Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Karşılaştırmalı edebiyat kuramları bağlamında İngiliz romanının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği:
Bu ders, on sekizinci yüzyıldan günümüze kadar İngiliz ve dünya romanın gelişimini inceler ve romanın bir tür olarak teorilerini analiz eder.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Romanın tarihi inceler. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Modern edebiyatın entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi edinilmesini sağlar. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Edebiyatın başarılı bir şekilde anlaşılması için gerekli olan eleştirel yaklaşım, disiplinler arası görüş ve çözümsel becerilerle donatılmasını sağlar. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Romanın farklı tanımlarını çözümler. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Edebi metinlerin analizinde kullanılan yorumlayıcı becerileri öğretir. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Pavel, The Lives of the Novel | |
3 | Doody, The True Story of the Novel | |
4 | Robert, Origins of the Novel | |
5 | Lukács, Theory of the Novel | |
6 | Bakhtin, The Dialogic Imagination | |
7 | Watt, The Rise of the Novel | |
8 | McKeon, “Generic Transformation and Social Change” | |
9 |
Armstrong and Tennenhouse,
“The American Origins of the English Novel” |
|
10 |
Armstrong and Tennenhouse,
“The Problem of Population and the Form of the American Novel” |
|
11 | Hutcheon, “Historiographic Metafiction” | |
12 | Fiedler, Love and Death in the American Novel | |
13 | Appiah, “Is the Post- in Postmodernism the Post- in Postcolonial?” | |
14 | Bhabha, “The Postcolonial and the Postmodern” | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | Michael McKeon, The Theory of the Novel |
Diğer Kaynaklar |
Thomas Pavel, The Lives of the Novel
Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel Leslie Fiedler, Love and Death in the American Novel Homi Bhabha, The Location of Culture |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Final Ödevi | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 80 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 20 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | x | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |