Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı çalışanların örgüt içindeki davranışları hakkında temel kavram ve teorileri öğreterek işletme çalışanlarının davranışlarını, bireysel, grup ve örgüt düzeyinde anlamalarını sağlamak ve çalışanların yönetiminin örgütsel başarı ve verimliliği nasıl etkilediğini incelemektir
Dersin İçeriği:
Liderlik, takım çalışması ve grup dinamikleri, kariyer, iş rolleri, iş zenginleştirme, çalışan katılımı, iş ve özel yaşamın dengelenmesi, çatışma, değişim, karar verme gibi örgütlerde çalışanları etkileyen faktörlerle kişilik, tutum, algı ve motivasyon gibi bireysel faktörlerin sunulması.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Benzetim, 5: Vaka Çalışması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev, D: Proje, E: Laboratuar
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örgütsel davranışın/yaşamın anlamını ve önemini bilir. | 1, 3 | 1,2,3 | A,B,C |
Örgüt kültürü/İnançlar/iklim/moral konularının önemini bilir. | 11, 19 | 1,2,3 | A,B,C |
Örgütlerde lider davranışı ve takım yönetiminin ilkelerini bilir. | 2, 19 | 1,2,3 | A,B,C |
Örgütlerde işe devamsızlık, iş ortamının fiziksel sorunları ve örgütsel stres kavramlarını çözümleyebilir. | 11 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1. | Davranış Bilimlerine Giriş | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
2. | Davranış Bilimlerinin Temel Kavramları | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
3. | Kültür Kavramı, Özellikleri ve Fonksiyonları | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
4. | Kültür, Sosyalleşme ve Sosyal Etki | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
5. | Kişilik ve Davranış | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
6. | Tutumlar ve Önyargı | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
7. | İletişim | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
8. | Vize | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
9. | Sağlıklı İletişimi Etkileyen Temel Faktörler, Ekip Çalışması ve Önemi | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
10. | Empatik İletişim, Beden Dili, Soru Sorma Teknikleri | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
11. | Vaka Analizleri | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
12. | Zaman Yönetimi | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
13. | Stres Yönetimi | Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
14. |
Final |
Kitaptan ilgili bölüm okunacaktır. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | Robbins, Stephen P., Judge, Timothy A., Campbell, Timothy T. (2010) Organizational Behavior. Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Ders notları |
Ödevler | Ödev, kısa sınav, dönem ödevi, sunum |
Sınavlar | Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 60 | |
Kısa Sınav/Ödev | 20 | |
Dönem Ödevi | 20 | |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan Kaynakları alanındaki temel kavramları öğrenir ve bu bilgileri iş yaşamında uygulamalı olarak kullanabilir. | X | |||||
2 | İşletme teori ve yöntemlerini insan kaynakları alanında uzmanlaşarak uygulayabilir. | X | |||||
3 | Araştırma yöntemleri bilgisine sahip olarak, veri toplamak ve analiz etmek için uygun yöntemleri seçebilir, elde edilen sonuçları, yapılmış araştırmaları ve raporlarını anlayıp yorumlayabilir. | X | |||||
4 | Liderlik etmek ve stratejik kararlar almak için gerekli vasıfları kazanır. | X | |||||
5 | Takım çalışmasında aktif rol almaya yatkındır, takımının amaçlarına ulaşmasına bilinçli olarak etkin katkıda bulunabilir. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri değerlendirebilir, bütünleştirebilir ve disiplinler arası bir bakış açına sahiptir. | X | |||||
7 | Gerek iş gerekse akademik alanlarda bağımsız ve özgün çalışmalar yapabilecek bilgi ve sorumluluğa sahiptir. | X | |||||
8 | Yazılı ve sözlü olarak gerek kurum içi, gerekse kurum dışından kişilerle etkin iletişim kurabilir. | X | |||||
9 | Yerel ve küresel iş ortamındaki dinamikleri ve koşulları takip edebilir ve yorumlayabilir. | X | |||||
10 | Mesleksel etik ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir. | X | |||||
11 | Yetkin İngilizce bilgisine sahip olarak güncel olayları ve alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiştir. | X | |||||
13 | Küresel iş ortamını şekillendiren ticari hukuk bilgilerini kavramıştır ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |