İşletmelerde eğitim programlarının hazırlanışı ve kariyer yönetimi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
Bu derste, işletmelerde eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi, eğitim programlarının geliştirilmesi, eğitim yöntemleri, geliştirme yöntemleri, eğitimlerde kullanılan teknolojiler, eğitim sonuçlarının değerlendirilmesi ve kurumsal uygulamalar ve yeni eğilimler incelenecektir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Program Öğrenme Çıktıları |
Öğretim Yöntemleri |
Ölçme Yöntemleri |
Eğitim raporu hazırlayabilir. |
2,7,8 |
1,2,4 |
A,C |
Kariyer haritaları çizebilir. |
1,5,13 |
1,2 |
A,C |
Eğitim planlaması yapabilir. |
1,2 |
1,2 |
A,C |
Eğitim yöntemlerini öğrenebilir. |
2,13 |
1,2 |
A,C |
Kariyer geliştirme yöntemlerini öğrenebilir. |
1,2 |
1,2 |
A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI |
||
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1. |
Eğitim Kavramı, Eğitimin Önemi ve Eğitim Yöntemleri |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
2. |
Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi, Eğitim Planlaması ve Organizasyonu |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
3. |
Eğitim Bütçesinin, Yöntem ve Materyallerinin Belirlenmesi |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
4. |
Eğitim Uygulama Yöntemleri |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
5. |
Oryantasyon ve Rotasyon |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
6. |
Eğitim Raporunun Hazırlanması |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
7. |
Vize |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
8. |
Eğitim Raporunu Değerlendirme |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
9. |
Kariyer ve Kariyer ile İlgili Tanımlar |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
10. |
Kariyer Yönetimi ve Planlama |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
11. |
Örgütsel Kariyer Planlama, Kariyer Geliştirme |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
12. |
Örgütlerde Etkili Kariyer Geliştirme Yöntemleri |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
13. |
Değişim Yönetimi |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
14. |
Final |
Ders materyallerinden ilgili konuları okumalıdır. |
Kaynaklar
KAYNAKLAR |
|
Ders Kitabı |
Employee Training and Development,Raymond A. Noe
|
Diğer Kaynaklar |
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI |
|
Dökümanlar |
Ders notları |
Ödevler |
Ödev, kısa sınav, dönem ödevi, sunum |
Sınavlar |
Ara sınav, Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ |
||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SIRA |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
|
40 |
Kısa Sınav/Ödev |
|
10 |
Dönem Ödevi |
|
50 |
Toplam |
|
100 |
Finalin Başarıya Oranı |
|
|
Yıl içinin Başarıya Oranı |
|
|
Toplam |
|
100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
|
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI |
|
|||||||
No |
Program Öğrenme Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||
1 |
İnsan Kaynakları alanındaki temel kavramları öğrenir ve bu bilgileri iş yaşamında uygulamalı olarak kullanabilir. |
X |
|
|
|
|
|
||
2 |
İşletme teori ve yöntemlerini insan kaynakları alanında uzmanlaşarak uygulayabilir. |
|
X |
|
|
|
|
||
3 |
Araştırma yöntemleri bilgisine sahip olarak, veri toplamak ve analiz etmek için uygun yöntemleri seçebilir, elde edilen sonuçları, yapılmış araştırmaları ve raporlarını anlayıp yorumlayabilir. |
|
|
|
|
X |
|
||
4 |
Liderlik etmek ve stratejik kararlar almak için gerekli vasıfları kazanır. |
|
|
X |
|
|
|
||
5 |
Takım çalışmasında aktif rol almaya yatkındır, takımının amaçlarına ulaşmasına bilinçli olarak etkin katkıda bulunabilir. |
|
|
X |
|
|
|
||
6 |
Farklı disiplinlerden gelen bilgileri değerlendirebilir, bütünleştirebilir ve disiplinler arası bir bakış açına sahiptir. |
|
|
X |
|
|
|
||
7 |
Gerek iş gerekse akademik alanlarda bağımsız ve özgün çalışmalar yapabilecek bilgi ve sorumluluğa sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
||
8 |
Yazılı ve sözlü olarak gerek kurum içi, gerekse kurum dışından kişilerle etkin iletişim kurabilir. |
|
|
|
X |
|
|
||
9 |
Yerel ve küresel iş ortamındaki dinamikleri ve koşulları takip edebilir ve yorumlayabilir. |
|
X |
|
|
|
|
||
10 |
Mesleksel etik ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir. |
|
|
|
|
X |
|
||
11 |
Yetkin İngilizce bilgisine sahip olarak güncel olayları ve alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder. |
|
|
X |
|
|
|
||
12 |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimsemiştir. |
|
|
|
X |
|
|
||
13 |
Küresel iş ortamını şekillendiren ticari hukuk bilgilerini kavramıştır ve bu bilgiler doğrultusunda bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilir. |
X |
|
|
|
|
|
ECTS
|
|||
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
|
|
|
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi |
Toplam |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
8 |
128 |
Ara Sınav |
1 |
20 |
20 |
Ödev |
2 |
15 |
30 |
Final |
1 |
30 |
30 |
Toplam İş Yükü |
|
|
268 |
Toplam İş Yükü / 25 (s) |
|
|
11,8 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
9 |