Ders, genel olarak edebiyatın gelişimi ve özellikle şiirin 1830'lardan 1860'lara kadar anlaşılmasını ve şiirin anlaşılmasını ve takdir edilmesini amaçlamaktadır.
Şiir dili, retorik ve tür, sosyal bağlam ve tüm bu eserlerin izleyicileri de dikkate alınacaktır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Dönem edebiyatını tanıtmak ve çağın şiir sanatının belirgin bazı özelliklerini aydınlatmak. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
2) Dönemin şiirlerinin incelenip tartışılabilmesi için gerekli olan dönemin akımları ve anlamlandırmalarıyla ilgili bilgilerin öğrencilere aktarılması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
3) Şiirlerin analiz edilip tartışılabilmesi için gerekli terminolojinin öğrencilere aktarılması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
4) Şairin elde etmek istediği etkiyi yaratmak için şiirin yapısında kullandığı kaç farklı elementin bir arada çalıştığını anlamak. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
5) 5) Öğrencilerin genel olarak edebiyatın ve özellikle şiirlerin başarılı şekilde anlaşılabilmesi için gerekli analitik yakşalımın ve çözümcü, yorumlayıcı ve çıkarımcı yeteneklerin kendilerine sağlanması. | 1-2, 5-6, 8-10 | 1,2,3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Dersin tanıtımı, ders amaçlarının ve materyallerin açıklanması, dersin gereklilikleri ve notlandırılmasının açıklanması, ders işleyiş programının oturtulup materyallerin toplanması. | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 |
Viktorya Döneminin bir genel anlatımı, çağın tarihi, sosyal ve kültürel önemli noktaları ve Viktorya Dönemi şiirlerinin tanımlayıcı özelliklerine odaklanılması.
Erken Viktorya Dönemi şairleri ve eserlerinin hızlı bir tanıtımı. Viktorya Dönemi şiirlerinin önemli özellikleri; şekil, yapı ve tema; lirik şiir, anlatı şiir, şiirde ölçü ve sone. |
|
3 |
Erken Dönem Viktorya Dönemi şairleri
Elizabeth Barrett Browning: Sonnet 43 & 14 (Portuguese) Aurora Leigh; The Cry of the Children |
|
4 |
Elizabeth Barrett Browning: Sonnet 21 from the Portuguese; The Runaway Slave at Pilgrim’s Point
Edward Fitzgerald: The Rubaiyat of Omar Khayyam |
|
5 | Alfred, Lord Tennyson: The Kraken; In Memoriam: Ring Out Wild Bells; Flower in the Crannied Wall | |
6 |
Viktorya Dönemi şiirlerinde Ses; Western Wind The Withheld Image (Suggestive Restraint; Parataxis)
Alfred, Lord Tennyson: Break, Break, Break; The Eagle; Tears, Idle Tears (from The Princess) |
|
7 | Alfred, Lord Tennyson: The Charge of the Light Brigade; The Lady of Shalott; The Splendor Falls; Sweet and Low (supplement: The Lotos-Eaters) | |
8 |
Arasınav
William Makepiece Thackeray: End of Play John Clare: Remember Dear Mary |
|
9 |
Dramatik Monolog
Alfred, Lord Tennyson: Ulysses; Morte DArthur; The Kraken; Crossing the Bar |
|
10 | Robert Browning: Night and Morning; Home Thoughts from Abroad; Evelyn Hope | |
11 | Robert Browning: Porphyria’s Lover; Marching Along; My Last Duchess | |
12 |
Robert Browning: Soliloquy of a Spanish Cloister; Prospice
(supplement: The Bishop Orders His Tomb at St Praxed’s Church) Charles Dickens: The Ivy Green Emily Brönte: Remembrance |
|
13 |
Arthur Hugh Clough: Say Not the Struggle Nought Availeth; The Latest Decalogue
Charles Kingsley: The Sounds of Dee; Young and Old |
|
14 | Matthew Arnold: Dover Beach; Requiescat; Shakespeare; The Forsaken Merman; | |
15 | Matthew Arnold: Isolation: To Marguerite; Self-Dependence |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Norton Anthology of English Literature
(All articles on the Victorian Age, Literature and poetry) (All sections on poets active in the first half of the Victorian Age--1830s-1860s--and their poetry) |
Diğer Kaynaklar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Yarıyıl Sınavı | 1 | 35 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Exam | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 35 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 65 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |