• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 640
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı psikanalizin ve Freud’un görüşlerine dayalı olarak geliştirilen edebiyat eleştirisi kuramlarının ele alınmasıdır. Edebi metinlerin analizi amacıyla rüya yorum yöntemlerinin kullanılması konusu üzerinde ayrıca durulacaktır.

Dersin İçeriği: 

Psikanalitik edebiyat eleştirisi Freud’un rüya yorumu üzerine yazdığı eserinden kaynaklanır. Buna bağlı olarak, bu dersin içeriği Freud’un Rüyaların Yorumu, Gündelik Hayatın Psikopatolojisi, Şaka ve Bilinçaltıyla Bağlantıları gibi eserlerin yanı sıra, Conigliaro gibi çağdaş rüya yorum kuramcılarının ve Holland gibi çağdaş psikanalitik eleştirmenlerin görüşlerini de kapsayacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Psikanaliz tarihini inceler. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin psikanalizin kültürel gerialanı hakkında bilgi sahibi olmaları ve rüya yorumunda kullanılan temel kavram ve terimleri öğrenmeleri sağlanır. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D
3) Öğrencilerin rüya yorum yöntemlerine ilişkin teknik uygulama bilgileri kazanarak edebi edesleri analiz edebilmeleri sağlanır. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D
4) Psikanalitik edebiyat eleştirisine yönelik çeşitli yaklaşımları değerlendirir. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D
5) Çağdaş rüya yorum yöntemlerini karşılaştırır ve edebi eserlerin analizindeki kullanılırlıklarını inceler. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D
6) Farklı rüya yorumu metotlarını edebi eserlere uyarlamak. 1-3, 6-9 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Genel Giriş  
3 Freud ve Zamanı  
4 Rüyaların Yorumu  
5 Temel Kavramlar: Yoğunlaşma, Yer Değiştirme, Dramatizasyon, İkincil Revizyon  
6 Conigliaro’nun Freud Üzerine Düşünceleri  
7 Gündelik Hayatın Psikopatolojisi  
8 Şaka ve Bilinçaltıyla Bağlantıları  
9 Çağdaş Rüya Yorum Metotları  
10 Çağdaş Rüya Yorum Metotları  
11 Edebiyat Eleştirisi ve Rüya Yorumu  
12 Norman Holland’ın Görüşleri  
13 Kramer’ın Rüya Yorum Metodu ve Edebi Metin  
14 Edebi Eserlerin Rüya Yorum Metotlarıyla Analizi  
15 Uygulama  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Oğuz Cebeci, Psikanalitik Edebiyat Kuramı

Vicenzo Conigliaro, Dreams as a Tool in Psychodynamic Psychotherapy

Sigmund Freud, The Interpretation of Dreams

Sigmund Freud, Jokes and Their Relation to the Unconscious

Sigmund Freud, The Psychopathology of Everyday Life

Norman Holland, The Dynamics of Literary Response

Milton Kramer, “Dream Translation: An Approach to Understanding of Dreams”

Diğer Kaynaklar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi     X      
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi         X  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X        
6 Etkin iletişim kurma becerisi     X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim       X    
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi   X        

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15