Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste öğrenci bilişim sistemlerinin insan kaynakları fonksiyonları bazında nasıl kullanacağını anlar.
Dersin İçeriği:
İşletmelerin temel süreçlerini tanıyarak, strateji geliştirmede yönetimsel ve organizasyonel unsurları tanıyarak, güncel teknolojilerin nasıl kulanılabileceğini örnekleriyle incelemek
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev C: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğretim Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Güncel bilişim sistemlerini, bu sistemleri etkileyen teknolojik, organizasyonel, sosyal ve yönetimsel eğilimleri anlama | 1, 2, 4 | 1,2,3 | A,C |
2) Günümüzde kullanılan bilişim sistemlerini listeleyebilme | 1, 2, 9 | 1,2,3 | A,C |
3) İşletmelerin amaçlarına uygun bilişim sistemi tasarımı, geliştirilmesi ve kullanıma açımlası süreçlerini anlama | 5,6, 8 | 1,2,3 | A,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | ÖnHazırlık |
1 | Günümüz bilişim sistemleri | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
2 | Küresel E-İş’te Bilişim sistemlerinin kullanımı | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
3 | Bilişim sistemleri, organizasyonlar ve strateji | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
4 | Bilişim sistemlerinde etik ve sosyal konular | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
5 | Bilişim sistemleri altyapıları ve güncel teknolojiler | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
6 | Vize | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
7 | İş zekası temelleri: veritabanları ve bilişim yönetimi | İlgiliÜniteler |
8 | Bilişim sistemlerinin güvenliği | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
9 |
Operasyonel mükemmeliyet ve müşteriyi yaından tanıma: kurumsal uygulamalar
|
İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
10 |
E-Ticaret: Dijital pazarlar,dijital ürünler |
İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
11 | Bilgi yönetimi, karar almayı geliştirme | İlgiliÜnitelerveÖrnekOlaylar |
12 | Bilişim sistemleri tasarlama ve gerçekleştirme | İlgiliÜniteler |
13 | Proje | İlgiliÜniteler |
14 | Final | İlgiliÜniteler |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
DersNotu | Laudon, Kenneth C. and Jane P. Laudon, 2010, “Management Information Systems: Managing the Digital Firm”, 11th Edition, Prentice-Hall. Inc. |
DiğerKaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Örnek Olaylar |
Ödevler | Örnek Olaylar |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ödev
|
1 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 50 |
Case Analysis | 15 | 25 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | KatkıDüzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme alanındaki temel kavramları (stratejik yönetim ve organizasyon, muhasebe, finans, ekonomi, pazarlama ve yönetim teknikleri) öğrenir ve bu bilgileri iş yaşamında uygulamalı olarak kullanabilir. | X | |||||
2 | İşletme teori ve yöntemlerini, muhasebe ve finans, işletme yönetimi, pazarlama yönetimi, ve insan kaynakları alanlarından en az birinde uzmanlaşarak uygulayabilir. | X | |||||
3 | Araştırma yöntemleri bilgisine sahip olarak, veri toplamak ve analiz etmek için uygun yöntemleri seçebilir, elde edilen sonuçları, yapılmış araştırmaları ve raporlarını anlayıp yorumlayabilir. | X | |||||
4 | Liderlik etmek ve stratejik kararlar almak için gerekli vasıfları kazanır. | X | |||||
5 | Takım çalışmasında aktif rol almaya yatkındır, takımının amaçlarına ulaşmasına bilinçli olarak etkin bir şekilde katkıda bulunabilir. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri değerlendirebilir, bütünleştirebilir ve disiplinlerarası bir bakış açısına sahiptir. | X | |||||
7 | Gerek iş gerekse akademik alanlarda bağımsız ve özgün çalışmalar yapabilecek bilgi ve sorumluluğa sahiptir. | X | |||||
8 | Yazılı ve sözlü olarak gerek kurumiçi, gerekse kurumdışından kişilerle etkin iletişim kurabilir. | X | |||||
9 | Yerel ve küresel iş ortamındaki dinamikleri ve koşulları takip edebilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleksel etik ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | |||||
11 | Yetkin İngilizce bilgisine sahip olarak güncel olayları ve alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiştir. | X | |||||
13 | Küresel iş ortamını şekillendiren ticari hukuk bilgilerini kavramıştır ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İşYükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınavhaftasıdahildir: 16x toplamderssaati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Önçalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Vaka Analizi | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
ToplamİşYükü | 136 | ||
ToplamİşYükü / 25 (s) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |