Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı İrlanda tiyatrosunu toplumsal, siyasal ve tarihsel bağlam içinde ele alarak İrlanda tiyatro geleneği konusunu pekiştirmektir.
Dersin İçeriği:
Yapıtlarından örnekler verilecek yazarlar şunlardır: Oscar Wilde, George Bernard Shaw, W.B. Yeats, John M. Synge, Lady Gregory, James Joyce, Samuel Beckett ve Brian Friel.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Tiyatro eserinin sahnelenecek şekilde okunmasını sağlar. | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
2) Tiyatroya ait biçimlerin gelişimini değerlendirilir. | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
3) Tiyatro eserinin içeriğini kültürel-tarihsel gelişmeler ile ilişkilendirir. | 1-6, 9-10 | 1,3 | A, C |
4) Tiyatronun farklı tanımlarını çözümler. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Edebi metinlerin analizinde kullanılan yorumlayıcı becerileri öğretir. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Giriş: Oyun çözümlemesi | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Goldsmith, She Stoops to Conquer | |
3 | Goldsmith | |
4 | Wilde, The Importance of Being Earnest | |
5 | Shaw, Arms and the Man | |
6 | Shaw | |
7 | Synge, The Playboy of the Western World | |
8 | Synge | |
9 | Joyce, Exiles | |
10 | Joyce | |
11 | Beckett, Waiting for Godot | |
12 | Beckett | |
13 | Friel, Translations | |
14 | Friel | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Oliver Goldsmith, She Stoops to Conquer
Oscar Wilde, The Importance of Being Earnest George Bernard Shaw, Candida J.M. Synge, The Playboy of the Western World James Joyce, Exiles Samuel Beckett, Waiting for Godot Brial Friel, Translations |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Araştırma Ödevi ve Derse Katılım | 1 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |