Düşünürlerin yapıtlarının asıllarını kaynak metin olarak kullanarak antikçağ düşünürleri ile ortaçağ felsefesini ayrıntılı biçimde ele almak.
Eski Yunanca ve Latince felsefe metinlerindeki kavramlar arasındaki felsefi bağıntıların araştırılması. Sokrates öncesi filozoflar, Platon, Aristoteles, Plotinos, Lucretius, Seneca, Augustinus, Anselmus, Copernicus, Descartes, Spinoza, Leibniz gibi filozofların metinlerinin ayrıntılı olarak çözümlenmesi.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Bu dersi tamamladığında öğrenci: |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1) felsefe tarihine ilişkin problemleri tanır ve enine boyuna tartışır. |
1,2,7,10, 13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
2) felsefe metinlerini okumaya ve çözümlemeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
1,2,7,10,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
3) bir çeviri çalışmasını yürütecek titizliğe iyedir. |
1,2,7,10,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
4) klasik dillerdeki felsefe metinlerini günümüz tercümeleri ile karşılaştırmalı inceler. |
7,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
5) klasik dillerdeki metinleri çevirmeye ilişkin yetkinlik kazanır. |
7,13 |
1,2,3,4 |
A,B,C,D,E |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş: Bir Çeviri Çalışmasının Yöntemi Üzerine |
|
2 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika I. kitap |
|
3 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika I. kitap |
|
4 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika I. kitap |
|
5 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika V. kitap |
|
6 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika V. kitap |
|
7 |
Çeviri çalışması: Aristoteles: “Metaphysik” Ta Meta ta Physika V. kitap |
|
8 |
ARA SINAV |
|
9 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
10 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
11 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
12 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
13 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
14 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
15 |
Çeviri çalışması: Platon: Theaitetos |
|
16 |
GENEL SINAV |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
|
Diğer Kaynaklar |
Aristotle, Aristoteles’ Metaphysik, trans. by Horst Seidl 2nd edition. (Hamburg: Meiner, 1982), Philosophische Bibliothek ; Bd. 307-308. Aristotle, Aristotle’s De generatione et corruptione, trans. by Christopher John Fards Williams (Oxford: Clarendon Press ;, 1982), Clarendon Aristotle series. Aristotle, Aristotle parva naturalia, (Oxford: Clarendon Press, 2000). Aristotle, Aristotelous Physike akroasis = Aristotle’s physics, (Oxford: Clarendon Press, 1936). Aristotle, Aristotelous Analytica = Prior and posterior analytics, Repr. from corrected sheets of the 1st edition. (Oxford: Clarendon Press, 1957). Aristotle, On the Soul-Parva Naturalia-On Breath, trans. by W. S. Hett (Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press, 1957), Loeb Classical Library. Aristotle, Aristotle’s De anima, Books II and III (with certain passages from Book I);,trans. by D. W. Hamlyn (Oxford,: Clarendon P., 1968), Clarendon Aristotle series. Aristotle, Aristotle’s Categories and De interpretatione, trans. by J. L. Ackrill (Oxford: Clarendon Press, 1978), Clarendon Aristotle series. Plato, Platonis Opera, (Oxonii [Oxford, England]: E typographeo Clarendoniano, 1900), Scriptorum classicorum bibliotheca Oxoniensis. Platon, Platonis Opera, TOMVS I Tetralogias 1-2 Continens, (Oxford University Press, 1995). Platon, Platonis Opera, TOMVS III Tetralogiam 5 Continens, (Oxford University Press, 1995). Platon, Platonis Opera, TOMVS IV Tetralogiam 8 Continens, (Oxford University Press, 1995). |
|
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYI |
KATKI YÜZDESİ |
Arasınav |
1 |
20 |
Sunum |
1 |
20 |
Son sınav |
1 |
30 |
Dönem ödevi |
1 |
30 |
Toplam |
|
100 |
Dönem Ödevinin Başarıya Oranı |
|
30 |
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
70 |
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Çıktıları
|
Katkı düzeyi*
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Akademik çalışmalarında üretici ve yaratıcı şekilde kullanacağı temel kavramsal ve yöntemsel bilgileri kazanır. |
|
|
|
|
X |
2. İleri düzeyde felsefi araştırmalara yönelik eleştirel ve çok yönlü bakış, analitik yaklaşım, problem çözme, yorumlama ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirir. |
|
|
|
X |
|
3. Etkili iletişim kurabilen, özellikler yazılı ve sözlü sunumda başarılı, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yapabilen, girişimci ruha sahip, sorumluluk duygusu gelişmiş, yaratıcı, öğrenmeyi bilen, özgüven sahibi, alanında özgün fikirler üreten, ilkeli bir felsefeci olarak yetişir. |
|
|
X |
|
|
4. Yaşam boyu öğrenme anlayışıyla, eski ve yeni bilgiye erişim yollarını mesleki ve kişisel gelişimini sürdürmek için kullanır. |
|
|
|
X |
|
5. Mesleki ve sosyal etik bilincine sahip olur. |
|
|
|
X |
|
6. Felsefi çalışma için gerekli olan çağdaş araçları seçme, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. |
|
|
|
X |
|
7. Felsefe tarihi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı orijinal metinler üzerinden bağımsız olarak yürütür. |
|
|
|
|
X |
8. Felsefi bilgiyi toplumu ilgilendiren güncel, sosyal, kültüreli politik alanlarda ortaya çıkan problemleri sorgulamakta kullanır. |
|
|
X |
|
|
9. Felsefenin evrensel değer ve kavramlarını Türkiye’deki felsefi çalışmalar için zemin olarak alır. Bu yönde, felsefe tarihinin tartışmalarını Türkçe yaparken ortaya çıkabilecek sorunların ele alınması ve çözümü için yaklaşım geliştirebilir. |
|
|
|
X |
|
10. Felsefe tarihi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak birikim ve beceri kazanır. |
|
|
|
X |
|
11. Felsefi bilgi ve birikimini ulusal ve uluslararası düzeyde etkileşim kurmada kullanır. |
|
|
X |
|
|
12. Felsefe alanındaki ulusal ve uluslar arası yayınlarda katkı sağlayabilecek nitelikte çalışma üretebilir. |
|
|
|
X |
|
13. Genelde Felsefe, özelde felsefe tarihi çalışmalarını yürütecek klasik dil ve felsefe tarihi bilgisine sahiptir. |
|
|
|
|
X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
15 |
4 |
60 |
Arasınav |
1 |
15 |
15 |
Sunum |
1 |
15 |
15 |
Son sınav |
1 |
15 |
15 |
Dönem ödevi |
1 |
22 |
22 |
Toplam İş Yükü |
|
|
175 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
7 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
7 |
|
|
|
|