• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 625
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu derste, William Shakespeare ve Shakespeare’in çağdaşı tiyatro yazarlarının eserlerinden örnekler, tematik ve biçimsel olarak incelenecektir.

Dersin İçeriği: 

Eserlerde sıklıkla karşılaşılan iyilik ve kötülük, günah ve erdem, görüntü ve gerçeklik gibi temel temalar üzerinde durulacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Shakespeare oyunlarını ayrıntılı bir şekilde analiz eder. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
2) Shakespeare’in kaynakları ve bu kaynakların kullanımı konusunda bilgiledirir. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
3) Shakespeare’i sembollerle ve metaforlar bağlamında okur. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
4) Shakespeare’in daha yeni eleştirel yaklaşımlarla okunmasını sağlar, özellikle de feminist okumalarla. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
5) Çağdaş Shakespeare adaptasyonlarını analiz eder ve karşılaştırır. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elizabeth ve James Dönemlerine Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Elizabeth ve James Dönemlerine Giriş  
3 Elizabeth ve James Dönemlerine Giriş  
4 Cristopher Marlowe - The Jew of Malta  
5 W. Shakespeare - The Merchant of Venice  
6 W. Shakespeare - Titus Andronicus  
7 J. Webster  -The Duchess of Malfi  
8 W. Shakespeare - Othello  
9 W. Shakespeare - Hamlet  
10 Ben Jonson – Sejanus, His Fall  
11 W. Shakespeare – Richard III  
12 W. Shakespeare - Macbeth  
13 J. Fletcher – The Woman’s Prize, or the Tamer’s Tamed  
14 W. Shakespeare – The Taming of the Shrew  
15 Sonuç  

Kaynaklar

KAYNAKLAR
Ders Notu The Arden Shakespeare Editions of Selected Plays

J. Valls Russell: Interweaving Myths in Shakespeare and His Contemporaries;

R. Meek, E. Sullivan: The Renaissance of Emotion

J. Cook: Roaring Boys: The Life and Time of Elizabethan Playwrights;

E. Esche: Shakespeare and His Contemporaries in Performance;

M. Wiggins: Shakespeare and the Drama of His Time;

D. Farley-Hills: Shakespeare and the Rival Playwrights;

Honigmann, E. A. J: Shakespeare’s Impact on His Contemporaries

Diğer Kaynaklar Marjorie Garber: Shakespeare After All

A.C. Bradley: Shakespearean Tragedy

Stephen Greenblatt: Will in the World

Stephen Greenblatt: Hamlet in Purgatory

Jan Kott: Shakespeare our Contemporary

James Shapiro: William Shakespeare and the Year of Lear

Catherine Belsey: The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Shakespearean Drama

Catherine Belsey: Shakespeare in Theory and Practice

Catherine Belsey: Why Shakespeare?

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden

Reneé Girard: A Theatre of Envy

Hester Jeffries-Lees: Shakespeare and Memory

Harold Bloom: Shakespeare: The Invention of the Human

Ed. Cary Di Pietro and Hugh Grady: Shakespeare and the Urgency of Now:  Criticism and Theory in the 21st Century

Christofides, R. M William-Shakespeare and the Apocalypse: Visions of Doom from Early Modern Tragedy to Popular Culture

Garrett A. Sullivan-Memory and Forgetting in English Renaissance Drama

Lynn Enterline-The Rhetoric of the Body from Ovid to Shakespeare

Ed. Alexa Huang and Elizabeth Rivlin: Shakespeare and the Ethics of Appropriation

Stephen Greenblatt: Shakespeare’s Freedom

Antony Tatlow: Shakespeare, Brecht, and the Intercultural Sign

Colin Mc Ginn: Shakespeare’s Philosophy: Discovering the Meaning Behind the Plays

David Scott Kastan: Shakespeare after Theory

Stanley Cavell: Disowning Knowledge in Seven Plays of Shakespeare

John Drakakis: Alternative Shakespeares

Ed. Laurie Maguire: How to Do Things with Shakespeare: New Approaches, New Essays

Linda Hutcheon: A Theory of Adaptation

Margaret Jeane Kidnie: Shakespeare and the Problem of Adaptation

Ed. Margareta de Grazia and Stanley Cavell: The Cambridge Companion to Shakespeare

Robin Headlam Wells: Shakespeare’s Humanism

Ed. Patricia Parker and Geoffrey Hartman: Shakespeare and the Question of Theory

Stanley Cavell: Shakespeare, Sex and Love

The Imperial Theme, G. Wilson Knight

Terence Hawkes. Alternative Shakespeares

Janet Adelman: Suffocating Mothers

Douglas Lanier: Shakespeare and Popular Culture

Richard Wilson: Shakespeare in French Theory: King of Shadows

Ed. Jennifer Ann Bates and Richard Wilson: Shakespeare and Continental Philosophy

Peter Holland: Shakespeare: Memory and Performance

Dale Townshend: Gothic Shakespeares

Jacques Derrida: Specters of Marx

Grace Tiffany: Erotic Beasts and Social Monsters

Annabel Patterson: Shakespeare and the Popular Voice

Stephen Greenblatt: Shakespearean Negotiations

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden: The Construction of Family Values in Early Modern Culture

Regina Maria Schwartz: Loving Justice, Living Shakespeare

The Wheel of Fire. G. Wilson Knight

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 20
Final Ödevi 1 80
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   80
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   20
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi         x
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi         x
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi         x
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi         x
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci x        
6 Etkin iletişim kurma becerisi         x
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim         x
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi         x
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma         x
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi         x

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15