Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Koordinatörü:
Dersi Verenler:
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencileri Viktorya Dönemi romancıları, eserleri ve sinema adaptasyonları ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriği:
Bu ders en iyi tanınan Viktorya Dönemi roman yazarlarının (Charles Dickens, Bronte kardeşler, Wilkie Collins, Sir Arthur Conan Doyle, Oscar Wilde, vs.) bazı eserlerinden ve bu eserlerin Gotik edebiyattan aldıkları ve yapılarında korudukları etkiler incelenecektir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Simülasyon, 5: Örnek Olay
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Yazılı Sınav, B: Derse Katılım, C: Ödev, D: Sunum
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1) Öğrencileri Viktorya Dönemi Gotik Edebiyat ile tanıştırmak. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin karşılaştırmalı bir yapı altında Gotik edebiyatının entelektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi sahibi olması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) “Gotik” teriminin farklı açıklamalarının analizi. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Çağdaş Gotik Edebiyat çalışmalarının farklı açılardan konumunun tartışılması ve karşılaştırılması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Gotik Edebiyat çalışmalarındaki en yeni gelişmeler hakkındaki alternatif görüşlerin karşılaştırılması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir. |
2 | The Journey theme: Caleb Williams, W. Godwin; Tom Jones, H. Fielding; Waverley, W. Scott | |
3 | Origins of Gothic: Horace Walpole, Castle of Otranto | |
4 | Romanticism: Mary Shelley, Frankenstein | |
5 | Charlotte Bronte, Jane Eyre | |
6 | Anne Bronte, Agnes Grey | |
7 | Emily Bronte, Wuthering Heights | |
8 | Charles Dickens, David Copperfield | |
9 | Charles Dickens, Great Expectations | |
10 | Wilkie Collins, The Woman in White | |
11 | George Eliot, Daniel Deronda | |
12 | Oscar Wilde, Portrait of Dorian Grey | |
13 | Bram Stoker, Dracula | |
14 | Modern ve Karşılaştırmalı Gotik | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu | Norton Anthology of English Literature |
Diğer Kaynaklar |
Tabish Khair, The Gothic, Postcolonialism and Otherness
David Punter, A New Companion to the Gothic Kelly Hurley, The Gothic Body Raymond Williams, The Country and the City Fredric Jameson, The Political Unconscious |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 |
Final Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 40 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |