• TR
  • EN
Ders Kodu: 
JRN 507
Ders Dönemi: 
Güz
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
9
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Ders dijital ve interaktif medyanın rolünü anlamak ve analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar.

Dersin İçeriği: 

Ders öğrencilere medyanın gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve öngörüler geliştirilmesi için teorik fikirler sunar. Bu teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürleri ile günlük etkileşimlerden anlamlar çıkarmayı ve anlamayı sağlar. Öğrenciler yeni medya ve teorilerini, teknolojinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde yer alan tarihi bir perspektif de öğrenirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Program Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1. Yeni medya kavramını tanımlar.

7, 8, 9

1, 2, 3

A, C

2. Yeni medya alanındaki gelişmeleri saptar ve açıklar.

9, 10, 11

1, 2, 3

A, C

3. Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş sürecini yorumlar.

11, 12, 13

1, 2, 3

A, C

4. Gazetecilik alanındaki teknolojik yeniliklerin altını çizer.

4, 7, 10, 11

1, 2, 3

A, C

5. Yeni medya teorilerini kavrar ve bu  teorileri sentezler.

7, 8, 9, 13, 14

1, 2, 3

A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Giriş

 

2

Geleneksel Medya

 

3

Yeni Medya

 

4

Farkı Açılardan Yeni Medya Değerlendirmesi

 

5

Yeni Medya Kuramları

 

6

Teknolojik Determinizm

 

7

21.Yüzyılda Yakınsama Kavramı Üzerine Tartışma

 

8

Ara sınav

 

9

Teknolojik Değişim Kuramları

 

10

Kullanıcılar

 

11

Gazetecilik Uygulamasındaki Değişiklikler ve Analiz

 

12

Görünmeyen teknolojiler: Platformlar ve biçimler

 

13

Panoptisizm ve Panoptik Ortamlar

 

14

Siber Kültür

 

15

Örnek Olay: Öğrenci sunumları

 

16

Örnek Olay: Öğrenci sunumları

 

Kaynaklar

KAYNAKLAR

Ders Notu

Manovich, Lev. The Language of New Media, MIT, 2001.

Sally Wyatt.  "Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet."  In How Users Matter.  Nelly Oudshoorn and Trevor Pinch, eds.  Cambridge, MA:  MIT Press, 2003.

Diğer Kaynaklar

Thomas Hughes. "The Evolution of Large Technological Systems." In The Social Construction of Technological Systems: New Directions in the Sociology and History of Technology.  Wiebe Bijker, Thomas Hughes, and Trevor Pinch, eds.  Cambridge, MA: MIT Press, 1987.

Merrit Roe Smith.  "Technological Determinism in American Culture."  In Merritt Roe Smith and Leo Marx, eds.  Does Technology Drive History?  Cambridge, MA: MIT Press, 1994.

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 

Dokümanlar

 

Ödevler

 

Sınavlar

Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı iki sunum hazırlayacaktır.

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI

SIRA

KATKI YÜZDESİ

Ara Sınav

1

40

Ödev

2

20

Final Sunumu

1

40

Toplam

 

100

Finalin Başarıya Oranı

 

50

Yıl içinin Başarıya Oranı

 

50

Toplam

 

100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No

Program Öğrenme Çıktıları

Katkı Düzeyi

1

2

3

4

5

1

Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir.

 

 

 

 

 

2

Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur.

 

 

 

 

 

3

Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir.

 

 

 

 

 

4

Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder.

 

 

 

X

 

5

Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar.

 

 

 

 

 

6

Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır.

 

 

 

 

 

7

Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar.

 

 

 

X

 

8

Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar.

 

 

 

X

 

9

Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder.

 

 

 

 

X

10

Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir.

 

 

 

X

 

11

Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır.

 

 

 

X

 

12

Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir.

 

 

 

 

X

13

Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder.

 

 

 

 

X

14

Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder.  Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır.

 

 

 

 

 

15

Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir.

 

 

 

 

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik

Sayısı

Süresi
(Saat)

Toplam
İş Yükü
(Saat)

Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati)

16

3

48

Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)

8

12

96

Ara Sınav

1

2

2

Ödev

2

30

60

Sunum

2

7

14

Toplam İş Yükü

   

220

Toplam İş Yükü / 25 (s)

   

8,8

Dersin AKTS Kredisi

   

9