Bu ders karşılaştırmalı edebiyat ve kültür çalışmalarının tarihi bağlamda gelişimini gösterirken seçilmiş eserlerden örneklerle konuya farklı yaklaşımların gösterilmesiyle desteklenir.
Okumalar kültür çalışmalarında önemli eleştirel teorisyenlerin işlediği Doğubilimcilik ve Yeni Tarihçilik gibi konuları içerir. Örnek olarak verilen edebi eserler Akdeniz ve Amerika dahilindeki tutsak anlatılarından örnekler içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Karşılaştırmalı kültürel çalışmaların tarihini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Kültürel çalışmalar ve karşılaştırmalı edebiyat alanlarında öğrencilerin bilgilenmelerini sağlar ve edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı kültür çalışmalarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) “Tutsak anlatısının” farklı tanımlarının incelenmesi. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı görüşler tartışılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Michel Foucault & Edward Said | |
3 | Stephen Greenblatt | |
4 | Mıguel De Cervantes & Maria Garces | |
5 | Linda Colley | |
6 | John Smith & Brooke Stafford | |
7 | Joe Snader | |
8 | Paul Baepler | |
9 | Mary Rowlandson & Pauline Strong | |
10 | Royall Tyler | |
11 | James Fenimore Cooper | |
12 | Nancy Armstrong | |
13 | Gordon Sayre | |
14 | Teslim Kağıdı Çalışması | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Foucault, Discipline and Punish
Said, Orientalism Greenblatt, Marvellous Possessions |
Diğer Kaynaklar |
Cervantes, Don Quixote (“The Captive’s Tale”)
Garces, Cervantes in Algiers Colley, Captives: Britain, Empire, and the World Smith, General History Stafford, “Where Mediterranean and American Captivity Narratives Meet” Snader, “The Oriental Captivity Narrative and Early English Fiction” Baepler, “The Barbary Captivity Narrative in Early America” Rowlandson, Narrative of the Captivity and Restoration Strong, Captive Selves, Capturing Others Tyler, The Algerine Captive Cooper, The Last of the Mohicans Armstrong, “The Problem of Population and the Form of the American Novel” Sayre, “Renegades from Barbary” |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |