• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ANT 504
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Dersin amacı antropoloji öğrencilerinin etnografi kuramı ve uygulaması ile ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgilendirilmeleridir.

Dersin İçeriği: 

Geçmişten günümüze etnografi uygulamaları ile ilgili olarak geliştirilmiş kuramsal yaklaşımlar

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi 4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

Etnografik yaklaşım hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur

1,2,5,8

1,4

A, C

Kavramsal düşünme becerisi geliştirir

1,2,5,8

1,4

A, C

Farklı etnografi kuramlarını tanır

1,2,5,8

1,4

A, C

Etnografi ile ilgili güncel tartışmaları öğrenir 

1,2,5,8

1,4

A, C

Etnografik uygulama becerisi kazanır

1,2,5,8

1,4

A, C

Araştırma ve bilim felsefesi arasında ilişki kurar

1,2,5,8

1,4

A, C

 

Öğretim Yöntemleri:

1. Anlatım Yöntemi 2. Örnek Olay Yöntemi 3. Problem Çözme Yöntemi

4. Tartışma Yöntemi 5. Gösteri Yöntemi  

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:

A. Yazılı sınav B. Çoktan seçmeli test C. Ödev D. Boşluk –doldurma  E. Doğru –Yanlış F. Sözlü sınav G. Portfolyo  

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Derse Giriş 

 

2

Metodoloji ve Bilim Felsefesi

Bhaskar, Roy. (1998). The Possibility of Naturalism a Philosophical Critique of the Contemporary Human Sciences. London, New York: Routledge. 

Foucault, Michel. (2005). The Order of Things an Archaeology of the Human Sciences. London, New York: Routledge. 

Keat, Russell, Urry, John. (2010). Social Theory as Science. London, Boston: Routledge. 

Kuhn, Thomas S. (1996). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago, London. The University of Chicago Press. 

3

Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri: Anket

 

Gideon, Lidor. (2012). Handbook of Survey Methodology for the Social Sciences. London: Springer. 

4

Nicel İçerik Analizi / Etnografik İçerik Analizi

Riffe, Daniel, Lacy, Stephen, Fico, Frederick G. (2005). Analyzing Media Messages Using Quantitative Content Analysis in Research. Mahwah, New Jersey, London: Lawrence Erbaum Associates.

Altheide, David L. (1987). Ethnographic Content Analysis. Qualitative Sociology, 10(1), 65-77.

5

Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri

Abrams, Lynn. (2010). Oral History Theory. London, New York: Routledge. 

Bloor, Michael, Frankland, Jane, Thomas, Michelle, Robson, Kate. (2002). Focus Groups in Social Research. London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE

Leanardo, Micaela. (1987). Oral History as Ethnographic Encounter. The Oral History Review, 15(1), 1-20.

Rodriquez, Cherly, Baber, Yvette. (2007). Reconstructing a Community through Archival Research. (Ed.) Michael V. Angrosino, Doing Cultural Anthropology (63-71). Illinois: Waveland Press. 

Rosaldo, Renato. (1980). Doing Oral History. Social Analysis: The International Journal of Anthropology, 4, 89-99.

Wolff, Stephen. (2004). Analysis of Document and Records. (Eds) Uwe Flick, Ernst von Kardoff, Ines Steinke, A Companion to Qualitative Research (284-290). London, Thousand Oaks, New Delhi: SAGE.              

6

Etnografiye Giriş

Forsey, Martin Gerar. (2010). Ethnography as Participant Listening. Ethnography, 11(4), 558-572.

Ingold, Tim. (2008). Anthropology is not Ethnography. Procedings of the British Academy, 154, 69-92.

Ingold, Tim. (2014). That’s Enough about Ethnography. Journal of Ethnographic Theory, 4(1), 383-395.

Ingold, Tim. (2017). Anthropology contra Ethnography. Journal of Ethnographic Theory, 7(1), 21-26.

Marcus, George E. (2002). Beyond Malinowski and After Writing Culture: On the Future of Cultural Anthropology and the Predicament of Ethnography. The Australian Journal of Anthropology, 13(2), 191-199.

7

Ara Sınav

 

8

Klasik Etnografi ve Katılımcı Gözlem

Becker, Howard S., Geer, Blanche. (1957). Participant Observation and Interviewing: A Comparison. Human Organization, 16(3), 28-32.

Becker, Howard S. (1958). Problems of Inference and Proof in Participant Observation. American Sociological Review, 23(6), 652-660.

Gluckman, Max. 2006 [1959]. Ethnographic Data in British Social Anthropology. (Eds) T. M. S Evens, Don Handelman, The Manchester School Practice and Ethnographic Praxis in Anthropology (13-22). New York, Oxford: Berghan Books. 

Lowie, Robert H. (1953). Ethnography, Cultural and Social Anthropology. American Anthropologist, 55(4), 527-534.

Malinowski, Bronislaw. (1932). Argonauts of the Western Pacific. London: Routledge. 

9

İçeriden Etnografi

Aarnikoivu, Melina. (2016). ‘Not in my Backyard but in my Front Room’: A Review of Insider Ethnography. Tiedepolitiikka, 3, 47-56.

Alvesson, Mats. At-home Ethnography: Struggling with Closeness and Closure. (Eds) Sierk Ybema, Dvora Yanow, Harry Wels, Frans Kamsteeg, Organizational Ethnography Studying Complexities of Everyday Life (156-174). Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage.

Bunzl, Matti. (2004). Boas, Foucault, and the ‘Native Anthropologist’: Notes toward a Neo-Boasian Anthropology, American Anthropologist, 106(3), 435-442.

Davies, Charlotte Aull. (1999). Reflexive Ethnography a Guide to Researching Selves and Others. London, New York: Routledge. 

Halstead, Narmala. (2001). Ethnographic Encounters. Positionings within and outside the Insider Frame. Social Anthropology, 9(3), 307-321. 

Jones, Delmos J. (1995). Anthropology and the Oppressed: A Reflection on ‘Native’ Anthropology. (Ed.) E. L. Cerroni-Long, Insider Anthropology (58-70),  Arlington: American Anthropological Association.

                  Lamaison, Pierre, Bourdiue, Pierre. (1986). From Rules to Strategies: an Interview with Pierre Bourdieu. Cultural Anthropology, 1(1), 110-120.

                  Cerroni-Long, E. L. (1995). Introduction: Insider or Native Anthropology?. (Ed.) E. L. Cerroni-Long, Insider Anthropology (1-16),  Arlington: American Anthropological Association. 

                  Narayan, Kirin. (1993).  How Native is a ‘Native’ Anthropologist. American Anthropologist, 95(3), 671-686.

                  Wacquant, Loic. (2004). Following Pierre Bourdieu into the Field. Ethnography, 5(4), 387-414.

10

Postmodern Dönemde Etnografi

Clifford, James. (1986). Introduction: Partial Truths. (Eds.) James Clifford, George Marcus, Writing Culture the Poetics and Politics of Ethnography (1-26). Berkeley: University of California Press.  

Marcus, George E. (1986). Afterword: Ethnographic Writing and Anthropological Careers. . James Clifford, George Marcus, Writing Culture the Poetics and Politics of Ethnography (262-266). Berkeley: University of California Press.  

Rabinow, Paul. (1986). Representations are Social Facts: Modernity and Post-Modernity in Anthropology. James Clifford, George Marcus, Writing Culture the Poetics and Politics of Ethnography (234-261). Berkeley: University of California Press.  

Tyler, Stephen. (1986). Post-Modern Ethnography: From Document of the Occult to Occult Document. James Clifford, George Marcus, Writing Culture the Poetics and Politics of Ethnography (122-140). Berkeley: University of California Press.  

11

Oto-Etnografi

Berger, Leigh, Ellis, Carolyn. (2008). Composing Autoethnographic Stories. (Ed.) Michael V. Angrosino, Doing Cultural Anthropology (63-71). Illinois: Waveland Press.

Ellis, Carolyn, Adams Tony E., Bochner Arthur P. (2011). Autoethnography: an Overview. Historical Socil Research, 36(4), 273-290.

Hayano, David M. (1979). Auto-Ethnography: Paradigms, Problems, and Prospects. Human Organization, 38(1), 99-104.

12

Kurumsal Etnografi 

Smith, Dorothy E. (2005). Institutional Ethnography a Sociology for People. Lanham, New York, Toronto, Oxford: Altamira Press.

13

Aktivist Etnografisi

Coleman, Lara Montesinos. (2015). Ethnography, Commitment, and Critique: Departing from Activist Scholarship. International Political Sociology, 9, 263-280.

                  Harrison, Faye V. (2013). Navigating Feminist Activist Ethnography. (Ed.) Christa  Craven, Dana-Ain Davis, Feminist Activist Ethnography Counterpoints to Neoliberalism in North America (IX-XV). Lanham, Boulder, New York, Toront, Plymouth: Lexington Books.         

                  Ortner, Sherry. (2016). Dark Anthropology and its Others. Journal of Ethnographic Theory, 6(1), 47-73.

14

Dijital Etnografi

Barratt, Monica J. Maddox, Alexia. (2016). Active Engagement with Stigmatized Communities through Digital Ethnography. Qualitative Research, 16(6), 701-719.

Caliandro, Alessandro. (2018). Digital Methods for Ethnography: Analytical Concepts for Ethnographers Exploring Social Media Environments. Journal of Contemporary Etnography, 47(5), 551-578. 

Cardullo, Paul. (2014). Digital Ethnography: Anthropology, Narrative and New Media. Visual Studies, 29(1), 107-108.

Murthy, Dhiraj. (2008). Digital Ethnography: an Examination of the Use of New Technologies for Social Research. Sociology, 42(5), 837-855.

Pink, Sarah, Horst, Heather, Postill, John, Hjorth, Larissa, Lewis, Tania, Tacchi, Jo. (2016). Digital Ethnography Principles and Practice. Los Angeles, London, New Delhi: SAGE.

15

Final 

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

 

Diğer Kaynaklar

Her bir haftalık ders için kullanılan kaynaklar yukarıda belirtilmiştir.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar   -
Ödevler  

1 Ödev

Sınavlar Vize + Final 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

30

Ödev

1

10

Final Sınavı

1

60

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARINA KATKISI
No Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Antropoloji disiplininin temel kuram ve kavramlarını, tarihi süreçte insanın fiziksel ve kültürel gelişimini, ortaya koyduğu kültür unsurlarını ve buna bağlı arkeolojik yaklaşımları özümser,         X  
2 Antropolojik perspektifle güncel olayları analiz edebilme, eleştirel ve analitik düşünme becerisi edinir,         X  
3 Etkin iletişim kurma ve bilgilerini sözlü - yazılı ifadeyle aktarabilme becerisi gelişir,     X        
4 Mesleki ve sosyal etik, sorumluluk bilinci kazanır,   X        
5 Kültür olgusunun ayrıntılarını ve dinamiklerini inceleyerek; Türk kültürünün ve dünya kültürlerinin özelliklerini, coğrafi koşullarını, tarihsel süreçlerini ve değişim dinamiklerini algılayarak yorumlayabilme becerisi edinir,         X  
6 Ülke ve dünya sorunlarını algılayabilmenin ötesinde; toplumsal duyarlılık bilinci ile mesleki ve kişisel gelişimini sürdürür,   X        
7 Yaşam boyu eğitim anlayışı içinde disiplin dışından gelen bilgi kaynaklarından yararlanabilme bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinir,   X        
8 Antropolojik araştırmaya uygun konu belirleyebilir ve alan araştırması için gerekli yöntem, teknik ve kültürel donanımı edinir,         X  
9 Bireysel ve takım çalışmalarında görev alabilme, bilimsel sorumlulukla olayları sorgulama, araştırma yetisi gelişir.    X