• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 631
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Karşılaştırmalı edebiyat kuramları bağlamında İngiliz romanının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği: 

Bu ders, on sekizinci yüzyıldan günümüze kadar İngiliz ve dünya romanın gelişimini inceler ve romanın bir tür olarak teorilerini analiz eder.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Romanın tarihi inceler.  1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Modern edebiyatın entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi edinilmesini sağlar. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Edebiyatın başarılı bir şekilde anlaşılması için gerekli olan eleştirel yaklaşım, disiplinler arası görüş ve çözümsel becerilerle donatılmasını sağlar. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Romanın farklı tanımlarını çözümler. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Edebi metinlerin analizinde kullanılan yorumlayıcı becerileri öğretir. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Pavel, The Lives of the Novel  
3 Doody, The True Story of the Novel  
4 Robert, Origins of the Novel  
5 Lukács, Theory of the Novel  
6 Bakhtin, The Dialogic Imagination  
7 Watt, The Rise of the Novel  
8 McKeon, “Generic Transformation and Social Change”  
9 Armstrong and Tennenhouse,

“The American Origins of the English Novel”

 
10 Armstrong and Tennenhouse,

“The Problem of Population and the Form of the American Novel”

 
11 Hutcheon, “Historiographic Metafiction”  
12 Fiedler, Love and Death in the American Novel  
13 Appiah, “Is the Post- in Postmodernism the Post- in Postcolonial?”  
14 Bhabha, “The Postcolonial and the Postmodern”  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Michael McKeon, The Theory of the Novel
Diğer Kaynaklar Thomas Pavel, The Lives of the Novel

Margaret Ann Doody, The True Story of the Novel

Leslie Fiedler, Love and Death in the American Novel

Homi Bhabha, The Location of Culture

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 10
Derse Katılım 1 10
Final Ödevi 1 80
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   80
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   20
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     x    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi     x    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       x  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       x  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       x  
6 Etkin iletişim kurma becerisi       x  
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     x    
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     x    
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       x  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     x    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15