• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 648
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders sürgün, göç, cinsiyet ve kültürel kimlik gibi modern ve çağdaş literatürdeki seçilmiş temaları araştırmaktadır. Çeşitli ulusal edebiyatlardan seçimlerle karşılaştırmalı bir yaklaşım içerecektir.

Dersin İçeriği: 

Okumalar modern ve çağdaş yazarların teorik ve edebi metinlerine odaklanacaktır. Öğrencilerden birincisi teorik, ikincisi edebi eser olmak üzere iki sunum yapmaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Politika modern edebiyatında inceler. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Modern politikanın sosyal, entelektüel ve kültürel arka planını anlamak için gerekli olan bilgi ile donatılır, edebi metinlerin incelemelerinde uygulanan terminoloji ve konseptleri tanır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Politika ve edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası vizyon ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Politika ve edebiyatın farklı tanımlamaları tartışılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Politika ve edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır. 1-3, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş: Politika ve Edebiyat Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Platon / Aristoteles  
3 Machiavelli / More  
4 Claeys / Lynskey  
5 Bhabha / Kristeva  
6 Arendt / Derrida  
7 Butler / Spivak  
8 Agamben / Lyotard  
9 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum  
10 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum  
11 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Teorik Sunum  
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama  
13 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama  
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) – Uygulama  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Platon, The Republic

Aristoteles, Politics

Machiavelli, The Prince

Thomas More, Utopia

Diğer Kaynaklar Gregory Claeys, Dystopia: A Natural History 

Dorian Lynskey, The Ministry of Truth: The Biography of Orwell’s 1984

Homi Bhabha, The Location of Culture, Nation and Narration

Julia Kristeva, Strangers to Ourselves

Hannah Arendt, The Origins of Totalitarianism, Eichmann in Jerusalem

Jacques Derrida, Rogues, The Politics of Friendship, Specters of Marx, Of Hospitality, Monolingualism of the Other

Judith Butler and Gayatri Spivak, Who Sings the Nation State

Giorgio Agamben, Homo Sacer, State of Exception,Memories of Auschwitz

Jean-François Lyotard, The Differend, Heidegger and the

Jews

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum (20) + Araştırma Ödevi (20) 1 40
Derse Katılım 1 20
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15