Bu ders Romantik Dönem şiirini anlamayı ve takdir edebilmeyi hedefler: şiir nasıl okunmalı; dize biçimi nasıl analiz edilmeli; şiirin bölümlerinin nasıl çalıştığı ve dilbilgisi kuralları dışına çıkan şairane tarzlara nasıl mana verilmesi gerektiği üzerinde durulur.
Şairane dil, retorik, tür ve bunlarla bağlantılı sosyal içerik ve dinleyici kitlesiyle bağlantılı sorunlar tüm eserlerin incelenmesinde dikkate alınır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Bir edebi akım olarak Romantik akımın tanıtılması ve dönemi tanımlayan edebi eserlerin incelenmesi. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
2) Dönemin şiirlerinin incelenip tartışılabilmesi için gerekli olan dönemin akımları ve anlamlandırmalarıyla ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
3) Şiirlerin analiz edilip tartışılabilmesi için gerekli terminolojinin öğrencilere aktarılması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
4) Şairin elde etmek istediği etkiyi yaratmak için şiirin yapısında kullandığı kaç farklı elementin bir arada çalıştığını anlamak. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
5) Öğrencilerin genel olarak edebiyatın ve özellikle şiirlerin anlaşılabilmesi için gerekli eleştirel yetilerin kendilerine sağlanması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Thomas Gray ve Thomas Warton’dan okumalar | |
3 | Anna Seward ve Charlotte Smith’ten okumalar | |
4 | Wordsworth I okumalar | |
5 | Wordsworth II okumalar | |
6 | Wordsworth III okumalar | |
7 | Coleridge I okumalar | |
8 | Coleridge II okumalar | |
9 | Wordsworth, Coleridge ve John Thelwall’dan okumalar | |
10 | Keats okumalar | |
11 | Keats okumalar | |
12 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
13 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
14 | Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları) | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Gordon, George, and Lord Byron. Selected Poems. New York, NY: Oxford University Press, 2000
Keats, John. John Keats: Complete Poems. Edited by Jack Stillinger. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1982. Shelley, Mary. Frankenstein. Edited by Marilyn Butler. New York, NY: Oxford UP Shelley, Percy Bysshe. Selected Poems. New York, NY: Dover, 1993 Wordsworth, William, and Samuel Taylor Coleridge. Lyrical Ballads. New York, NY: Routledge, 2005. |
Diğer Kaynaklar |
Eighteenth-Century Poetry: An Annotated Anthology. Edited by
David Fairer and Christine Gerrard. Oxford, UK: Blackwell Original Sonnets on Various Subjects; and Odes Paraphrased from Horace. 2nd ed. London, UK: G. Sael The Poems of Charlotte Smith. Edited by Stuart Curran. New York, NY: Oxford University Press, 1993 Wordsworth. "Preface" to Lyrical Ballads Poems, Chiefly Written in Retirement. 1801. Reprinted by Oxford, UK: Woodstock Books, 1989 Hazlitt, William. "On Poetry in General." In Selected Writings. Edited by Jon Cook. Oxford, UK: Oxford University Press, 1991 |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 35 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 35 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 65 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |