• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 657
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Bu dersin amacı, dünya modern İngiliz, Avrupa ve Türk şiir akımları ve şairlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Klasik ve modern şiirlerin karşılaştırılması. 1-4, 7, 9-10 1,2,3 B, C
2) Öğrencilerin edebi metinlerin incelenmesinden kullanılan konsept ve terminolojiler hakkında bilgi edinmesi. 1-4, 7, 9-10 1,2,3 B, C
3) Edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan analitik, yorumlayıcı ve çıkarımcı beceriler ile donatır. 1-4, 7, 9-10 1,2,3 B, C
4) Tür olarak şiirin farklı tanımlarını inceler. 1-4, 7, 9-10 1,2,3 B, C
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır ve kıyaslanır. 1-4, 7, 9-10 1,2,3 B, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Derse Giriş Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Metafor, Simile, Metonimi ve Sinekdoki Kavramları  
3 Felsefi Bakış Açısı: Hawkes, Kreitman And Brittan  
4 Vico, Kant ve Romantikler  
5 Metafor Üzerine Çağdaş Felsefe: Cassirer, Langer  
6 Metafor Üzerine Çağdaş Kuramlar: Richards, Jakobson, Lodge  
7 Metafor Üzerine Bilişsel Bilimler: Johnson and Lakoff  
8 Lakoff ve Turner  
9 Metafor Üzerine Psikanaliz: Freud ve Sharpe  
10 Düşünce Süreçleri ve İnsan Zihninin Çalışma Biçimi  
11 Bilinçdışı Fantezi ve Metafor Yapısında Temsili: Holland, Rycroft, Modell, And Arlow  
12 Noy, Rose ve Borbely  
13 Şiirde Kavramsal Metaforlar  
14 Metin İncelemesi ve Uygulaması  
15 Sonuç  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Hawkes, Terence; Metaphor

Langer, Susanne; Philosophy in a New Key

Lodge, David; The Modes of Modern Writing

Lakoff, G; Johnson,M; Metaphors we live by

Lakoff, G; Turner, M; More than cool reason

Diğer Kaynaklar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Derse Katılım 1 30
Final Ödevi 1 70
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   70
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   30
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi     X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X  
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi       X  
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi       X  
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci   X      
6 Etkin iletişim kurma becerisi   X      
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim       X  
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi   X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X  
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi       X  

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15