• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 638
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı İrlanda tiyatrosunu toplumsal, siyasal ve tarihsel bağlam içinde ele alarak İrlanda tiyatro geleneği konusunu pekiştirmektir.

Dersin İçeriği: 

Yapıtlarından örnekler verilecek yazarlar şunlardır: Oscar Wilde, George Bernard Shaw, W.B. Yeats, John M. Synge, Lady Gregory, James Joyce, Samuel Beckett ve Brian Friel.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Tiyatro eserinin sahnelenecek şekilde okunmasını sağlar. 1-6, 9-10 1,3 A, C
2) Tiyatroya ait biçimlerin gelişimini değerlendirilir. 1-6, 9-10 1,3 A, C
3) Tiyatro eserinin içeriğini kültürel-tarihsel gelişmeler ile ilişkilendirir. 1-6, 9-10 1,3 A, C
4) Tiyatronun farklı tanımlarını çözümler. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Edebi metinlerin analizinde kullanılan yorumlayıcı becerileri öğretir. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Giriş: Oyun çözümlemesi Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Goldsmith, She Stoops to Conquer  
3 Goldsmith  
4 Wilde, The Importance of Being Earnest  
5 Shaw, Arms and the Man  
6 Shaw  
7 Synge, The Playboy of the Western World  
8 Synge  
9 Joyce, Exiles  
10 Joyce  
11 Beckett, Waiting for Godot  
12 Beckett  
13 Friel, Translations  
14 Friel  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Oliver Goldsmith, She Stoops to Conquer

Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest

George Bernard Shaw, Candida

J.M. Synge, The Playboy of the Western World

James Joyce, Exiles

Samuel Beckett, Waiting for Godot

Brial Friel, Translations

Diğer Kaynaklar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Araştırma Ödevi ve Derse Katılım 1 60
Final Sınavı 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi         X
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi     X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi         X
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci         X
6 Etkin iletişim kurma becerisi         x
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     x    
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma     x    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi         X

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15