• TR
  • EN
Ders Kodu: 
PHIL 635
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
20
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bir çağdaş düşünürün Aristoteles yorumu üzerinden Aristoteles’in günümüzde felsefe problemleri açısından ne tür bir katkısı olabileceğini değerlendirmek. Heidegger’in “Grundbegriffe Der Aristotelischen Philosophie” adlı yapıtını temel alarak Aristoteles’in yapıtlarındaki karşılıklarını karşılaştırmak.

Dersin İçeriği: 

Antik Yunan düşüncesinin Aristoteles üzerinden sorunsallaştırılması; özellikle 20.yy Aristoteles yorumlarının eleştirel çözümlemesi.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım, 2. Tartışmalı Ders, 3. Seminer, 4. Ödev
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
Ölçme Yöntemleri: A. Sınav, B. Seminer, C. Ödev, D: Sunum; E: Dönem Ödevi

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Bu dersi tamamladığında öğrenci:

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) kavramın anlamlarını ve neliğini açıklar

1,2,7,12

1,2,3,4

A,B,C,E

2) Aristoteles felsefesinin temel kavramlarının asıl anlamlarını çözümler.

1, 7

1,2,3,4

A,B,C

3) Heidegger yorumlarını çözümler.

1,2,7

1,2,3,4

A,B,C,E

4) bir felsefe metninin nasıl çözümlenip yorumlanacağını açıklar.

2,7

1,2,3

B

5) Heidegger’in temel kavramlarını kök anlamlarında öğrenerek Heidegger’in öteki metinlerini daha sağlam yorumlar.

7,10

1,2,3

A,B

6) bir felsefe metninin nasıl inceleneceğini, yorumlanacağını ve geliştirilebileceğini açıklar.

1,2,7

1,2,3,4

A,B,C,E

7) Klasik Çağ Felsefesi ile Çağdaş Felsefe arasındaki kavramsal bağlantıları görerek bunları felsefesinin çeşitli disiplinlerinde kullanır.

1,2,10,12

1,2,3,4

A,B,C,E

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Aristoteles’in Temel Kavramları üzerine filolojik giriş

Heidegger/Aristoteles

2

Kavramın İfade Edilebilirlik Yeri Olarak Tanımın İncelenmesi ve Tanımın Temeline Dönüş

Heidegger/Aristoteles

3

Aristoteles’te Logos Ouias Olarak Horismos Belirlemesi

Heidegger/Aristoteles

4

Aristoteles’te Ousia’nın Anlamları

  1. Aristoteles’e Göre
  2. Heidegger’e Göre

Heidegger/Aristoteles

5

“Dünyanın İçinde Olmak”ın Belirli Bir Tarzı Olarak Horismos

Heidegger/Aristoteles

6

Bir Psykhes Energeia Anlamında Zoe Praktike Olarak İnsan Dasein’ının Aristoteles’teki Belirlenimi

Heidegger/Aristoteles

7

Dünya İçinde Olmak ve Koinonia’nın Asıl Tarzları Olarak İnsanın Logosu

Heidegger/Aristoteles

8

Agathon’un İfade Edilebilirliği

  1. Nikomakhos’a Etik
  2. Politika

Heidegger/Aristoteles

9

Ara Sınav

-

10

Yaşam Tarzları

Heidegger/Aristoteles

11

Bir Varolanın Asıl Oradalığı Anlamında Sınır Olarak “Teleion

Heidegger/Aristoteles

12

Psykhes Energeia Kat’ areten

Heidegger/Aristoteles

13

Retorika Kılavuzluğunda Başkalarıyla Birarada Konuşmanın Temel Olanağı Açısından İnsan Dasein’ı Yorumu

Heidegger/Aristoteles

14

Retorik’in Temel Belirlenimi ve Pistis Olarak Logos

Heidegger/Aristoteles

15

Heksis

Heidegger/Aristoteles

16

Son Sınav

-

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Kitabı

Heidegger, M., Grundbegriffe der Aristotelischen Philosophie, (Frankfurt: Klostermann, 2002).

 

Heidegger, M., Basic Concepts of Aristotelian Philosophy, trans. by. Robert D. Metcalf and Mark B. Tanzer, (Bloomington: Indiana University Press, 2009).

Diğer Kaynaklar

Aristotle, Aristotelis Ethica Nicomachea, (Oxford University Press, 1894), Scriptorum classicorum bibliotheca Oxoniensis.

 

Aristotle, Aristotelis Metaphysica, (Oxford University Press, 1957), Scriptorum classicorum bibliotheca Oxoniensis.

 

Aristotle, Aristotelis Politica, (Oxford University Press, 1957), Scriptorum classicorum bibliotheca Oxoniensis.

 

Aristotle, Aristotelis Ars Rhetorica, (Oxford University Press, 1959), Scriptorum classicorum bibliotheca Oxoniensis.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dökümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SAYI

KATKI YÜZDESİ

Arasınav

1

30

Ödevler

14

28

Son sınav

1

30

Dönem ödevi

1

12

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

30

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

70

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

 

1

Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır.

       

X

 

2

İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir.

     

X

   

3

Etkili iletişim kurabilen, özellikle yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir.

   

X

     

4

Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır.

 

X

       

5

Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur.

 

X

       

6

Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme,  geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.

 

X

       

7

Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür.

       

X

 

8

Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültürel, politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır.

   

X

     

9

Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye'deki  felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir.

   

X

     

10

Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır.

   

X

     

11

Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır.

 

 

X

 

 

 

12

Felsefede ulusal ve uluslararası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir.

 

 

 

X

 

 

13

Felsefe tarihi çalışmalarını uzmanca yürütecek kadar bir klasik dil ve İngilizce ile birlikte en az başka bir çağdaş dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir.

 

 

 

X

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

SAYISI

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)

16

10

160

Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)

15

10

150

Arasınav

1

50

50

Ödevler

14

5

70

Son sınav

1

30

30

Dönem ödevi

1

40

40

Toplam İş Yükü

   

500

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

20

Dersin AKTS Kredisi

 

 

20