• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 659
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu ders Shakespeare’in yaşamını ve kurgusal biyografilerini konu alan romanların farklı yönlerini tartışacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Shakespare’in yaşamının ve kurgusal biyografilerinin farklı açılardan uyarlamalarının incelenmesi. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bir bağlamda Shakespare’in entelektüel ve kültürel geçmişi hakkında bilgilenmesi ve edebi metinlerin incelenmesinde kullanılan konsept ve terminolojiler ile donatılması. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
3) Karşılaştırmalı edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım ve disiplinler arası bakış açısı ile donatır. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
4) Uyarlama kuramının farklı tanımlarını inceler. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D
5) 5) Shakespreare çalışmaları içerisinde farklı bakış açıları tartışılır ve kıyaslanır. 1-4, 5-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1  

Uyarlama Kuramlarına Giriş

 

Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Uyarlama Kuramlarına Giriş  
3 Virginia Woolf: A Room of One’s Own  
4 Laura Shamas: The Other Shakespeare  
5 Doris Gwaltney: Shakespeare’s Sister  
6 Judith Beard: Romance of the Rose  
7 Grace Tiffany: My Father Had a Daughter: Judith Shakespeare’s Tale  
8 Mollie Hardwick: The Shakespeare Girl  
9 Peter W. Hassinger: Shakespeare’s Daughter  
10 Germaine Greer: Shakespeare’s Wife  
11 Germaine Greer: Shakespeare’s Wife  
12 Simon Hawke: The Slaying of the Shrew  
13 Erica Jong: Serenissima  
14 Sonuç  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Margaret Jeane Kidnie: Shakespeare and the Problem of Adaptation

Ed. Alexa Huang and Elizabeth Rivlin: Shakespeare and the Ethics of Appropriation

Christofides, R. M William-Shakespeare and the Apocalypse: Visions of Doom from Early Modern Tragedy to Popular Culture

Linda Hutcheon: A Theory of Adaptation

Diğer Kaynaklar Marjorie Garber: Shakespeare After All

A.C. Bradley: Shakespearean Tragedy

Stephen Greenblatt: Will in the World

Stephen Greenblatt: Hamlet in Purgatory

Jan Kott: Shakespeare our Contemporary

James Shapiro: William Shakespeare and the Year of Lear

Catherine Belsey: The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Shakespearean Drama

Catherine Belsey: Shakespeare in Theory and Practice

Catherine Belsey: Why Shakespeare?

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden

Reneé Girard: A Theatre of Envy

Hester Jeffries-Lees: Shakespeare and Memory

Harold Bloom: Shakespeare: The Invention of the Human

Ed. Cary Di Pietro and Hugh Grady: Shakespeare and the Urgency of Now:  Criticism and Theory in the 21st Century

Garrett A. Sullivan-Memory and Forgetting in English Renaissance Drama

Lynn Enterline-The Rhetoric of the Body from Ovid to Shakespeare

Stephen Greenblatt: Shakespeare’s Freedom

Antony Tatlow: Shakespeare, Brecht, and the Intercultural Sign

Colin Mc Ginn: Shakespeare’s Philosophy: Discovering the Meaning Behind the Plays

David Scott Kastan: Shakespeare after Theory

Stanley Cavell: Disowning Knowledge in Seven Plays of Shakespeare

John Drakakis: Alternative Shakespeares

Ed. Laurie Maguire: How to Do Things with Shakespeare: New Approaches, New Essays

Ed. Margareta de Grazia and Stanley Cavell: The Cambridge Companion to Shakespeare

Robin Headlam Wells: Shakespeare’s Humanism

Ed. Patricia Parker and Geoffrey Hartman: Shakespeare and the Question of Theory

Stanley Cavell: Shakespeare, Sex and Love

Terence Hawkes. Alternative Shakespeares

Janet Adelman: Suffocating Mothers

Douglas Lanier: Shakespeare and Popular Culture

Richard Wilson: Shakespeare in French Theory: King of Shadows

Ed. Jennifer Ann Bates and Richard Wilson: Shakespeare and Continental Philosophy

Peter Holland: Shakespeare: Memory and Performance

Dale Townshend: Gothic Shakespeares

Jacques Derrida: Specters of Marx

Grace Tiffany: Erotic Beasts and Social Monsters

Annabel Patterson: Shakespeare and the Popular Voice

Stephen Greenblatt: Shakespearean Negotiations

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden: The Construction of Family Values in Early Modern Culture

Regina Maria Schwartz: Loving Justice, Living Shakespeare

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 40
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   40
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   60
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi     X      
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       X    
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X    
6 Etkin iletişim kurma becerisi       X    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15