• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 654
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Tarihsel bağlamı içinde Karşılaştırmalı Edebiyatın ortaya çıkışı ve ana ekollerinin incelenmesi; alt-alanları sayılan izlekbilimi, imagoloji ve çeviribilimin araştırılması; cinsiyet, eleştirel teori gibi çağdaş metinsel ve kültürel yaklaşımların irdelenmesi.  

Dersin İçeriği: 

Edebi metinler, Osmanlı İmparatorluğu'nun İngiliz ve Avrupa temsillerine odaklanan klasik ve modern kurgu içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Karşılaştırmalı kültür çalışmalarının tarihini inceler. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Dünya edebiyatının farklı tanımlamaları incelenir. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır.. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Bassnett  
3 Montagu  
4 Yeğenoğlu  
5 Augustinos  
6 Schick  
7 Byron  
8 Sharafuddin  
9 Loti  
10 Barthes  
11 Woolf  
12 Roessel  
13 Brodsky  
14 Makdissi  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Bassnett, Comparative Literature

Lady Mary Montagu, Letters

Lord Byron, “The Giaour”

Pierre Loti, Aziyade

Virginia Woolf, Orlando

Diğer Kaynaklar Meyda Yeğenoğlu, Colonial Fantasies

Olga Augustinos, “Eastern Concubines, Western Mistresses”

Irvin Cemil Schick, The Erotic Margin

Mohammed Sharafuddin, Islam and Romantic Orientalism

Roland Barthes, “The Death of the Author,” “Loti’s Aziyade”

David Roessel, “The Significance of Constantinople in

Orlando”

Joseph Brodsky, “Flight from Byzantium”

Usama Makdissi, “Ottoman Orientalism”

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) 1 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15