Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders Batı edebiyatındaki sürgün temasını, özellikle İngiliz edebiyatı çerçevesi içinde ele alacaktır.
Dersin İçeriği:
Sürgün, göç ve yerinden edilme kavramları, 20.yy. toplumsal ve politik gelişmeleri bağlamında incelenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Sürgünlük ve sürgün edebiyatının tarihini inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Sürgün edebiyatı konusunda bilgilenmelerini sağlar, entelektüel ve kültürel arka planını anlamak için gerekli olan bilgi ile donatılır, edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Sürgün edebiyatını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüş ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Sürgün edebiyatının farklı tanımlamaları tartışılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Sürgün edebiyatı içerisinde farklı bakış açıları tartışılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Zorunlu sürgünler | |
3 | Gönüllü sürgünler | |
4 | İç sürgünler | |
5 | Brecht, Sürgün Şiirleri | |
6 | Nâzım Hikmet, Sürgün Şiirleri | |
7 | Hemingway, The Sun Also Rises | |
8 | Hemingway, The Sun Also Rises | |
9 | Said, The Girl from the Golden Horn | |
10 | Sabahattin Ali, Madonna in a Fur Coat | |
11 | Kundera, The Unbearable Lightness of Being | |
12 | Kundera, The Unbearable Lightness of Being | |
13 | Özdamar, The Bridge on the Golden Horn | |
14 | Özdamar, The Bridge on the Golden Horn | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Dante Alighieri, Divine Comedy, The Inferno
Bertolt Brecht, poetry Nâzım Hikmet, Seçme Şiirler Ernest Hemingway, The Sun Also Rises Kurban Said, The Girl from the Golden Horn Sabahattin Ali, Madonna in a Fur Coat Milan Kundera, The Unbearable Lightness of Being Emine Sevgi Özdamar, The Bridge on the Golden Horn |
Diğer Kaynaklar |
Feridun Andaç (ed.), Sürgün Edebiyatı, Edebiyat Sürgünleri
Paul Reiter, “Comparative Literature in Exile: Said and Auerbach” Kader Konuk, East West Mimesis |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |