Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders 18. Yüzyıldan günümüze İngiliz, Amerikan, Avrupa ve Sömürgecilik sonrası romanlarının gelişimini inceler.
Dersin İçeriği:
Okumalar romanı bir tür olarak inceleyen teorisyenlerin çalışmalarına odaklanacaktır ve modern kurgu türünden seçilmiş örnekler içerebilir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Dünya romanının tarihi ve teorisini inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin roman türünün arka planıyla ilgili tarihi bilgi edinmesi ve kurgusal metinlerin incelenmesinde kullanılan konseptler ile donatılmaları. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı edebiyatın başarılı bir şekilde anlaşılması için gerekli olan eleştirel yaklaşım, disiplinler arası görüş ve çözümsel becerilerle donatılmasını sağlar. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Roman ve kurgunun farklı tanımlamalarının incelenmesi | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Karşılaştırmalı edebiyatta bulunan farklı duruşların tartışılması ve incelenmesi. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Milan Kundera | |
3 | Frederic Jameson | |
4 | Deleuze ve Guattari | |
5 | Gayatri Spivak | |
6 | Pascale Casanova | |
7 | Franz Kafka | |
8 | Franz Kafka | |
9 | Vámoš | |
10 | Vámoš | |
11 | James Joyce | |
12 | James Joyce | |
13 | Italo Svevo | |
14 | Italo Svevo | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Franz Kafka, The Castle
Gejza Vámoš, God’s Atoms James Joyce, Ulysses Italo Svevo, The Confessions of Zeno |
Diğer Kaynaklar |
Milan Kundera, The Art of the Novel
Frederic Jameson, “The Political Unconscious” Gilles Deleuze & Felix Guattari, “What is a MinorLiterature?” Gayatri Spivak, “Can the Subaltern Speak?” Pascale Casanova, The World Republic of Letters |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Makalesi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |