• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 655
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu derste modern Amerikan edebiyatındaki önemli kültürel ve politik temalar sorgulamaktır.

Dersin İçeriği: 

Göçmen yazarların Amerikan toplumuna katkıları da göz önüne alınarak incelenecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Amerikan toplumun tarihi inceler.  1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bağlamda Amerikan edebiyatının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi edinmesi. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan analitik, yorumlayıcı ve ve çıkarımcı beceriler ile donatır. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
4) “Amerikan kimliğinin” farklı tanımlamaları tartışılır. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
5) Amerikan kültürü ve edebiyatı çalışmaları içerisinde farklı bakış açıları tartışılır. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Sollers, Ethnic Modernism  
3 Kafka, Amerika  
4 Kafka, Amerika  
5 Cather, My Antonia  
6 Cather, My Antonia  
7 Adamic, Laughing in the Jungle  
8 Adamic, Laughing in the Jungle  
9 Roth, Call it Sleep  
10 Roth, Call it Sleep  
11 Bell, Out of This Furnace  
12 Bell, Out of This Furnace  
13 Nabokov, Pnin  
14 Nabokov, Pnin  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Frank Kafka, Amerika

Willa Cather, My Antonia

Louis Adamic, Laughing in the Jungle

Henry Roth, Call it Sleep

Thomas Bell, Out of This Furnace

Vladimir Nabokov, Pnin

Diğer Kaynaklar Werner Sollers, Ethnic Modernism

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Arasınav (20) 2 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   70
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   30
Toplam   100
DERS KATEGORİSİ Uzmanlık / Alan Dersleri

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       X  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X      
6 Etkin iletişim kurma becerisi   X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim       X  
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi   X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15