• TR
  • EN
Ders Kodu: 
CLT521
Ders Dönemi: 
Bahar
Ders Tipi: 
Zorunlu
Teori Saati: 
3
Kredi: 
3
AKTS: 
8
Dersin Dili: 
Türkçe
Dersin Amacı: 

Bu ders çağdaş edebiyat kuramlarının önemli akımlarını konu edinerek başlar ve uygulamalı metin çözümleme çalışmalarıyla son bulur.

Dersin İçeriği: 

Kuramsal bir temel oluşturduktan sonra, edebi tarihe ilişkin bir bakış açısı kazanmak üzere öğrenciler Osmanlı İmparatorluğunda geçen iki romanı incelemeye tabi tutarlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Ders, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları

Öğretim Yöntemleri

Ölçme Yöntemleri

1) Karşılaştırmalı edebiyatın tarihini keşfetmek.

1,2,3

B,C

2) Karşılaştırmalı edebiyatın entellektüel ve kültürel arka planı hakkında bilgi edinmek ve edebi metin analizinde kullanılan terim ve kavramlara ilişkin bir donanıma sahip olmak.

1,2,3

B,C

3) Karşılaştırmalı çalışmaları iyi anlamaya dönük yeteneklerini geliştirmek üzere öğrencilere eleştirel bir bakış açısı, disiplinlerarası vizyon ve analitik beceriler kazandırmak.

1,2,3

B,C

4) “Dünya edebiyatı” kavramının farklı tanımlarını çözümlemek.

1,2,3

B,C

5) Karşılaştırmalı edebiyattaki farklı yaklaşımları tartışmak ve karşılaştırmak.

1,2,3

B,C

6) Edebiyattaki farklı yaklaşımları karşılaştırmak.

1,2,3

B,C

Dersin Akışı

DERS AKIŞI

Hafta

Konular

Ön Hazırlık

1

Genel Giriş

 

WAFL2

SUSAN BASSNETT (CHAPTERS 1 & 2)/

KEITH GREEN & JILL LEBIHAN (CHAPTER 2)

 

3

SUSAN BASNETT (CHAPTER 5)

 

4

KEITH GREEN & JILL LEBIHAN (CHAPTER 3)

 

5

TERRY EAGLETON

 

6

EDWARD SAID/MILAN KUNDERA

 

7

Ara Sınav

 

8

MURAT BELGE AND JALE PARLA

 

9

IVO ANDRIC (CHAPTERS 1-12)

 

10

IVO ANDRIC (CHAPTERS 13-24)

 

11

MIKHAIL BAHKTIN

 

12

LINDA HUTCHEON

 

13

LOUIS DE BERNIERES (CHAPTERS 1-50)

 

14

LOUIS DE BERNIERES (CHAPTERS 51-99)

 

15

Genel değerlendirme

 

Kaynaklar

Ders Notu Bassnett, Comparative Literature

Green and LeBihan, Critical Theory and Practice

Belge and Parla, Balkan Literatures

Diğer Kaynaklar Eagleton, Literary Theory

Said, “Orientalism”

Kundera, The Art of the Novel

Andric, The Bridge on the Drina

Bakhtin, The Dialogic Imagination

Hutcheon, “Historiographic Metafiction”

De Bernieres, Birds without Wings

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Sunum (30) + Ara Sınav (30) 1 60
Ders Performansı 1 10
Final Ödevi 1 30
Toplam   100
Finalin Başarıya Oranı   30
Yıl içinin Başarıya Oranı   70
Toplam   100

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 The ability to apply knowledge of English and world literature and social sciences to topics including culture, society, ethics, politics etc.     X      
2 The ability to review, analyse and apply the relevant literature.       X    
3 The ability to carry out interdisciplinary reading and analysis.       X    
4 The ability to utilise the basic concepts and issues of literary theories in developing life strategies   X        
5 Awareness of professional ethics and responsibility   X        
6 Effective communication skills.     X      
7 A sufficiently broad education to understand the global and social impact of literary movements.     X      
8 An awareness of the importance of lifelong learning and the ability to put it into practice.     X      
9 A knowledge of issues in contemporary  literature and of the cultural issues of the period.       X    
10 The ability to use sources and modern tools in order to carry out research in cultural studies.       X    
               

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik Quantity Duration
(Hour)
Total
Workload
(Hour)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 6 90
Sunum 1 15 15
Ödev 1 40 40
Toplam İş Yükü     190
Toplam İş Yükü / 25 (s)     7.6
Dersin AKTS Kredisi     8