Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
19. Yüzyıl Avrupa romanında cinsiyet ve kültürel kimlik dahil olmak üzere seçili temalar incelenir.
Dersin İçeriği:
Okumalar bazı ulusal edebiyatlardan da seçimler olmak üzere karşılaştırmalı bir yaklaşım içerirler.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) 19. Yüzyıl Avrupa romanının tarihini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin modern roman hakkında tarihsel arka plan bilgileri edinmeleri ve kurgusal edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan konseptleri tanımaları. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Roman ve kurgunun farklı tanımlarının incelenmesi. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyatta farklı bakış açıları tartışılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Thomas Pavel, The Lives of the Novel | |
3 | Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel | |
4 | Marthe Robert, Origins of the Novel | |
5 | Georg Lukács, Theory of the Novel | |
6 | Mikhail Bakhtin, The Dialogic Imagination | |
7 | Ian Watt, The Rise of the Novel | |
8 | Michael McKeon, “Generic Transformation and Social Change” | |
9 | Balzac | |
10 | Flaubert | |
11 | Dostoevsky | |
12 | Dostoevsky | |
13 | Tolstoy | |
14 | Tolstoy | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Honoré de Balzac, Pere Goriot
Gustave Flaubert, Madame Bovary Fyodor Dostoevsky, The Devils Leo Tolstoy, Anna Karenina |
Diğer Kaynaklar |
Michael McKeon, The Theory of the Novel
Thomas Pavel, The Lives of the Novel Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel Marthe Robert, Origins of the Novel Georg Lukács, Theory of the Novel Mikhail Bakhtin, The Dialogic Imagination |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |