Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders kültür teorilerinin çağdaş düşüncenin felsefi, sosyolojik, estetik ve kültür açısından en önemli araçları olmaları.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Almanların aydınlanma kavramını öz bağımsızlık olarak tanımayı sağlar (Kant, Schiller, Hegel, Marx) | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Polyphemus ile olan mücadelesi bağlamında Odysseus’un Yunan mitolojisinde belirsiz bir kişi olmasını açıklar. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Aydınlanmanın görevi olarak mitlerin mitsizleştirilmesini anlatır. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Adorno’nun ve Horkheimer’in bilim tarihi, Alman faşizmi problemi ve tarihsel temeliyle aydınlanmanın barbarlığa dönebileceğine ilişkin temel savlarını ele alır. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Bu durumu mevcut metafizik ve ekonomik dünya krizine tatbik eder. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
6) Kültür endüstrisinin standarlaşma sonucu ortaya çıkan ürünler yaptığını açıklar. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Adorno / Horkheimer: Dialectic of Enlightenment: Preface | |
3 | Dialectic of Enlightenment: The Concept of Enlightenment | |
4 | Dialectic of Enlightenment: Odysseus or Myth and Enlightenment | |
5 | Dialectic of Enlightenment: The Cultural Industry | |
6 | Dialectic of Enlightenment: Limits of Enlightenment | |
7 | Adorno: Minima Moralia | |
8 | Minima Moralia: Selected Aphorisms | |
9 | Jacques Derrida: Writing and Difference | |
10 | Jacques Derrida: Writing and Difference | |
11 | Jacques Derrida: Writing and Difference | |
12 | Emmanuel Levinas: Totality and Infinity | |
13 | Emmanuel Levinas: Totality and Infinity | |
14 | Emmanuel Levinas: Totality and Infinity | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Theodor Adorno & Max Horkheimer: Dialectic of Enlightenment.
Theodor Adorno: Minima Moralia. Reflections on a Damaged Life. Jacques Derrida: Writing and Difference. Emmanuel Levinas: Totality and Infinity. |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
|
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Arasınav (20) | 2 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 70 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |