• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 658
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı çeşitli Shakespeare oyunlarında bellek, kimlik, sanat ve duygu arasındaki bağları son zamanlarda öne çıkan disiplinler arası bellek çalışmaları perspektifleri bakımından incelemektir.        

Dersin İçeriği: 

Tür olarak Elizabeth Dönemi oyunlarını genel olarak inceledikten sonra dersin odağı William Shakespeare’in Roma Dönemi oyunlarına yönelecektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Seçili Shakespeare oyunlarında bellek kavramının incelenmesi. 1-3, 5, 8-10 1,2,3 A, B
2) Shakespeare’in en temsili çalışmalarından olan Roma Dönemi oyunlarında bellek, kimlik, sanat ce duyguların arasındaki bağlantı incelenecektir. Teorik arka plan disiplinler arası bir bellek çalışmasından oluşacaktır.

 

1-3, 5, 8-10 1,2,3 A, B
3) Shakespeare’ın Roma Dönemi oyunlarını başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan

eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası bakış açısı ve analitik, yorumlayıcı ve çıkarımcı beceriler ile donatır.

1-3, 5, 8-10 1,2,3 A, B
4) Shakespeare’in seçili Roma Dönemi oyunlarının incelenmesi. 1-3, 5, 8-10 1,2,3 A, B
5) Öğrencilerin bir oyun yazarı olarak Shakespeare’i ve onun entelektüel ve kültürel geçmişi hakkında bilgilerle donatmak. 1-3, 5, 8-10 1,2,3 A, B

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Bellek Çalışmalarına Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Bellek Çalışmalarına Giriş  
3 W. Shakespeare ve Bellek Sanatı  
4 Coriolanus  
5 Coriolanus  
6 Coriolanus  
7 Julius Caesar  
8 Julius Caesar  
9 Julius Caesar  
10 Antony and Cleopatra  
11 Antony and Cleopatra  
12 Antony and Cleopatra  
13 Titus Andronicus  
14 Titus Andronicus  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu The Arden Shakespeare Editions of Plays
Diğer Kaynaklar Hester Lees-Jeffries, Shakespeare and Memory

Paul Cantor, Shakespeare’s Rome

Paul Cantor, Shakespeare's Roman Trilogy: The Twilight of the

Ancient World

Robert s. Miola, Shakespeare’s Rome

Stephen Greenblatt, Shakespearean Negotiations

David Bevington, Tudor Drama and Politics: A Critical Approach to Topical Meaning

Geoffrey Bullough, Narrative and Dramatic Sources of Shakespeare

Jonathan Dollimore, Radical Tragedy: Religion, Ideology and Power in the Drama of Shakespeare and His Contemporaries.

Richard Helgerson, Forms of Nationhood: The Elizabethan Writing of England

Frances A. Yates - The Art of Memory

Emily Keightley and Michael Pickering - The Mnemonic Imagination

Astrid Erll, Ansgar Nünning (Eds.) - A Companion to Cultural Memory Studies

Aleida Assmann - Cultural Memory and Western Civilization

Svetlana Boym - The Future of Nostalgia

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Yarıyıl Sınavı 1 30
Derse Katılım 1 20
Final Exam 1 50
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   50
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   50
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi       x  
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi         x
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi     x    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   x      
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci     x    
6 Etkin iletişim kurma becerisi   X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X    
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma         x
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X    

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15