Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı birkaç ana başlık altında Arkeoloji alanını keşfetmektir.
Dersin İçeriği:
Temel Arkeoloji terminolojisi, kazı teknikleri ve kazı alanı muhafaza koşulları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Arkeolojinin temel prensiplerini açıklar. | 1,3,4 | 1 | A,C |
2) Geçmişte bu disiplinin şekillenmesini sağlayan teorileri açıklar. | 1,2,3,4 | 1,2 | A,C |
3) Öğrencilere geçmiş arkeolojik miras hakkında bilgi verir. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,12 | A,C |
4) Derinlemesine analize motive eder. | 3,4 | 1,2,9 | A,C |
5) Arkeolojik nesneler hakkında geniş yorumlar sağlar. | 1,3,4 | 1,2,3,9,12 | A,C |
6) Materyal kültür kalıntılarının aktif olarak yorumlanmasını sağlar. | 1,3,4,5 | 1,2,3,9,12 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Genel Giriş | Arkeoloji |
2 | Arkeolojinin Başlangıcı | Arkeoloji |
3 | Arkeoloji ve Tarih | Tarih |
4 | Kültür ve Arkeoloji | Kültür |
5 | Geçmişi Açıklamak | Zaman Çerçevesi |
6 | Methotları Kronolojik Sıraya Koyma | Bilim |
7 | Ara Sınav | |
8 | Arkeolojik Veriler | Arkeoloji |
9 | İnceleme ve Kazı Çalışmaları | Arkeoloji |
10 | Nesnelerin Yorumları | Nesneler |
11 | Teknolojiler | Kültür |
12 | Geçmişin Yeniden İnşaası | Arkeoloji |
13 | Geçim Kaynakları | Arkeoloji |
14 | Genel Tekrar | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | (1) Ashmore, W. and Sharer, R. 2006. Discovering Our past. A Brief Introduction to Archaeology. Fourth edition. McGraw-Hill Companies, Inc. (2) Fagan, Brian. 2006. Archaeology. A Brief Introduction. Ninth edition. Pearson Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 90 |
Kısa Sınav | 1 | 10 |
Ödev | 0 | - |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 50 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Antropoloji'nin sosyal bilimler içerisindeki yerini ve kavramsal yapısını bilir, özümsediği kuram ve yaklaşımları kendi özgün alan araştırmalarına uyarlayabilecek teorik alt yapıya, araştırma yapacak teknik bilgi, metod, etik kaygı ve kültürel donanıma erişir, | X | |||||
2 | Teoriği ve uygulamayı harmanlayarak araştırdığı konuyu yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi gelişir, araştıran, sorgulayan, kendini geliştirmeye istekli akademik saygınlığı olan bir araştırmacı olma bilinci kazanır, | X | |||||
3 | Antropoloji biliminde ve ilgilendiği diğer alanlarda ulusal ve uluslararası yayınları takip ederek, güncel olayları antropolojik bakış açısıyla yorumlayabilme becerisi edinir, | X | |||||
4 | Türk Kültürüne ve dünya kültürlerine bütüncül bir bakış açısıyla yaklaşabilen, yaptığı çalışmalarla sosyal bilim literatürüne katkıda bulunma bilinci ve donanımı edinir, | X | |||||
5 | Özgün bakış açısıyla gerek özel yaşamında gerekse de iş yaşamında özellikle medya- reklam, araştırma, strateji, STK vb.sektörlerde faaliyet gösterebilme becerisi edinir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 2 | 60 | 120 |
Kısa Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | - | - | - |
Final | - | - | - |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9.6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |