Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
İngiliz tiyatrosunun Elizabeth döneminden modern döneme kadar yazılmış eserler üzerinden incelenmesi.
Dersin İçeriği:
Christopher Marlowe, William Shakespeare, Samuel Beckett, Tom Stoppard ve diğer yazarların tiyatro eserlerinin dönemlerinin sosyo-politik çerçeveleri dâhilinde incelenmesi.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1. Tiyatro eserinin sahnelenecek şekilde okunmasını sağlar | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
2. Tiyatroya ait biçimlerin gelişimini değerlendirilir. | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
3. Tiyatro eserinin içeriğini kültürel-tarihsel gelişmeler ile ilişkilendirir. | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
4) Tiyatronun farklı tanımlarını çözümler. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Edebi metinlerin analizinde kullanılan yorumlayıcı becerileri öğretir. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Thomas Kyd | |
3 | Christopher Marlowe | |
4 | William Shakespeare | |
5 | Ben Jonson | |
6 | John Webster | |
7 | John Fletcher | |
8 | Thomas Middleton | |
9 | Oscar Wilde | |
10 | George Bernard Shaw | |
11 | Samuel Beckett | |
12 | John Osborne | |
13 | Harold Pinter | |
14 | Tom Stoppard | |
15 | Sonuç |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ödev | 6 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |