Globalleşen dünyada lokal kültürlerden beslenen tasarım ürünleri her zamankinden daha fazla fark yaratarak öne çıkmaktadır. Bu derste Türkiye’deki kültürleri temsil eden imgeler tarihsel ve kültürel bağlamları ile ilişkilendirilerek incelenir. Dersin amacı, öğrencilerin kültürümüze ait metaforik imgeleri tanımaları ve bu imgeleri görsel iletişimin bir aracı olarak kullanabilmeleri için temel oluşturmaktır.
Her türlü bilgiye anında ulaşabilme hızı dünyanın kapılarını herkese açmış durumda. Türkiye’de kültür endüstrisi alanında yapılamayanların başında imge oluşturma veya oluşmuş hazır imgeleri kullanamama veya küresele taşıyamama sorunu gelmektedir. Öncelikli olarak medeniyetler beşiği Türkiye'nin değerlerini görsel olarak tanıtmanın yanısıra bize göre başarının sırrı, dünya kültürünü özümseyip kendi özkültürüyle harmanlamanın yanısıra yeni teknik ve ifade tarzları ile yeni simgeleri doğru vurgulamakta yatıyor. Derslerde, öğrencilerden bu dönüşümlerle ilgili bilgi sahibi olması beklenir.