Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders karşılaştırmalı edebiyat ve kültürel çalışmaların gelişimini tarihi bir bağlamda konuya seçili metinlerden örneklerle farklı yaklaşımları açıklayarak gösterir.
Dersin İçeriği:
Bu derste Akdeniz’de mekân ve kimlik kavramlarının karşılıklı etkileşimi ve bu etkileşimin edebiyattaki yansımaları değerlendirilecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Tür olarak romanın tarihini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin modern romanın arka planı üzerine bilgi edinmeleri ve kurgusal metinlerin incelenmesinde gerekli olan konseptler ile donatılmaları sağlanır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı edebi çalışmaları başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, disiplinler arası bakış açısı ve analitik beceriler ile donatır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Roman ve kurgunun farklı tanımlarını inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyatta farklı duruşları karşılaştırır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Orhan Pamuk, “A Guide to Being Mediterranean” | |
3 | Sharon Kinoshita, “Mediterranean Literature” | |
4 | Miriam Cooke, Mediterranean Passages | |
5 | Miriam Cooke, Mediterranean Passages | |
6 | Renee Silverman, Mediterranean Modernism | |
7 | Arasınav | |
8 | Fernand Braudel, The Mediterranean and the Mediterranean World | |
9 | Antik Çağ Edebiyatında Akdeniz | |
10 | Antik Çağ Edebiyatında Akdeniz | |
11 | Türk Edebiyatında Akdeniz | |
12 | Seçili eserlerin yorumlanması | |
13 | Seçili eserlerin yorumlanması | |
14 | Seçili eserlerin yorumlanması | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Orhan Pamuk, “A Guide to Being Mediterranean”
Sharon Kinoshita, “Mediterranean Literature” Miriam Cooke, Mediterranean Passages Renee Silverman, Mediterranean Modernism Fernand Braudel, The Mediterranean and the Mediterranean World |
Diğer Kaynaklar |
Liz Behmoaras, Akdenizlilik, kimlik ve entelektüalizm üzerine
Yüz yıl sonu tanıklıkları Emel Kefeli, Edebiyat coğrafyasında Akdeniz Predrag Matvejević, Mediteranski breviar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |