Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu derste 20. ve 21. yüzyılın en önemli kültürel unsurları arasında yer alan sömürgecilik sonrası edebiyat ve eleştiri üzerinde durulacaktır.
Dersin İçeriği:
Uygulanan bakış açısı, sömürgeye ait karşılaşma ve sömürgeci ile sömürgeleştirilen rollerini temsil etmek için kullanılan imgesel ve anlatı kalıplarını inceleyecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Sömürgecilik ve sömürge sonrası edebiyatının tarihini inceler. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin sömürgecilik sonrası edebiyatının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi sahibi olması ve edebi eserlerin incelenmesinde kullanılan konsept ve terminolojilere sahip olmalarını amaçlar. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Sömürgecilik sonrası edebiyatı başarılı bir şekilde anlamaları için öğrenciler, gerekli olan eleştirel bakış, analitik yaklaşım, disiplinler arası görüş ve analitik, yorumlayıcı özelliklerle donatılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) “Sömürgecilik sonrası edebiyatının” farklı tanımlamaları tartışılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Sömürgecilik sonrası edebiyatı içerisinde farklı bakış açıları tartışılır. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | Teorik Arka plan | |
3 | “Gender, Nation, and Immigration in New Europe” | |
4 | Sömürgeleştirme ve Sömürgecilik sonrası kimlik | |
5 | Sömürgeleştirme ve Sömürgecilik sonrası kimlik | |
6 | Rushdie, Imaginary Homelands | |
7 | Rushdie, Imaginary Homelands | |
8 | Anglo-Hint yazarlar | |
9 | Narayan, Under the Banyan Tree | |
10 | Narayan, Under the Banyan Tree | |
11 | Rushdie, Midnight‘s Children | |
12 | Rushdie, Midnight‘s Children | |
13 | Naipaul, Guerillas | |
14 | Naipaul, Guerillas | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Salman Rushdie, Midnight’s Children
Salman Rushdie, Imaginary Homelands R.K. Narayan, Under the Banyan Tree V.S. Naipaul, Guerillas |
Diğer Kaynaklar |
M.D. Fletcher (ed.), Reading Rushdie
Leela Gandhi, Postcolonial Theory Teresa Hubel, Whose India? Nico Israel, Outlandish, Writing Between Exile and Diaspora Edward Said, Orientalism |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |