Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu ders öğrencileri Romantik Dönem Yazınının kanonik eserleri ile tanıştırmayı hedefler.
Dersin İçeriği:
Bu ders denemeler, eleştiri, politik yazın ve romanların çalışılmasını içerir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Romantik Dönem yazını ile aşina olma. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin Romantik Dönem edebiyatında karşılaştırmalı olarak entelektüel ve kültürel arka plan hakkında bilgi edinmeleri ve edebi metinlerin incelenmesinde kullanılan konsept ve terminolojilerle donatılmaları. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Romantik Dönem edebi eserlerini ve çağdaş edebi kuramların başarılı bir şekilde anlayabilmeleri için öğrencileri gerekli eleştirel yetiler, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüş ve analitik, yorumsal ve çıkarımcı beceriler ile donatır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Romantik denen olgunun farklı tasvirlerinin incelenmesi. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Günümüzün Romantik Dönem çalışmalarını farklı açılardan tartışmak ve karşılaştırmak. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Woodring, Carl, ed. Prose of the Romantic Period Houghton | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Burke, Edmund, Reflections of the Revolution in France Hackett | |
3 | Paine, Thomas, The Rights of Man Viking Penguin | |
4 | Wollstonecraft, Mary, The Vindications Broadview | |
5 | Wordsworth, Dorothy, The Grasmere Journals Oxford | |
6 | Byron, Lord Byron: Selected Letters and Journals Belknap/Harvard | |
7 | Sir Walter Scott (1814) Waverley | |
8 | Waverley | |
9 | James Hogg (1824) The Private Memoirs and Confessions of a Justified Sinner | |
10 | Thomas de Quincey (1821) Confessions of an English Opium-Eater | |
11 | Gothic novel-genre development | |
12 | Jane Austen (1817) Northanger Abbey | |
13 | Shelley (1818) Frankenstein | |
14 | Shelley (1818) Frankenstein | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | Norton Anthology of English Literature |
Diğer Kaynaklar |
Anderson, Linda. Autobiography (New York & London: Routlege, 2001) Broadie, Alexander (ed.) The Cambridge Companion to the Scottish Enlightenment (Cambridge UP, 2003) Burwick, Frederick. Thomas de Quincey: Knowledge and Power (Palgrave Macmillan, 2001) Chandler, James. The Cambridge History of English Romantic Literature (Cambridge UP, 2008) Clery, E. J. Women’s Gothic: from Clara Reeve to Mary Shelley. (Tavistock, 2004) Copeland, Edward and Juliet McMaster (ed.) The Cambridge Companion to Jane Austen (Cambridge UP, 1997) Crawford, Robert (ed.). The Scottish Invention of English Literature (Cambridge UP, 1998) Daiches, David. The Scottish Enlightenment (Edinburgh and Aberdeen: The Saltire Society, 1986) De Bolla, Peter, Nigel Leask, David Simpson. Land, Nation, Culture: 1740-1840 (Palgrave Macmillan, 2005) De Groot, Jerome. The Historical Novel (London, New York: Routledge, 2010) Duncan, Ian. Scott’s Shadow: The Novel in Romantic Edinburgh (Princeton and Oxford: Princeton University Press, 2007) Duncan, Ian and Douglas S. Mack (ed.) The Edinburgh Companion to James Hogg (Edinburgh UP, 2012) Levi, Susan M. The Romantic Art of Confession (New York and Woodbridge: Camden House1998) Lukács Georg. The Historical Novel (London: Merlin Press, 1962) McCalman, Ian. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832 (Oxford UP, 1999) Moretti, Franco. Atlas of the European Novel, 1800-1900 (London and New York: Verso, 1998) Moretti, Franco. Signs Taken for Wonders (London and New York, 1983) Olney, James. Memory and Narrative: the weave of life-writing (Chicago: University of Chicago Press, 2000) Punter, David (ed.) A Companion to the Gothic (Oxford: Blackwell Publishers, 2008) Robertson, Fiona (ed.). Edinburgh Companion to Sir Walter Scott (Edinburgh UP, 2012) Smith, Joanna M. (ed.) Frankenstein: complete authoritative text with biographical and historical contexts, critical history and essays from five contemporary critical perspectives. (Boston: Bedford Books of St Martin’s Press, 1992) Smith, Sidonie, Julia Watson (eds.) Women, Autobiography, Theory: a Reader (Madison: University of Wisconsin Press, 1998) Townshend, Dale. The Orders of Gothic: Foucault, Lacan and the subject of Gothic writing, 1764 –1820 (New York: AMS Press, 2007) Wu, Duncan (ed.). A Companion to Romanticism (Oxford: Blackwell, 1998) Mary Poovey, The Proper Lady and the Woman Writer |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |