Ders dijital ve interaktif medyanın rolünü anlamak ve analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar.
Ders öğrencilere medyanın gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve öngörüler geliştirilmesi için teorik fikirler sunar. Bu teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürleri ile günlük etkileşimlerden anlamlar çıkarmayı ve anlamayı sağlar. Öğrenciler yeni medya ve teorilerini, teknolojinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde yer alan tarihi bir perspektif de öğrenirler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
1. Yeni medya kavramını tanımlar. |
7, 8, 9 |
1, 2, 3 |
A, C |
2. Yeni medya alanındaki gelişmeleri saptar ve açıklar. |
9, 10, 11 |
1, 2, 3 |
A, C |
3. Geleneksel medyadan dijital medyaya geçiş sürecini yorumlar. |
11, 12, 13 |
1, 2, 3 |
A, C |
4. Gazetecilik alanındaki teknolojik yeniliklerin altını çizer. |
4, 7, 10, 11 |
1, 2, 3 |
A, C |
5. Yeni medya teorilerini kavrar ve bu teorileri sentezler. |
7, 8, 9, 13, 14 |
1, 2, 3 |
A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Geleneksel Medya |
|
3 |
Yeni Medya |
|
4 |
Farkı Açılardan Yeni Medya Değerlendirmesi |
|
5 |
Yeni Medya Kuramları |
|
6 |
Teknolojik Determinizm |
|
7 |
21.Yüzyılda Yakınsama Kavramı Üzerine Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Teknolojik Değişim Kuramları |
|
10 |
Kullanıcılar |
|
11 |
Gazetecilik Uygulamasındaki Değişiklikler ve Analiz |
|
12 |
Görünmeyen teknolojiler: Platformlar ve biçimler |
|
13 |
Panoptisizm ve Panoptik Ortamlar |
|
14 |
Siber Kültür |
|
15 |
Örnek Olay: Öğrenci sunumları |
|
16 |
Örnek Olay: Öğrenci sunumları |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Notu |
Manovich, Lev. The Language of New Media, MIT, 2001. Sally Wyatt. "Non-Users Also Matter: The Construction of Users and Non-Users of the Internet." In How Users Matter. Nelly Oudshoorn and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 2003. |
Diğer Kaynaklar |
Thomas Hughes. "The Evolution of Large Technological Systems." In The Social Construction of Technological Systems: New Directions in the Sociology and History of Technology. Wiebe Bijker, Thomas Hughes, and Trevor Pinch, eds. Cambridge, MA: MIT Press, 1987. Merrit Roe Smith. "Technological Determinism in American Culture." In Merritt Roe Smith and Leo Marx, eds. Does Technology Drive History? Cambridge, MA: MIT Press, 1994. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dokümanlar |
|
Ödevler |
|
Sınavlar |
Öğrenciler dönem içerisinde bir vize sınavı, iki ev ödevi ve dönem içerisinde belirlediği bir konu üzerine sözlü ve yazılı iki sunum hazırlayacaktır. |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
2 |
20 |
Final Sunumu |
1 |
40 |
Toplam |
100 |
|
Finalin Başarıya Oranı |
50 |
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
50 |
|
Toplam |
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 |
Gazetecilik alanındaki geleneksel ve yeni kavramları açıklar. Bu kavram ve yaklaşımları örnek olaylarla değerlendirir. |
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası gelişmeleri ve literatürü takip eder, anadil ve yabancı dilde kavram bilgisine sahip olur. |
|
|
|
|
|
3 |
Haber değeri ve gazetecilik etiği gibi özel kavramları tanımlar ve bunlardaki değişimi farklı parametrelere dikkat ederek değerlendirir. |
|
|
|
|
|
4 |
Kültürel, ekonomik, politik, sosyolojik, psikolojik ve tarihsel gelişmeleri ile olayları, gazetecilik prensipleri ve etik kurallar çerçevesinde tanımlar ve analiz eder. |
|
|
|
X |
|
5 |
Yerel, ulusal ve uluslararası sektörel sorunları farklı yaklaşımlarla sorgular ve gelişmeleri yorumlar. |
|
|
|
|
|
6 |
Gazeteciliğin ulusal ve uluslararası gelişimini takip eder, farklı ülkelerin uygulamalarındaki değişimlerin nedenlerini ve dönüşümlerini tartışır. |
|
|
|
|
|
7 |
Geleneksel ve dijital medya alanındaki araştırmalarının analizini yapar, değerlendirir ve açıklar. |
|
|
|
X |
|
8 |
Medya araçları ile toplum ve teknoloji arasındaki ilişkinin nasıl kurulduğunu inceler, tartışır ve yorumlar. |
|
|
|
X |
|
9 |
Dijital medyanın tarihsel, ekonomik ve uluslararası gelişimini ve temellerini ifade eder. |
|
|
|
|
X |
10 |
Geleneksel medyanın dijital medyaya dönüşüm şartlarını kavrar, tarihsel ve ekonomi-politik süreçleri değerlendirir. |
|
|
|
X |
|
11 |
Medyadaki yöndeşmeyi betimler, şartlarını ve dönemsel paydaşlarını karşılaştırır. |
|
|
|
X |
|
12 |
Dijital medyada içerik üretimi ve yeni alanların kullanımını düzenleyebilir, yeni medya yönetimi için gerekli araştırma ve bilgi gereksinimini tasarlayabilir. |
|
|
|
|
X |
13 |
Yeni medya teorilerini ele alır, teorileri örneklendirir ve yeni bakış açılarını takip eder. |
|
|
|
|
X |
14 |
Yeni medya ile değişen, dijitalleşmeyle evrimleşen iletişim sektöründeki teknik kavram ve bilgiyi ifade eder. Bu alanda oluşan bilginin kullanımı ve hatırlanması için gerekli alt yapıyı anlatır. |
|
|
|
|
|
15 |
Geleneksel ve dijital medyadaki yeni pazarlama ile üretim alanlarını analiz eder, yeni üretim biçimleriyle ilişkilendirir. |
|
|
|
|
|
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|||
Etkinlik |
Sayısı |
Süresi |
Toplam |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) |
16 |
3 |
48 |
Ara Sınav Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
12 |
96 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ödev |
2 |
30 |
60 |
Sunum |
2 |
7 |
14 |
Toplam İş Yükü |
220 |
||
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
8,8 |
||
Dersin AKTS Kredisi |
9 |