• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 660
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, Gotik Edebiyat’ın bizzat Shakespeare eserlerinde bulunan kökenlerini tanımlayıp, söz konusu edebi, kültürel ve tarihi ayrıntıların derinlemesine bir tartışmasını yapmaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Gotik Edebiyatın tarihini inceler.  1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bağlamlar üzerinden Gotik edebiyatın entelektüel ve kültürel arka planı ile ilgili bilgi edinmeleri ve edebi metinlerin analizinde kullanılan konsept ve terimlerle donatılmalarını sağlar. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
3) Öğrencilerin Gotik Edebiyat  kuramlarını doğru bir şekilde anlamaları için gerekli eleştirel beceriler, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüşler ile analiz, yorum ve çıkarım becerileri ile donatılmasını sağlar. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
4) Gotik Edebiyatın farklı tanımlarını analiz eder. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D
5) Gotik Edebiyat çalışmalarındaki farklı duruşları ele alır ve karşılaştırır. 1-4, 6-10 1,2,3 B, C, D

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Gotik Edebiyat Çalışmaları – Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Shakespeare ve Gotik  
3 Castle of Otranto – Roman ve Giriş  
4 T. Love Peacock Nightmare Abbey, Jane Austen Northanger Abbey  
5 Mary Shelley Matilda, Shakespeare King Lear  
6 Shakespeare Romeo and Juliet, M.G.  Lewis The Monk  
7 Richard III  
8 Richard III  
9 Hamlet  
10 Hamlet  
11 Shakespeare Hamlet, B. Stoker Dracula  
12 Shakespeare Hamlet, B. Stoker Dracula  
13 Macbeth  
14 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Christy Desmet and Anne Williams (eds.), Shakespearean Gothic;

John Drakakis and Dale Townshend (eds.), Gothic Shakespeares

Arden Shakespeare Editions of Plays

Diğer Kaynaklar J. Derrida, Specters of Marx

P. Armstrong, Shakespeare in Psychoanalysis

N. Royle, The Uncanny

J. Bate, Shakespeare and the English Romantic Imagination

H. Bloom, The Anxiety of Influence

S. Booth, Indefinition of Tragedy

S. Bruhm, Gothic Bodies: The Politics of Pain in Romance Fiction

E. Burke, A Philosophical Inquiry into the Origin of Our Ideas of the Sublime and the Beautiful

M. de Grazia, Shakespeare Verbatim: The Reproduction of Authenticity and the 1790 Apparatus

M. Dobson, The Making of the National Poet; Shakespeare, Adaptation and Authorship

J. Dusinberre, Shakespeare and the Nature of Women

J. Adelmann, Suffocating Mothers

M. Gamer, Romanticism and the Gothic: Genre, Reception and Canon Formation

M. Garber, Shakespeare’s Ghost Writers

T. Hawkes (ed.), Coleridge’s Writings on Shakespeare: A Selection of the Essays, Notes and Lectures of S.T. Coleridge on the Poems and Plays of Shakespeare

I. Haywood, The Making of History: A Study of the Literary Forgeries of James Macpherson and Thomas Chatterton in Relation to Eighteen Century Ideas of History and Fiction

D. Long Hoeveler, Gothic feminism: The Professionalization of Gender from Charlotte Smith to the Brontes

J. Kristeva, Powers of Horror: An Essay on Abjction

D. Lanier, Shakespeare and Modern Popular Culture

C. Lehmann, Shakespeare Remains: Theatre to Film, Early Modern to Postmodern

Articles on the topic from J-Store, Oxford Journals online

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Sunum 1 10
Derse Katılım 1 10
Final Ödevi 1 80
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   80
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   20
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     x      
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi     x      
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       x    
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       x    
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       x    
6 Etkin iletişim kurma becerisi       x    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim     x      
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     x      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       x    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     x      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15