Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlamacı bakış açısıyla kavramasını sağlamaktır. Tüketicilerin karar verme süreçlerinin, bu süreci ve davranışlarını etkileyen içsel ve dışsal faktörlerin nasıl farklılaşacağının ve bu farklılıkların firmaların pazarlama stratejilerini nasıl etkileyeceğinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği:
Pazarlama çerçevesi, bu çerçeveye özellikle tüketici davranışları anlayabilmek için gereken psikoloji, sosyoloji, ekonomi ve hukuk sistemleri
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1:Anlatım, 2:Soru-Cevap, 3:Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A:Sınav, B:Sunum, C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1 | 1,2,3 | A |
|
9, 14 | 1,2,3 | A |
|
1, 2 | 1,2,3 | A |
|
1, 2 | 1,2,3 | A |
|
1 | 1,2,3 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tüketici Davranışı kavramını anlama ve syllabus inceleme | |
2 | Alıcı, sahip olma, tüketici davranışları trendleri | İlgili ünite ve makaleleler |
3 | Algı | İlgili ünite ve makaleleler ve video |
4 | Öğrenme ve hafıza | İlgili ünite ve makaleleler |
5 | Motivasyon ve değerler | İlgili ünite ve makaleleler ve video |
6 | Vize sınavı | |
7 | Benlik | İlgili ünite ve makaleleler |
8 | Kişilik ve yaşam biçimi | İlgili ünite ve makaleleler |
9 | Tüketicinin Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme süreçleri | İlgili ünite ve makaleleler |
10 | Tutum ve ikna | İlgili ünite ve makaleleler ve video |
11 | Karar alma | İlgili üniteler |
12 | Satın alma ve tüketme | İlgili ünite ve makaleleler |
13 | Organizasyonel karar alma | İlgili üniteler |
14 | Donem proje sunumu | |
15 | Donem proje sunumu | |
16 | Final |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Consumer Behavior: Buying, Having and Being Michael Solomon Prentice Hall ISBN: 0-13-123011-5 |
Diğer Kaynaklar |
Consumer Behavior 9.Ed. Leon Schiffman and Leslie Lazur Kanuk
Prentice Hall ISBN: 0-13-049175-6 |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Donem projesi ve ödevler |
Sınavlar | Ara sınav ve final |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Ödev | 2 | 20 |
Final | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramları (muhasabe, finans, ekonomi, satış-pazarlama, yönetim teknikleri, insan kaynakları yönetimi,stratejik yönetim) ileri düzeyde kavradığını gösterebilmelidir. | X | |||||
2 | İşletme yönetimi alanındaki bilgi ve kavramları kullanarak, kültürel ve etik değerleri de dikkate alarak, strateji belirleme, örgütsel kararlar alma ve bu kararların uygulaması için gerekli adımları belirleme yetkinliğine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
3 | Küresel ölçekte işletmelerin çalışma koşul ve dinamiklerini kavradığını, değişimleri ve gelişmeleri takip edebildiğini, hızla değişen küresel iş dünyasında rekabetçilik için esnekliğin ve yaratıcılığın önemini anladığını gösterebilmelidir. | X | |||||
4 | Küresel iş ortamını şekillendiren ekonomik, hukuksal, ve sosyal bilimleri temel düzeyde kavradığını ve bu bilgiler doğrultusunda genel bir sonuca varma becerisine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
5 | Disiplinlerarası bakış açısına sahip oldugunu, farklı disiplinlerden bireyler ile iletişim kurabildiğini ve uyum içinde çalışma yetkinliğine sahip oldugunu gösterebilmelidir. | X | |||||
6 | Küresel iş dünyasında ve içinde bulunduğu iş ortamında etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
7 | Farklı kültürlerden bireylerin yer aldığı ortamlarda, takım çalışmalarında etkin bir biçimde yer alabildiğini ve katkıda bulunabildiğini gösterebilmelidir. | X | |||||
8 | İş dünyasında kullanılması gerekli belli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabildiğini ya da bunlar hakkında ön bilgiye sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
9 | İş süreçleri ve işletme yönetimi sürecinde oluşabilecek problemleri tanıma ve tanımlama, gerekli verileri toplama, verileri analiz etmek için gerekli yöntemleri seçme ve kullanma, sonuçları değerlendirme ve çıkan sonuçlara dayalı olarak gerekli uygulamaları/değişiklikleri belirleme ve fikirlerini iş çevresinde etkin bir biçimde aktarma becerilerine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
10 | İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
11 | İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olduğunu, bu konularda aktif rol almaya istekli olduğunu, kültürel çeşitliliğe ve değerlere saygılı olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
12 | Güncel olayları ve meslek alanıyla ilgili gelişmeleri izleyebilmek ve uluslararası çalışma ortamında mesleki ve kişisel düşüncelerini paylaşmak için gerekli İngilizce düzeyine sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X | |||||
13 | Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kendini ve çevresini değerlendirebildiğini, sürekli iyileştirmenin önemini anladığını, bu çerçevede öğretimin önemini kavradığını ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediğini gösterebilmelidir. | X | |||||
14 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli disiplin ve sorumluluğa sahip olduğunu gösterebilmelidir. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |