• TR
  • EN
Program Türü: 
Tezli
Ders Kodu: 
ELIT 629
Ders Tipi: 
Alan Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
15
Dersin Dili: 
İngilizce
Dersin Koordinatörü: 
Dersi Verenler: 
Dersin Amacı: 

Ders, genel olarak edebiyatın gelişimi ve özellikle şiirin 1830'lardan 1860'lara kadar anlaşılmasını ve şiirin anlaşılmasını ve takdir edilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği: 

Şiir dili, retorik ve tür, sosyal bağlam ve tüm bu eserlerin izleyicileri de dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri:
1) Dönem edebiyatını tanıtmak ve çağın şiir sanatının belirgin bazı özelliklerini aydınlatmak. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
2) Dönemin şiirlerinin incelenip tartışılabilmesi için gerekli olan dönemin akımları ve anlamlandırmalarıyla ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
3) Şiirlerin analiz edilip tartışılabilmesi için gerekli terminolojinin öğrencilere aktarılması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
4) Şairin elde etmek istediği etkiyi yaratmak için şiirin yapısında kullandığı kaç farklı elementin bir arada çalıştığını anlamak. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C
5)  5) Öğrencilerin genel olarak edebiyatın ve özellikle şiirlerin başarılı şekilde anlaşılabilmesi için gerekli analitik yakşalımın ve çözümcü, yorumlayıcı ve çıkarımcı yeteneklerin kendilerine sağlanması. 1-2, 5-6, 8-10 1,2,3 A, C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ders Materyali
1 Dersin tanıtımı, ders amaçlarının ve materyallerin açıklanması, dersin gereklilikleri ve notlandırılmasının açıklanması, ders işleyiş programının oturtulup materyallerin toplanması. Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir.
2 Viktorya Döneminin bir genel anlatımı, çağın tarihi, sosyal ve kültürel önemli noktaları ve Viktorya Dönemi şiirlerinin tanımlayıcı özelliklerine odaklanılması.

Erken Viktorya Dönemi şairleri ve eserlerinin hızlı bir tanıtımı.

Viktorya Dönemi şiirlerinin önemli özellikleri; şekil, yapı ve tema; lirik şiir, anlatı şiir, şiirde ölçü ve sone.

 
3 Erken Dönem Viktorya Dönemi şairleri

Elizabeth Barrett Browning: Sonnet 43 & 14 (Portuguese) Aurora Leigh; The Cry of the Children

 
4 Elizabeth Barrett Browning: Sonnet 21 from the Portuguese; The Runaway Slave at Pilgrim’s Point

Edward Fitzgerald: The Rubaiyat of Omar Khayyam

 
5 Alfred, Lord Tennyson: The Kraken; In Memoriam: Ring Out Wild Bells; Flower in the Crannied Wall  
6 Viktorya Dönemi şiirlerinde Ses; Western Wind The Withheld Image (Suggestive Restraint; Parataxis)

Alfred, Lord Tennyson: Break, Break, Break; The Eagle; Tears, Idle Tears (from The Princess)

 
7 Alfred, Lord Tennyson: The Charge of the Light Brigade; The Lady of Shalott; The Splendor Falls; Sweet and Low (supplement: The Lotos-Eaters)  
8 Arasınav

William Makepiece Thackeray: End of Play

John Clare: Remember Dear Mary

 
9 Dramatik Monolog

Alfred, Lord Tennyson: Ulysses; Morte DArthur; The Kraken; Crossing the Bar

 
10 Robert Browning: Night and Morning; Home Thoughts from Abroad; Evelyn Hope  
11 Robert Browning: Porphyria’s Lover; Marching Along; My Last Duchess  
12 Robert Browning: Soliloquy of a Spanish Cloister; Prospice

(supplement: The Bishop Orders His Tomb at St Praxed’s Church)

Charles Dickens: The Ivy Green

Emily Brönte: Remembrance

 
13 Arthur Hugh Clough: Say Not the Struggle Nought Availeth; The Latest Decalogue

Charles Kingsley: The Sounds of Dee; Young and Old

 
14 Matthew Arnold: Dover Beach; Requiescat; Shakespeare; The Forsaken Merman;  
15 Matthew Arnold: Isolation: To Marguerite; Self-Dependence  

Kaynaklar

ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ders Kitabı/Notu Norton Anthology of English Literature

(All articles on the Victorian Age, Literature and poetry)

(All sections on poets active in the first half of the Victorian Age--1830s-1860s--and their poetry)

Diğer Kaynaklar  

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Yarıyıl Sınavı 1 35
Derse Katılım 1 30
Final Exam 1 35
Toplam   100
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI   35
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI   65
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi       X    
2 Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi       X    
3 Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi   X        
4 Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi   X        
5 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci       X    
6 Etkin iletişim kurma becerisi       X    
7 Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim   X        
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi     X      
9 Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma       X    
10 Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi     X      

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 17 252
Sunum 1 18 18
Final Ödevi 1 60 60
Toplam İş Yükü     375
Toplam İş Yükü / 25 (s)     15.0
Dersin AKTS Kredisi     15