Bu dersin amacı çeşitli Shakespeare oyunlarında bellek, kimlik, sanat ve duygu arasındaki bağları son zamanlarda öne çıkan disiplinler arası bellek çalışmaları perspektifleri bakımından incelemektir.
Tür olarak Elizabeth Dönemi oyunlarını genel olarak inceledikten sonra dersin odağı William Shakespeare’in Roma Dönemi oyunlarına yönelecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Seçili Shakespeare oyunlarında bellek kavramının incelenmesi. | 1-3, 5, 8-10 | 1,2,3 | A, B |
2) Shakespeare’in en temsili çalışmalarından olan Roma Dönemi oyunlarında bellek, kimlik, sanat ce duyguların arasındaki bağlantı incelenecektir. Teorik arka plan disiplinler arası bir bellek çalışmasından oluşacaktır.
|
1-3, 5, 8-10 | 1,2,3 | A, B |
3) Shakespeare’ın Roma Dönemi oyunlarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan
eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumlayıcı ve çıkarımcı beceriler ile donatır. |
1-3, 5, 8-10 | 1,2,3 | A, B |
4) Shakespeare’in seçili Roma Dönemi oyunlarının incelenmesi. | 1-3, 5, 8-10 | 1,2,3 | A, B |
5) Öğrencilerin bir oyun yazarı olarak Shakespeare’i ve onun entelektüel ve kültürel geçmişi hakkında bilgilerle donatmak. | 1-3, 5, 8-10 | 1,2,3 | A, B |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Bellek Çalışmalarına Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Bellek Çalışmalarına Giriş | |
3 | W. Shakespeare ve Bellek Sanatı | |
4 | Coriolanus | |
5 | Coriolanus | |
6 | Coriolanus | |
7 | Julius Caesar | |
8 | Julius Caesar | |
9 | Julius Caesar | |
10 | Antony and Cleopatra | |
11 | Antony and Cleopatra | |
12 | Antony and Cleopatra | |
13 | Titus Andronicus | |
14 | Titus Andronicus | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | The Arden Shakespeare Editions of Plays |
Diğer Kaynaklar |
Hester Lees-Jeffries, Shakespeare and Memory
Paul Cantor, Shakespeare’s Rome Paul Cantor, Shakespeare's Roman Trilogy: The Twilight of the Ancient World Robert s. Miola, Shakespeare’s Rome Stephen Greenblatt, Shakespearean Negotiations David Bevington, Tudor Drama and Politics: A Critical Approach to Topical Meaning Geoffrey Bullough, Narrative and Dramatic Sources of Shakespeare Jonathan Dollimore, Radical Tragedy: Religion, Ideology and Power in the Drama of Shakespeare and His Contemporaries. Richard Helgerson, Forms of Nationhood: The Elizabethan Writing of England Frances A. Yates - The Art of Memory Emily Keightley and Michael Pickering - The Mnemonic Imagination Astrid Erll, Ansgar Nünning (Eds.) - A Companion to Cultural Memory Studies Aleida Assmann - Cultural Memory and Western Civilization Svetlana Boym - The Future of Nostalgia |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yarıyıl Sınavı | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Exam | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |