Bu dersin amacı sinema-edebiyat ilişkisini uyarlama kuramları ışığında ele almaktır. Bu bağlamda okunacak roman, kısa öykü ve oyunlar aynı yapıtların film uyarlamalarıyla karşılaştırılır.
Romanlar, kısa hikayeler ve oyunlar kendilerinin sinema adaptasyonları ile karşılaştırılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Karşılaştırmalı kültürel çalışmaların tarihini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin sinema çalışmaları hakkında tarihsel arka plan bilgileri edinmeleri ve edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanımaları. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı kültür çalışmalarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Film çalışmalarının farklı tanımlarının incelenmesi. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Sinemada farklı bakış açıları tartışılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 |
Metropolis (1927) - Thea von Harbou
Metropolis (1927) - Fritz Lang |
|
3 |
The Wizard of Oz (1900) - L Frank Baum
The Wizard of Oz (1937) - Victor Fleming |
|
4 |
Psycho (1959) - Robert Bloch
Psycho (1960) - Alfred Hitchcock |
|
5 |
Heart of Darkness (1902) - Joseph Conrad
Apocalypse Now (1979) - Francis Ford Coppola |
|
6 |
The Shining (1977) - Stephen King
The Shining (1980) by Stanley Kubrick |
|
7 |
The Body (1982) Stephen King
Stand By Me (1986) by Rob Reiner |
|
8 |
The Silence of the Lambs (1988) - Thomas Harris
The Silence of the Lambs (1991) - Jonathan Demme |
|
9 |
American Psycho (1991) - Bret Easton Ellis
American Psycho (2000) -Mary Harron |
|
10 |
Persepolis (2000) - Marjane Satrapi
Persepolis (2007) - Marjane Satrapi, Winshluss |
|
11 |
The Hobbit (1937) - J.R.R. Tolkien
The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) - Peter Jackson |
|
12 |
The Godfather (1969) - Mario Puzo
The Godfather (1972) - Francis Ford Coppola |
|
13 |
The Godfather (1969) - Mario Puzo
The Godfather (1972) - Francis Ford Coppola |
|
14 | Sonuç I | |
15 | Sonuç II |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | Edebi eserler ve film uyarlamaları |
Diğer Kaynaklar |
George Bluestone - Novels Into Film (1957) Brian McFarlane - Novel to Film. An Introduction to the Theory of Adaptation (1996) Imelda Wheelan & Deborah Cartmell - Adaptations: From Text to Screen, Screen to Text (1999) James Naremore - Film and Reign of Adaptation (2000) Jakob Lothe - Narrative in Fiction and Film: An Introduction (2000) Dudley Andrew - A Companion to Literature and Film (2004) Robert Stam - A Companion to Literature and Film (2005) |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |