"Bu dersin amacı, anadili konuşucularının dile ilişkin bilgileri ve bu bilginin zihindeki yeri ilişkin temel sorulara başlangıç niteliği taşıyacak bazı yanıtlar vermektir. Konu edinilecek temel sorulardan bazıları şunlardır: (i) Bir ya da birden fazla dili anadili olarak bilen bir konuşucunun bildiği aslında nedir? (ii) Anadili konuşucuları bu bilgiyi nasıl edinirler? (iii) Bu bilgi konuşucular tarafından nasıl kullanılır? (iv) Bu bilginin beyindeki yeri nedir? (v) Bu bilgi insan türünde nasıl ortaya çıkmıştır?"
Bu ders 1980’lerde Noam Chomsky ve diğer araştırmacılar tarafaından ileri sürülen ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramına genel bir giriş sunar ve çocuğun anadili edinimi sürecinin bu model kapsamında nasıl ele alındığı sorununa odaklanır. Doğal dillerin sözdiziminin ‘İlkeler ve Değiştirgenler’ kuramı (veya herhangi bir başka biçimsel dil kuramı çerçevesinde) çalışılması Bilişsel Bilimler açısından önem taşır çünkü bu kuramların temel amacı insan zihninde yer alan bir bilgi kümesini biçimsel olarak sunmaktır. Başlangıç varsayımımız konuşucuların anadillerini ilişkin bilginin zihindeki diğer bilişsel süreçlerle işlemsel ortaklıklar taşıdığıdır.