Bu ders sürgün, göç, cinsiyet ve kültürel kimlik gibi modern ve çağdaş literatürdeki seçilmiş temaları araştırmaktadır. Çeşitli ulusal edebiyatlardan seçimlerle karşılaştırmalı bir yaklaşım içerecektir.
Okumalar modern ve çağdaş yazarların teorik ve edebi metinlerine odaklanacaktır. Öğrencilerden birincisi teorik, ikincisi edebi eser olmak üzere iki sunum yapmaları beklenmektedir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Politika modern edebiyatında inceler. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Modern politikanın sosyal, entelektüel ve kültürel arka planını anlamak için gerekli olan bilgi ile donatılır, edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Politika ve edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Politika ve edebiyatın farklı tanımlamaları tartışılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Politika ve edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır. | 1-3, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş: Politika ve Edebiyat | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Platon / Aristoteles | |
3 | Machiavelli / More | |
4 | Claeys / Lynskey | |
5 | Bhabha / Kristeva | |
6 | Arendt / Derrida | |
7 | Butler / Spivak | |
8 | Agamben / Lyotard | |
9 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum | |
10 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum | |
11 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum | |
12 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama | |
13 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama | |
14 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Platon, The Republic
Aristoteles, Politics Machiavelli, The Prince Thomas More, Utopia |
Diğer Kaynaklar |
Gregory Claeys, Dystopia: A Natural History
Dorian Lynskey, The Ministry of Truth: The Biography of Orwell’s 1984 Homi Bhabha, The Location of Culture, Nation and Narration Julia Kristeva, Strangers to Ourselves Hannah Arendt, The Origins of Totalitarianism, Eichmann in Jerusalem Jacques Derrida, Rogues, The Politics of Friendship, Specters of Marx, Of Hospitality, Monolingualism of the Other Judith Butler and Gayatri Spivak, Who Sings the Nation State Giorgio Agamben, Homo Sacer, State of Exception,Memories of Auschwitz Jean-François Lyotard, The Differend, Heidegger and the Jews |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |