• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 626
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu ders Romantik Dönem şiirini anlamayı ve takdir edebilmeyi hedefler: şiir nasıl okunmalı; dize biçimi nasıl analiz edilmeli; şiirin bölümlerinin nasıl çalıştığı ve dilbilgisi kuralları dışına çıkan şairane tarzlara nasıl mana verilmesi gerektiği üzerinde durulur.

Dersin İçeriği: 

Şairane dil, retorik, tür ve bunlarla bağlantılı sosyal içerik ve dinleyici kitlesiyle bağlantılı sorunlar tüm eserlerin incelenmesinde dikkate alınır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Presentasyon

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Bir edebi akım olarak Romantik akımın tanıtılması ve dönemi tanımlayan edebi eserlerin incelenmesi. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
2) Dönemin şiirlerinin incelenip tartışılabilmesi için gerekli olan dönemin akımları ve anlamlandırmalarıyla ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
3) Şiirlerin analiz edilip tartışılabilmesi için gerekli terminolojinin öğrencilere aktarılması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
4) Şairin elde etmek istediği etkiyi yaratmak için şiirin yapısında kullandığı kaç farklı elementin bir arada çalıştığını anlamak. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
5) Öğrencilerin genel olarak edebiyatın ve özellikle şiirlerin anlaşılabilmesi için gerekli eleştirel yetilerin kendilerine sağlanması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Thomas Gray ve Thomas Warton’dan okumalar  
3 Anna Seward ve Charlotte Smith’ten okumalar  
4 Wordsworth I okumalar  
5 Wordsworth II okumalar  
6 Wordsworth III okumalar  
7 Coleridge I okumalar  
8 Coleridge II okumalar  
9 Wordsworth, Coleridge ve John Thelwall’dan okumalar  
10 Keats okumalar  
11 Keats okumalar  
12 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları)  
13 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları)  
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar (Öğretim Görevlisinin katkıları)  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Gordon, George, and Lord Byron. Selected Poems. New York, NY: Oxford University Press, 2000

Keats, John. John Keats: Complete Poems. Edited by Jack Stillinger. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1982.

Shelley, Mary. Frankenstein. Edited by Marilyn Butler. New York, NY: Oxford UP Shelley, Percy Bysshe. Selected Poems. New York, NY: Dover, 1993

Wordsworth, William, and Samuel Taylor Coleridge. Lyrical Ballads. New York, NY: Routledge, 2005.

Diğer Kaynaklar Eighteenth-Century Poetry: An Annotated Anthology. Edited by

David Fairer and Christine Gerrard. Oxford, UK: Blackwell

Original Sonnets on Various Subjects; and Odes Paraphrased

from Horace.  2nd ed. London, UK: G. Sael

The Poems of Charlotte Smith. Edited by Stuart Curran. New

York, NY: Oxford University Press, 1993

Wordsworth. "Preface" to Lyrical Ballads

Poems, Chiefly Written in Retirement. 1801. Reprinted by

Oxford, UK: Woodstock Books, 1989

Hazlitt, William. "On Poetry in General." In Selected

Writings. Edited by Jon Cook. Oxford, UK: Oxford University

Press, 1991

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 35
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 35
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   35
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   65
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi       X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X        
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X    
6 Etkin iletişim kurma becerisi       X    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15