Dersin amacı Shakespeare’in Dünya Edebiyatı üzerindeki etkisini görmek ve Ozanın günümüze dek yazılmış eserlerde izini sürmektir.
Bu derste Shakespeare ile bağlantılı olarak Voltaire, Goethe, Pushkin, Dostoevsky, Chekhov and Brecht gibi yazarların eserleri tartışılacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Shakespeare oyunlarını ayrıntılı bir şekilde analiz eder. | 1-4, 6-10 | 1,2,3,5 | C, D |
2) Shakespeare’in kaynakları ve bu kaynakların kullanımı konusunda bilgiledirir. | 1-4, 6-10 | 1,2,3,5 | C, D |
3) Shakespeare’i semboller ve metaforlar bağlamında okur. | 1-4, 6-10 | 1,2,3,5 | C, D |
4) Shakespeare’in daha yeni eleştirel yaklaşımlarla okunmasını sağlar, özellikle de feminist okumalarla. | 1-4, 6-10 | 1,2,3,5 | C, D |
5) Çağdaş Shakespeare adaptasyonlarını analiz eder ve karşılaştırır. | 1-4, 6-10 | 1,2,3,5 | C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Winter’s Tale-Jeanette Winterson: The Gap of Time | |
3 | Merchant of Venice-Howard Jacobson: Shylock is My Name | |
4 | Taming of the Shrew-Anne Tyler: Vinegar Girl | |
5 | King Lear-Edward St Aubyn: Dunbar; Jane Smiley: A Thousand Acres; Lear/Cordelia (King Lear by Ben Spiller, Cordelia by Farrah Chaudhry) | |
6 | The Tempest-Margaret Atwood: Hagseed; Neil Gaiman: The Tempest; Aimee Cesaire: A Tempest; Grace Tiffany: Ariel, Marina Warner: Indigo | |
7 | Othello-Tracy Chevalier: New Boy; Toni Morrison: Desdemona | |
8 | Macbeth-Jo Nesbo: Macbeth | |
9 | Hamlet-Ian McEwan: Nutshell, Iris Murdoch: The Black Prince; John Updike: Gertrude and Claudius | |
10 | Richard III- Josephine Tey: The Daughter of Time | |
11 | Peter Ackroyd: Shakespeare: The Biography | |
12 | Stephen Greenblatt: Will in the World | |
13 | Antony Burgess: Shakespeare | |
14 | Mollie Hardwick: The Shakespeare Girl | |
15 | Peter W. Hassinger: Shakespeare’s Daughter |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | The Arden Shakespeare |
Diğer Kaynaklar |
Marjorie Garber: Shakespeare After All
A.C. Bradley: Shakespearean Tragedy Stephen Greenblatt: Will in the World Stephen Greenblatt: Hamlet in Purgatory Jan Kott: Shakespeare our Contemporary James Shapiro: William Shakespeare and the Year of Lear Catherine Belsey: The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Shakespearean Drama Catherine Belsey: Shakespeare in Theory and Practice Catherine Belsey: Why Shakespeare? Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden Reneé Girard: A Theatre or Envy Hester Jeffries-Lees: Shakespeare and Memory Harold Bloom: Shakespeare: The Invention of the Human Ed. Cary Di Pietro and Hugh Grady: Shakespeare and the Urgency of Now: Criticism and Theory in the 21st Century Christofides, R. M William-Shakespeare and the Apocalypse: Visions of Doom from Early Modern Tragedy to Popular Culture Garrett A. Sullivan-Memory and Forgetting in English Renaissance Drama Lynn Enterline-The Rhetoric of the Body from Ovid to Shakespeare Ed. Alexa Huang and Elizabeth Rivlin: Shakespeare and the Ethics of Appropriation Stephen Greenblatt: Shakespeare’s Freedom Antony Tatlow: Shakespeare, Brecht, and the Intercultural Sign Colin Mc Ginn: Shakespeare’s Philosophy: Discovering the Meaning Behind the Plays David Scott Kastan: Shakespeare after Theory Stanley Cavell: Disowning Knowledge in Seven Plays of Shakespeare John Drakakis: Alternative Shakespeares Ed. Laurie Maguire: How to Do Things with Shakespeare: New Approaches, New Essays Linda Hutcheon: A Theory of Adaptation Margaret Jeane Kidnie: Shakespeare and the Problem of Adaptation Ed. Margareta de Grazia and Stanley Cavell: The Cambridge Companion to Shakespeare Robin Headlam Wells: Shakespeare’s Humanism Ed. Patricia Parker and Geoffrey Hartman: Shakespeare and the Question of Theory Stanley Cavell: Shakespeare, Sex and Love Terence Hawkes. Alternative Shakespeares Janet Adelman: Suffocating Mothers Douglas Lanier: Shakespeare and Popular Culture Richard Wilson: Shakespeare in French Theory: King of Shadows Ed. Jennifer Ann Bates and Richard Wilson: Shakespeare and Continental Philosophy Peter Holland: Shakespeare: Memory and Performance Dale Townshend: Gothic Shakespeares Jacques Derrida: Specters of Marx Grace Tiffany: Erotic Beasts and Social Monsters Annabel Patterson: Shakespeare and the Popular Voice Stephen Greenblatt: Shakespearean Negotiations Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden: The Construction of Family Values in Early Modern Culture Regina Maria Schwartz: Loving Justice, Living Shakespeare |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 70 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | x | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |