• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANID 513
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
10
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders öğrencilere 2 boyutlu animasyonun dijital dünyada uygulanmasının gerektirdiği temel unsurları, farklı aşama ve kavramlarını öğrencilerin kendi özgün çalışmalarıyla ortaya koymalarını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: 

Öğrenciler, bu ders kapsamında bütüncül bir bakış açısıyla animasyonun temel ilkelerini, özellliklerini, fikirden dağıtım aşamasına kadar olan süreçlerini öğrenirler. Gerçekleştirilen projeler vasıtasıyla, öğrenciler animasyonda zaman, mekan, ritim, ifade, yürüyüş döngüsünü keşfeder ve bu teknikleri nasıl 2 boyutlu animasyonlara uygulanabilineceğini öğrenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi 6. Grup çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sunum B. Ödev C. Uygulama

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Animasyon karakterlerinin ortaya çıkışının ve gelişiminin analizini yapar, bilgi birikimini özgün projelerde kullanır. 1, 2, 4, 6 1, 2, 3, 4, 5, 6 B, C
2B modelleme ve animasyon bilgisini ve deneyimini kullanarak fikirlerini sektörel projelere aktarır. 1, 4, 6, 8 1, 2, 3, 4, 5, 6 B, C
2 Boyutlu tasarım ortamına ait kavram ve araçları tanımlar, bağlantı kurar, proje geliştirir. 7, 4, 8 1, 2, 3, 4, 5, 6 B, C
Karakter gelişimini 2 boyutlu animasyona entegre eder, etkin animasyon tasarımı yapar. 3, 4, 1, 2, 3, 4, 5, 6 B, C
2 Boyutlu tasarım ortamıyla farklı disiplin ve iletişim alanındaki bilgileri ilişkilendirir aldığı bilgiyi işler, yorumlar ve kullanır. 1, 2, 4, 6, 9 1, 2, 3, 4, 5, 6  B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 2B Animasyon Temel bilgiler ve animasyonun 12 prensibi  
2 Digital program ortamında top zıplatma animasyonu  
3 Top zıplatma ve çuval animasyonu  
4 Çuval animasyonu ve platform ortamında hareketlendirme  
5 Karakter yürüme döngüsü  
6 Karakter yürüme döngüsü – Farklı ağırlıklarda  
7 Koşma hareketi  
8 Ara sınav  
9 Ağırlık taşıma ve ön hareket  
10 Harekette sıralama ve esneklik  
11 Birbirine bağlı hareketler ve harekette abartı  
12 Karakter dudak eşleme  
13 Karakter oyunculuğu  
14 Karakter oyunculuğu  
15 Atölye çalışması  
16 Final sınavı  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ödev 12 60
Ara Ödev 1 20
Final Ödevi 1 20
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   60
Yıl içinin Başarıya Oranı   40
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Animasyon tasarımı alanına ait edindiği akademik ve teknik bilgi birikimini özgün projelerde kullanır.         X
2 Animasyon tasarımı ilkelerini dikkate alarak yaratıcı karakter ve ortam tasarımı yapar.      X    
3 Animasyon alanı uygulamalarına özgü yazılım tekniklerini kullanarak etkin animasyon tasarımı yapar.         X
4 Bir fikirden yola çıkarak dağıtım aşamasına kadar olan süreci içeren 2 boyutlu animasyon projesi gerçekleştirir.         X
5 Farklı 3 boyutlu animasyon tekniklerini kullanarak hareketli görüntüler üretir.     X    
6 Görsel ve sinematik dilin kullanıldığı storyboard yapımıyla kısa film gerçekleştirir.          X
7 Farklı sanatsal teknik ve tarzları barındıran animasyon film yaratır.         X
8 Programda edindiği teknik, sanatsal ve uygulamalı bilgiyi mesleki etik kurallar çerçevesinde yaratıcı, sektörel projelere aktarır.         X
9 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, disiplinler arası çalışmanın önemini kavrar ve farklı ekipler ile işbirliği yapar.         X
10 Animasyon tasarımı alanına katkı sağlayacak, derinlemesine araştırma yapar, akademik, özgün tez yazar.     X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ara sınav 1 3 3
Ara Ödev 14 1 14
Sınav için bireysel çalışma 2 16 32
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü     150
Toplam İş Yükü / 25 (s)     10
Dersin AKTS Kredisi     10