Bu dersin amacı, Gotik Edebiyat’ın bizzat Shakespeare eserlerinde bulunan kökenlerini tanımlayıp, söz konusu edebi, kültürel ve tarihi ayrıntıların derinlemesine bir tartışmasını yapmaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Gotik Edebiyatın tarihini inceler. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bağlamlar üzerinden Gotik edebiyatın entelektüel ve kültürel arka planı ile ilgili bilgi edinmeleri ve edebi metinlerin analizinde kullanılan konsept ve terimlerle donatılmalarını sağlar. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Öğrencilerin Gotik Edebiyat kuramlarını doğru bir şekilde anlamaları için gerekli eleştirel beceriler, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüşler ile analiz, yorum ve çıkarım becerileri ile donatılmasını sağlar. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Gotik Edebiyatın farklı tanımlarını analiz eder. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Gotik Edebiyat çalışmalarındaki farklı duruşları ele alır ve karşılaştırır. | 1-4, 6-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Gotik Edebiyat Çalışmaları – Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Shakespeare ve Gotik | |
3 | Castle of Otranto – Roman ve Giriş | |
4 | T. Love Peacock Nightmare Abbey, Jane Austen Northanger Abbey | |
5 | Mary Shelley Matilda, Shakespeare King Lear | |
6 | Shakespeare Romeo and Juliet, M.G. Lewis The Monk | |
7 | Richard III | |
8 | Richard III | |
9 | Hamlet | |
10 | Hamlet | |
11 | Shakespeare Hamlet, B. Stoker Dracula | |
12 | Shakespeare Hamlet, B. Stoker Dracula | |
13 | Macbeth | |
14 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Christy Desmet and Anne Williams (eds.), Shakespearean Gothic;
John Drakakis and Dale Townshend (eds.), Gothic Shakespeares Arden Shakespeare Editions of Plays |
Diğer Kaynaklar |
J. Derrida, Specters of Marx
P. Armstrong, Shakespeare in Psychoanalysis N. Royle, The Uncanny J. Bate, Shakespeare and the English Romantic Imagination H. Bloom, The Anxiety of Influence S. Booth, Indefinition of Tragedy S. Bruhm, Gothic Bodies: The Politics of Pain in Romance Fiction E. Burke, A Philosophical Inquiry into the Origin of Our Ideas of the Sublime and the Beautiful M. de Grazia, Shakespeare Verbatim: The Reproduction of Authenticity and the 1790 Apparatus M. Dobson, The Making of the National Poet; Shakespeare, Adaptation and Authorship J. Dusinberre, Shakespeare and the Nature of Women J. Adelmann, Suffocating Mothers M. Gamer, Romanticism and the Gothic: Genre, Reception and Canon Formation M. Garber, Shakespeare’s Ghost Writers T. Hawkes (ed.), Coleridge’s Writings on Shakespeare: A Selection of the Essays, Notes and Lectures of S.T. Coleridge on the Poems and Plays of Shakespeare I. Haywood, The Making of History: A Study of the Literary Forgeries of James Macpherson and Thomas Chatterton in Relation to Eighteen Century Ideas of History and Fiction D. Long Hoeveler, Gothic feminism: The Professionalization of Gender from Charlotte Smith to the Brontes J. Kristeva, Powers of Horror: An Essay on Abjction D. Lanier, Shakespeare and Modern Popular Culture C. Lehmann, Shakespeare Remains: Theatre to Film, Early Modern to Postmodern Articles on the topic from J-Store, Oxford Journals online |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 10 |
Derse Katılım | 1 | 10 |
Final Ödevi | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 80 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 20 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | x | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | x | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | x | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | x | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | x | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | x | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | x | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | x | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | x | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |