• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 636
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Dersin amacı Shakespeare’in Dünya Edebiyatı üzerindeki etkisini görmek ve Ozanın günümüze dek yazılmış eserlerde izini sürmektir.

Dersin İçeriği: 

Bu derste Shakespeare ile bağlantılı olarak Voltaire, Goethe, Pushkin, Dostoevsky, Chekhov and Brecht gibi yazarların eserleri tartışılacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Shakespeare oyunlarını ayrıntılı bir şekilde analiz eder. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
2) Shakespeare’in kaynakları ve bu kaynakların kullanımı konusunda bilgiledirir. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
3) Shakespeare’i semboller ve metaforlar bağlamında okur. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
4) Shakespeare’in daha yeni eleştirel yaklaşımlarla okunmasını sağlar, özellikle de feminist okumalarla. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D
5) Çağdaş Shakespeare adaptasyonlarını analiz eder ve karşılaştırır. 1-4, 6-10 1,2,3,5 C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Winter’s Tale-Jeanette Winterson: The Gap of Time  
3 Merchant of Venice-Howard Jacobson: Shylock is My Name  
4 Taming of the Shrew-Anne Tyler: Vinegar Girl  
5 King Lear-Edward St Aubyn: Dunbar; Jane Smiley: A Thousand Acres; Lear/Cordelia (King Lear by Ben Spiller, Cordelia by Farrah Chaudhry)  
6 The Tempest-Margaret Atwood: Hagseed; Neil Gaiman: The Tempest; Aimee Cesaire: A Tempest; Grace Tiffany: Ariel, Marina Warner: Indigo  
7 Othello-Tracy Chevalier: New Boy; Toni Morrison: Desdemona  
8 Macbeth-Jo Nesbo: Macbeth  
9 Hamlet-Ian McEwan: Nutshell, Iris Murdoch: The Black Prince; John Updike: Gertrude and Claudius  
10 Richard III- Josephine Tey: The Daughter of Time  
11 Peter Ackroyd: Shakespeare: The Biography  
12 Stephen Greenblatt: Will in the World  
13 Antony Burgess: Shakespeare  
14 Mollie Hardwick: The Shakespeare Girl  
15 Peter W. Hassinger: Shakespeare’s Daughter  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu The Arden Shakespeare
Diğer Kaynaklar Marjorie Garber: Shakespeare After All

A.C. Bradley: Shakespearean Tragedy

Stephen Greenblatt: Will in the World

Stephen Greenblatt: Hamlet in Purgatory

Jan Kott: Shakespeare our Contemporary

James Shapiro: William Shakespeare and the Year of Lear

Catherine Belsey: The Subject of Tragedy: Identity and Difference in Shakespearean Drama

Catherine Belsey: Shakespeare in Theory and Practice

Catherine Belsey: Why Shakespeare?

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden

Reneé Girard: A Theatre or Envy

Hester Jeffries-Lees: Shakespeare and Memory

Harold Bloom: Shakespeare: The Invention of the Human

Ed. Cary Di Pietro and Hugh Grady: Shakespeare and the Urgency of Now: Criticism and Theory in the 21st Century

Christofides, R. M William-Shakespeare and the Apocalypse: Visions of Doom from Early Modern Tragedy to Popular Culture

Garrett A. Sullivan-Memory and Forgetting in English Renaissance Drama

Lynn Enterline-The Rhetoric of the Body from Ovid to Shakespeare

Ed. Alexa Huang and Elizabeth Rivlin: Shakespeare and the Ethics of Appropriation

Stephen Greenblatt: Shakespeare’s Freedom

Antony Tatlow: Shakespeare, Brecht, and the Intercultural Sign

Colin Mc Ginn: Shakespeare’s Philosophy: Discovering the Meaning Behind the Plays

David Scott Kastan: Shakespeare after Theory

Stanley Cavell: Disowning Knowledge in Seven Plays of Shakespeare

John Drakakis: Alternative Shakespeares

Ed. Laurie Maguire: How to Do Things with Shakespeare: New Approaches, New Essays

Linda Hutcheon: A Theory of Adaptation

Margaret Jeane Kidnie: Shakespeare and the Problem of Adaptation

Ed. Margareta de Grazia and Stanley Cavell: The Cambridge Companion to Shakespeare

Robin Headlam Wells: Shakespeare’s Humanism

Ed. Patricia Parker and Geoffrey Hartman: Shakespeare and the Question of Theory

Stanley Cavell: Shakespeare, Sex and Love

Terence Hawkes. Alternative Shakespeares

Janet Adelman: Suffocating Mothers

Douglas Lanier: Shakespeare and Popular Culture

Richard Wilson: Shakespeare in French Theory: King of Shadows

Ed. Jennifer Ann Bates and Richard Wilson: Shakespeare and Continental Philosophy

Peter Holland: Shakespeare: Memory and Performance

Dale Townshend: Gothic Shakespeares

Jacques Derrida: Specters of Marx

Grace Tiffany: Erotic Beasts and Social Monsters

Annabel Patterson: Shakespeare and the Popular Voice

Stephen Greenblatt: Shakespearean Negotiations

Catherine Belsey: Shakespeare and the Loss of Eden: The Construction of Family Values in Early Modern Culture

Regina Maria Schwartz: Loving Justice, Living Shakespeare

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 30
Final Ödevi 1 70
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   70
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   30
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi         x
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi         x
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi         x
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi         x
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci x        
6 Etkin iletişim kurma becerisi         x
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim         x
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi         x
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma         x
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi         x

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15