İlkin Gotik Edebiyatın halk hikayeleri, masallar ve Rönesans dinemi tragedyası içindeki kökenlerinin tartışılması, sonrasında bu türün 20. Ve 21. Yüzyıllar içindeki gelişiminin çağdaş edebiyat kuram ve akımları ile birlikte incelenmesi hedeflenmektedir.
Bu ders öğrencilere Feminist, Marksist, Postyapısalcı, Postmodern, Sömürgecilik Sonrası gibi eleştirel kuramlarla ilgili bilgiler sunmakta ve bu kuramların Gotik türü ile kesişimlerini ele almaktadır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Gotik edebiyat alanındaki çağdaş akımların incelenmesi ve Gotik estetik ve/veya Gotik söylemin geçerliliğinin tartışılması | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bağlamlar üzerinden Gotik edebiyatın entelektüel ve kültürel arka planı ile ilgili bilgi edinmeleri ve edebi metinlerin analizinde kullanılan konsept ve terimlerle donatılmalarını sağlar. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Öğrencilerin karşılaştırmalı edebiyat ve çağdaş edebiyat kuramlarını -Gotik edebiyatla bağlantılarına özellikle değinerek- doğru bir şekilde anlamaları için gerekli eleştirel beceriler, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüşler ile analiz, yorum ve çıkarım becerileri ile donatılmasını sağlar. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Gotik edebiyatın farklı tanımlarını analiz eder. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Çağdaş Gotik çalışmalarındaki farklı duruşları ele alır ve karşılaştırır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Gotik ve teori (psikanaliz, Marksizm, vs.) | |
3 | Gotik ve teori (sömürgecilik sonrası eleştiri, feminizm, vs.) | |
4 | Global Gothic: Byron, Khair | |
5 | Contemporary Gothic: Punter, Spooner | |
6 | Latin American Gothic (C. Fuentes, I. Allende, J. Borges, etc.) | |
7 | Central/East European Gothic (I. Kadare, M. Cartarescu, etc.) | |
8 | Asian Gothic (H. Murakami, S. Rushdie, A. Adiga, etc.) | |
9 | Global Anglophone Gothic (M. Faber, P. Barker, P. Carey, etc.) | |
10 | North American Gothic (P. Auster, M. Atwood, E. Kostova, etc.) | |
11 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
12 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
13 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
14 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Glennis Byron, Globalgothic
Tabish Khair, The Gothic, Postcolonialism and Otherness David Punter, A New Companion to the Gothic Catherine Spooner, Contemporary Gothic |
Diğer Kaynaklar |
Gothic (Fred Botting)
A New Companion to the Gothic (ed. David Punter) Contemporary Gothic (Catherine Spooner) Uncanny Modernity (ed. by Jo Collins and John Jervis) Gothic Sublime (V.J. Mishra) The Gothic Flame (Devendra Varma) Postcolonial Imaginings (David Punter) Empire and the Gothic: The Politics of Genre-Andrew Smith and William Hughes (eds.) Imaginary Homelands (Salman Rushdie) The Gothic, Postcolonialism and Otherness (Tabish Khair) The Routledge Companion to Gothic (Catherine Spooner and Emma McEvoy) The Gothic (David Punter and Glennis Byron) Interrogating Interstices: Gothic Aesthetics in Postcolonial Asian and Asian American Literature (Andrew Hock Soon Ng) Magical Realism: Theory, History, Community (ed. Louis Parkinson Zamora and Wendy B. Faris) Contemporary Women’s Fiction and the Fantastic (Lucy Armitt) The Uncanny (Nicholas Royle) The Unconcept (Anneleen Masschelein) Religion and Its Monsters (Timothy K. Beal) Kelly Hurley, The Gothic Body Jo Collins and John Jervis, eds., Uncanny Modernity V.J. Mishra, Gothic Sublime Adriana Raducanu, Speaking the Language of the Night |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |