• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 644
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders karşılaştırmalı edebiyat ve kültür çalışmalarının tarihi bağlamda gelişimini gösterirken seçilmiş eserlerden örneklerle konuya farklı yaklaşımların gösterilmesiyle desteklenir.

Dersin İçeriği: 

Okumalar kültür çalışmalarında önemli eleştirel teorisyenlerin işlediği Doğubilimcilik ve Yeni Tarihçilik gibi konuları içerir. Örnek olarak verilen edebi eserler Akdeniz ve Amerika dahilindeki tutsak anlatılarından örnekler içerir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Karşılaştırmalı kültürel çalışmaların tarihini inceler. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Kültürel çalışmalar ve karşılaştırmalı edebiyat alanlarında öğrencilerin bilgilenmelerini sağlar ve edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı kültür çalışmalarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) “Tutsak anlatısının” farklı tanımlarının incelenmesi. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı görüşler tartışılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Michel Foucault & Edward Said  
3 Stephen Greenblatt  
4 Mıguel De Cervantes & Maria Garces  
5 Linda Colley  
6 John Smith & Brooke Stafford  
7 Joe Snader  
8 Paul Baepler  
9 Mary Rowlandson & Pauline Strong  
10 Royall Tyler  
11 James Fenimore Cooper  
12 Nancy Armstrong  
13 Gordon Sayre  
14 Teslim Kağıdı Çalışması  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Foucault, Discipline and Punish

Said, Orientalism

Greenblatt, Marvellous Possessions

Diğer Kaynaklar Cervantes, Don Quixote (“The Captive’s Tale”)

Garces, Cervantes in Algiers

Colley, Captives: Britain, Empire, and the World

Smith, General History

Stafford, “Where Mediterranean and American Captivity Narratives Meet”

Snader, “The Oriental Captivity Narrative and Early English Fiction”

Baepler, “The Barbary Captivity Narrative in Early America”

Rowlandson, Narrative of the Captivity and Restoration

Strong, Captive Selves, Capturing Others

Tyler, The Algerine Captive

Cooper, The Last of the Mohicans

Armstrong, “The Problem of Population and the Form of the American Novel”

Sayre, “Renegades from Barbary”

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) 1 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi       X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi         X  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim       X    
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15