Bu ders Shakespeare’in yaşamını ve kurgusal biyografilerini konu alan romanların farklı yönlerini tartışacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Shakespare’in yaşamının ve kurgusal biyografilerinin farklı açılardan uyarlamalarının incelenmesi. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bir bağlamda Shakespare’in entelektüel ve kültürel geçmişi hakkında bilgilenmesi ve edebi metinlerin incelenmesinde kullanılan konsept ve terminolojiler ile donatılması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Karşılaştırmalı edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım ve disiplinler arası bakış açısı ile donatır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Uyarlama kuramının farklı tanımlarını inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) 5) Shakespreare çalışmaları içerisinde farklı bakış açıları tartışılır ve kıyaslanır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 |
Uyarlama Kuramlarına Giriş
|
Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Uyarlama Kuramlarına Giriş | |
3 | Virginia Woolf: A Room of One’s Own | |
4 | Laura Shamas: The Other Shakespeare | |
5 | Doris Gwaltney: Shakespeare’s Sister | |
6 | Judith Beard: Romance of the Rose | |
7 | Grace Tiffany: My Father Had a Daughter: Judith Shakespeare’s Tale | |
8 | Mollie Hardwick: The Shakespeare Girl | |
9 | Peter W. Hassinger: Shakespeare’s Daughter | |
10 | Germaine Greer: Shakespeare’s Wife | |
11 | Germaine Greer: Shakespeare’s Wife | |
12 | Simon Hawke: The Slaying of the Shrew | |
13 | Erica Jong: Serenissima | |
14 | Sonuç | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Margaret Jeane Kidnie: Shakespeare and the Problem of Adaptation
Ed. Alexa Huang and Elizabeth Rivlin: Shakespeare and the Ethics of Appropriation Christofides, R. M William-Shakespeare and the Apocalypse: Visions of Doom from Early Modern Tragedy to Popular Culture Linda Hutcheon: A Theory of Adaptation |
Diğer Kaynaklar |
Marjorie Garber: Shakespeare After All
A.C. Bradley: Shakespearean Tragedy Stephen Greenblatt: Will in the World Stephen Greenblatt: Hamlet in Purgatory Jan Kott: Shakespeare our Contemporary James Shapiro: William Shakespeare and the Year of Lear Catherine Belsey: The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Shakespearean Drama Catherine Belsey: Shakespeare in Theory and Practice Catherine Belsey: Why Shakespeare? Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden Reneé Girard: A Theatre of Envy Hester Jeffries-Lees: Shakespeare and Memory Harold Bloom: Shakespeare: The Invention of the Human Ed. Cary Di Pietro and Hugh Grady: Shakespeare and the Urgency of Now: Criticism and Theory in the 21st Century Garrett A. Sullivan-Memory and Forgetting in English Renaissance Drama Lynn Enterline-The Rhetoric of the Body from Ovid to Shakespeare Stephen Greenblatt: Shakespeare’s Freedom Antony Tatlow: Shakespeare, Brecht, and the Intercultural Sign Colin Mc Ginn: Shakespeare’s Philosophy: Discovering the Meaning Behind the Plays David Scott Kastan: Shakespeare after Theory Stanley Cavell: Disowning Knowledge in Seven Plays of Shakespeare John Drakakis: Alternative Shakespeares Ed. Laurie Maguire: How to Do Things with Shakespeare: New Approaches, New Essays Ed. Margareta de Grazia and Stanley Cavell: The Cambridge Companion to Shakespeare Robin Headlam Wells: Shakespeare’s Humanism Ed. Patricia Parker and Geoffrey Hartman: Shakespeare and the Question of Theory Stanley Cavell: Shakespeare, Sex and Love Terence Hawkes. Alternative Shakespeares Janet Adelman: Suffocating Mothers Douglas Lanier: Shakespeare and Popular Culture Richard Wilson: Shakespeare in French Theory: King of Shadows Ed. Jennifer Ann Bates and Richard Wilson: Shakespeare and Continental Philosophy Peter Holland: Shakespeare: Memory and Performance Dale Townshend: Gothic Shakespeares Jacques Derrida: Specters of Marx Grace Tiffany: Erotic Beasts and Social Monsters Annabel Patterson: Shakespeare and the Popular Voice Stephen Greenblatt: Shakespearean Negotiations Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden: The Construction of Family Values in Early Modern Culture Regina Maria Schwartz: Loving Justice, Living Shakespeare |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |