Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Uygulanan bakış açısı, sömürgeye ait karşılaşma ve sömürgeci ile sömürgeleştirilen rollerini temsil etmek için kullanılan imgesel ve anlatı kalıplarını inceleyecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) İdeoloji ve edebiyatın tarihini inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanımaları. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) İdeoloji ve edebiyatı karşılaştırmalı bir bağlamda başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Sömürgecilik sonrası edebiyatın farklı tanımları arasında incelemede ve müzakerede bulunmak. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) İngiliz ve dünya edebiyatı hakkında farklı görüşlerin karşılaştırılası. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Sömürgecilik Sonrası teorisi | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Sömürgecilik Sonrası teorisi | |
3 | Anglo-Hint edebiyat | |
4 | Anglo-Hint edebiyat | |
5 | Roy, God of Small Things | |
6 | Roy, God of Small Things | |
7 | Rushdie, Shame | |
8 | Rushdie, Shame | |
9 | Rushdie, Shalimar, the Clown | |
10 | Rushdie, Shalimar, the Clown | |
11 | Desai, The Inheritance of Loss | |
12 | Desai, The Inheritance of Loss | |
13 | Adiga, The White Tiger | |
14 | Adiga, The White Tiger | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
David Punter, Postcolonial Imaginings
Bart Moore-Gilbert, Postcolonial Theory |
Diğer Kaynaklar |
Amit Chauduri, Clearing a Space
|
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
KATKI DÜZEYI OF FINAL ÖDEVI TO OVERALL GRADE | 40 | |
KATKI DÜZEYI OF IN-TERM STUDIES TO OVERALL GRADE | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |