• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
TL 622
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 
Dersin amacı, öğrencilere uluslararası iş yaşamındaki güncel meseleleri global dünyanın iş çevresindeki gelişmelerle kıyaslayarak tanıtmaktır. Uluslararası iş konularını entegre firma düzeyinde keşfeder. Dersin sonunda, öğrenciler, ülke, bölge, endüstri ve firma analizlerini uluslararası çerçevede uygulayabilirler.

 

Dersin İçeriği: 
İşin globalleşmesi, global ağlar boyunca rekabetçi avantajlar araştırma, dış piyasa, küçük-orta boyutlu firmalar, global & uluslararası pazar, global insan kaynakları yönetimi stratejisi, global teknoloji yönetimi, global marka yönetimi.
Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim , 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A:Ara Sınav, B: Sunum, C:Final, D: Proje, E: Laboratuvar

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları  
1. Öğrenciler, analitik ve karar verme becerilerini geliştirirler.

 

 
2. Öğrenciler, ülke, bölge, endüstri ve firma analizini uluslararası çerçevede uygularlar.

 

 
3.Öğrenciler, küresel bağlamda güncel, teorik ve pratik perspektif geliştirirler.

 

 
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim , 5: Vaka Çalışması
Ölçme Yöntemleri: A:Ara Sınav, B: Sunum, C:Final, D: Proje, E: Laboratuvar

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İşin Küreselleşmesi  
2 Küresel ağlar boyunca rekabetçi üstünlük arama  
3  Küresel pazarlama  
4 Global & uluslararası strateji  
5 Küçük orta boyutlu firmalar  
6 Global ve uluslararası piyasa  
7 Vize sınavı  
8 Global insan kaynakları yönetimi stratejisi  
9 Global teknoloji yönetimi  
10 Global marka yönetimi  
11 Global birleşmeler ve ittifaklar yönetimi  
12 Proje  
13 Proje  
14 Proje  
15 Proje -

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu  
Diğer Kaynaklar