Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, dünya modern İngiliz, Avrupa ve Türk şiir akımları ve şairlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Klasik ve modern şiirlerin karşılaştırılması. | 1-4, 7, 9-10 | 1,2,3 | B, C |
2) Öğrencilerin edebi metinlerin incelenmesinden kullanılan konsept ve terminolojiler hakkında bilgi edinmesi. | 1-4, 7, 9-10 | 1,2,3 | B, C |
3) Edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan analitik, yorumlayıcı ve çıkarımcı beceriler ile donatır. | 1-4, 7, 9-10 | 1,2,3 | B, C |
4) Tür olarak şiirin farklı tanımlarını inceler. | 1-4, 7, 9-10 | 1,2,3 | B, C |
5) Karşılaştırmalı edebiyat içerisinde farklı bakış açıları tartışılır ve kıyaslanır. | 1-4, 7, 9-10 | 1,2,3 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Metafor, Simile, Metonimi ve Sinekdoki Kavramları | |
3 | Felsefi Bakış Açısı: Hawkes, Kreitman And Brittan | |
4 | Vico, Kant ve Romantikler | |
5 | Metafor Üzerine Çağdaş Felsefe: Cassirer, Langer | |
6 | Metafor Üzerine Çağdaş Kuramlar: Richards, Jakobson, Lodge | |
7 | Metafor Üzerine Bilişsel Bilimler: Johnson and Lakoff | |
8 | Lakoff ve Turner | |
9 | Metafor Üzerine Psikanaliz: Freud ve Sharpe | |
10 | Düşünce Süreçleri ve İnsan Zihninin Çalışma Biçimi | |
11 | Bilinçdışı Fantezi ve Metafor Yapısında Temsili: Holland, Rycroft, Modell, And Arlow | |
12 | Noy, Rose ve Borbely | |
13 | Şiirde Kavramsal Metaforlar | |
14 | Metin İncelemesi ve Uygulaması | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Hawkes, Terence; Metaphor
Langer, Susanne; Philosophy in a New Key Lodge, David; The Modes of Modern Writing Lakoff, G; Johnson,M; Metaphors we live by Lakoff, G; Turner, M; More than cool reason |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 70 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 30 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |