Bu ders tarihte Osmanlı Türkleri ile ilişkilerin Balkanlar ve Orta Avrupa’da, ulusal edebiyatların ortaya çıkışını nasıl etkilediğini inceleyecektir.
Okumalar erken modern döneme ait tutsaklık ve yolculuk anlatılarıyla başlayıp Osmanlı tarihinin modern ve postmodern imajları ile tamamlanacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Avrupa edebiyatında Türk imajının tarihinin incelenmesi. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin imgebilim çalışmalarının düşünsel ve kültürel geri planı üzerine bilgi edinmelerini sağlar. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Öğrencileri Avrupa edebiyatında Türk imgesini daha iyi anlamaları için gereken eleştirel yaklaşım, disiplinlerarası bakış ve çözümleme becerileri ile donatır. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Edebiyatta Türk imgesinin farklı tanımlarını inceler. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyatta farklı duruşları karşılaştırır. | 1-3, 6-7, 9-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Sınır Oryantalizmi: A. Gingrich | |
3 | Sabatos, Frontier Orientalism (Önsöz/1. Bölüm) | |
4 | Sabatos, Frontier Orientalism (2/3. Bölüm) | |
5 | Imgebilim (imagoloji): MacMillan & Leerssen | |
6 | Sabatos, Frontier Orientalism (4. Bölüm) | |
7 | Sabatos, Frontier Orientalism (5. Bölüm) | |
8 | Mekan ve kimlik: Magris | |
9 | Balkan Oryantalizm: Istrati & Spiridon | |
10 | Modernist Oryantalizm: Kurban Said | |
11 | Arasınav | |
12 | Balkanizm: Todorova | |
13 | Ulusal mitler: Andrić | |
14 | Post-Oryantalizm: Bajac & Longinović | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Panait Istrati, Kyra Kyralina
Kurban Said, The Girl from the Golden Horn Ivo Andrić, The Bridge on the Drina Vladislav Bajac, Hamam Balkania |
Diğer Kaynaklar |
Andre Gingrich, “Frontier Myths of Orientalism”
Charles Sabatos, Frontier Orientalism and the Turkish Image in Central European Literature Catherine MacMillan, “Images of the Turk in Europe” Joep Leerssen, “Imagology: History and Method” Claudio Magris, Danube Monica Spiridon, “Identity Discourses on Borders in Eastern Europe” Maria Todorova, Imagining the Balkans Tomislav Longinović, “The Post-Oriental Condition” |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Arasınav (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |