Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Öğrencilerin, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu’ndaki genel ilkeleri tüm yönleriyle öğrenmeleri
Dersin İçeriği:
Ceza muhakemesi hukukunun genel ilkeleri başta olmak üzere muhakemenin hazırlanmasına, ispata ve yargılanmamın şekline ilişkin ilkeler
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ceza muhakemesi kanunundaki genel ilkelerle ilgili bilgi sahibi olacaktır. | 1,4,5,9 | 1,2,3 | A,C |
2. Ceza muhakemesi kanunundaki genel ilkelerle ilgili yargı uygulamasını ve güncel sorunları öğrenebilecektir. | 1,4,5,9, | 1,2,3 | A,C |
3. Ceza muhakemesi kanunundaki genel ilkelerle ilgili olarak bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilecektir. | 1,4,5,9 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular |
1 | Ceza muhakemesi hukuku kavramı ve amacı |
2 | Ceza muhakemesi hukukunun tarihsel gelişim süreci ve kaynakları |
3 | Ceza muhakemesi normlarının yorumu |
4 | Ceza muhakemesi hukukunda kıyas |
5 | Ceza muhakemesi kurallarının zaman bakımından, yer bakımından ve kişi bakımından uygulanması |
6 | Ceza muhakemesi hukukunun temel ilkelerine giriş, hukuk devleti ve ölçülülük ilkesi |
7 | İnsan haysiyetinin dokunulmazlığı ve adli yargılanma ilkesi |
8 | Nemo tenetur ilkesi ve aleni yargılanma hakkı |
9 | Makul sürede yargılanma hakkı, masumiyet karinesi ve savunma hakkı |
10 | Tanıkları çağırma ve sorgulama hakkı, yargılama sırasında bir çevirmenin yardımından ücretsiz yararlanma hakkı |
11 | Denetim muhakemesine başvurma hakkı ve susma hakkı |
12 | Muhakemenin hazırlanmasına ilişkin ilkeler |
13 | İspata ilişkin ilkeler |
14 | Yargılamanın şekline ilişkin ilkeler |
Kaynaklar
Ders Notu | Centel-Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku., Beta, Kasım 2017 |
Diğer Kaynaklar |
Kunter, Ceza Muhakemesi Hukuku, Kazancı Hukuk Yayınları, 1981
Ünver-Hakeri, Ceza Muhakemesi Hukuku, Adalet Yayınevi, 2017 |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 0 | 0 |
Finalin Başarıya Oranı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. | X | ||||
2 | Cumhuriyet tarihi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma. | X | ||||
3 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma. | X | ||||
4 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma. | X | ||||
5 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. | X | ||||
6 | Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olmak | X | ||||
7 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma. | X | ||||
8 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma | X | ||||
9 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma. | X | ||||
10 | Mustafa Kemal’in fikir ve ideallerinin tam ve doğru anlaşılması | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 14x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |