• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 641
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders 18. Yüzyıldan günümüze İngiliz, Amerikan, Avrupa ve Sömürgecilik sonrası romanlarının gelişimini inceler.

Dersin İçeriği: 

Okumalar romanı bir tür olarak inceleyen teorisyenlerin çalışmalarına odaklanacaktır ve modern kurgu türünden seçilmiş örnekler içerebilir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Dünya romanının tarihi ve teorisini inceler. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin roman türünün arka planıyla ilgili tarihi bilgi edinmesi ve kurgusal metinlerin incelenmesinde kullanılan konseptler ile donatılmaları. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı edebiyatın başarılı bir şekilde anlaşılması için gerekli olan eleştirel yaklaşım, disiplinler arası görüş ve çözümsel becerilerle donatılmasını sağlar. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Roman ve kurgunun farklı tanımlamalarının incelenmesi 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Karşılaştırmalı edebiyatta bulunan farklı duruşların tartışılması ve incelenmesi. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Milan Kundera  
3 Frederic Jameson  
4 Deleuze ve Guattari  
5 Gayatri Spivak  
6 Pascale Casanova  
7 Franz Kafka  
8 Franz Kafka  
9 Vámoš  
10 Vámoš  
11 James Joyce  
12 James Joyce  
13 Italo Svevo  
14 Italo Svevo  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Franz Kafka, The Castle

Gejza Vámoš, God’s Atoms

James Joyce, Ulysses

Italo Svevo, The Confessions of Zeno

Diğer Kaynaklar Milan Kundera, The Art of the Novel

Frederic Jameson, “The Political Unconscious”

Gilles Deleuze & Felix Guattari, “What is a MinorLiterature?”

Gayatri Spivak, “Can the Subaltern Speak?”

Pascale Casanova, The World Republic of Letters

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Araştırma Makalesi (20) 1 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15