Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak kimi temel bilim felsefesi kuramlarını ayrıntılı biçimde ele almak.
Doğa ve fiziksel varoluş kavramı, bilimsel kuramların epistemolojik konumu; bilim sosyolojisi ve felsefesinde yeni yaklaşımların tartışılması. |
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) bilim felsefesindeki temel problemlere ilişkin ayrıntılı bilgi edinir. | 1,2 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
2) bilimin kendisini, iş görme tarzını nesne edinir, sorgular. | 1,2,4 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
3) bilim tarihindeki ilerlemeyi felsefece değerlendirir. | 4,8,12 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
4) bilim felsefesini epistemolojiden ayırır. | 1,2 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
5) interdisipliner çalışmalar yapabilmek altyapısı kazanır. | 10,11 | 1,2,3,4 | A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Koyre, Alexandre, Metaphysics & Measurement: Essays in Scientific Revolution | |
3 | Koyre, Alexandre, Metaphysics & Measurement: Essays in Scientific Revolution | |
4 | Popper, Karl (2004 reprint). The logic of scientific discovery, On the problem of a Theory of Scientific Method | |
5 | Popper, Karl (2004 reprint). The logic of scientific discovery, Falsifiability | |
6 | Popper, Karl (2004 reprint). The logic of scientific discovery, Degrees of Testability. | |
7 | Popper, Karl (2004 reprint). The logic of scientific discovery, Simplicity. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Kuhn, T. S., The Structure of Scientific Revolutions, The Priority of Paradigms. | |
10 | Kuhn, T. S., The Structure of Scientific Revolutions, Crisis and the Emergency of Scientific Theories. | |
11 | Kuhn, T. S., The Structure of Scientific Revolutions, Normal Science as Puzzle-Solving. | |
12 | Kuhn, T. S., The Structure of Scientific Revolutions, The Route to Normal Science. | |
13 | Paul Feyerabend, Against Method: Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge | |
14 | Paul Feyerabend, Against Method: Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge | |
15 | Paul Feyerabend, Against Method: Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge | |
16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
|
Kuhn, T. S. (1970). The Structure of Scientific Revolutions, 2nd. ed. [Univ. of Chicago Pr]. Koyre, Alexandre, Metaphysics & Measurement: Essays in Scientific Revolution Harvard University Press 1968. Paul Feyerabend, Against Method: Outline of an Anarchistic Theory of Knowledge(1975) Popper, Karl (2004 reprint). The logic of scientific discovery. London & New York: Routledge Classics. |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
|
X |
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
X |
|
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
X |
|
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
|
X |
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
X |
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 7 | 70 |
Arasınav | 1 | 22 | 22 |
Sunum | 1 | 15 | 15 |
Son sınav | 1 | 20 | 20 |
Dönem ödevi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 | ||