• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 650
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

19. Yüzyıl Avrupa romanında cinsiyet ve kültürel kimlik dahil olmak üzere seçili temalar incelenir.

Dersin İçeriği: 

Okumalar bazı ulusal edebiyatlardan da seçimler olmak üzere karşılaştırmalı bir yaklaşım içerirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) 19. Yüzyıl Avrupa romanının tarihini inceler. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin modern roman hakkında tarihsel arka plan bilgileri edinmeleri ve kurgusal edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan konseptleri tanımaları. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Roman ve kurgunun farklı tanımlarının incelenmesi. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Karşılaştırmalı edebiyatta farklı bakış açıları tartışılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Thomas Pavel, The Lives of the Novel  
3 Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel  
4 Marthe Robert, Origins of the Novel  
5 Georg Lukács, Theory of the Novel  
6 Mikhail Bakhtin, The Dialogic Imagination  
7 Ian Watt, The Rise of the Novel  
8 Michael McKeon, “Generic Transformation and Social Change”  
9 Balzac  
10 Flaubert  
11 Dostoevsky  
12 Dostoevsky  
13 Tolstoy  
14 Tolstoy  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Honoré de Balzac, Pere Goriot

Gustave Flaubert, Madame Bovary

Fyodor Dostoevsky, The Devils

Leo Tolstoy, Anna Karenina

Diğer Kaynaklar Michael McKeon, The Theory of the Novel

Thomas Pavel, The Lives of the Novel

Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel

Marthe Robert, Origins of the Novel

Georg Lukács, Theory of the Novel

Mikhail Bakhtin, The Dialogic Imagination

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) 1 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15