Tarihsel bağlamı içinde Karşılaştırmalı Edebiyatın ortaya çıkışı ve ana ekollerinin incelenmesi; alt-alanları sayılan izlekbilimi, imagoloji ve çeviribilimin araştırılması; cinsiyet, eleştirel teori gibi çağdaş metinsel ve kültürel yaklaşımların irdelenmesi.
Edebi metinler, Osmanlı İmparatorluğu'nun İngiliz ve Avrupa temsillerine odaklanan klasik ve modern kurgu içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Karşılaştırmalı kültür çalışmalarının tarihini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Dünya edebiyatının farklı tanımlamaları incelenir. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır.. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Bassnett | |
3 | Montagu | |
4 | Yeğenoğlu | |
5 | Augustinos | |
6 | Schick | |
7 | Byron | |
8 | Sharafuddin | |
9 | Loti | |
10 | Barthes | |
11 | Woolf | |
12 | Roessel | |
13 | Brodsky | |
14 | Makdissi | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Bassnett, Comparative Literature
Lady Mary Montagu, Letters Lord Byron, “The Giaour” Pierre Loti, Aziyade Virginia Woolf, Orlando |
Diğer Kaynaklar |
Meyda Yeğenoğlu, Colonial Fantasies
Olga Augustinos, “Eastern Concubines, Western Mistresses” Irvin Cemil Schick, The Erotic Margin Mohammed Sharafuddin, Islam and Romantic Orientalism Roland Barthes, “The Death of the Author,” “Loti’s Aziyade” David Roessel, “The Significance of Constantinople in Orlando” Joseph Brodsky, “Flight from Byzantium” Usama Makdissi, “Ottoman Orientalism” |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |