Ders, dijital teknolojilerin gelişmesi ve yaygınlaşması sonucunda, insan, teknoloji ve toplum arasında değişen ilişkileri irdelemeyi, iletişim ve tasarım alanlarındaki dijital yenilikleri gerek kuramsal gerekse uygulama alanlarında ele almayı amaçlar.
Dijital medya (bilgisayarlar, web, video oyunlar, dijital televizyon, mobil telefonlar, vs.) toplumlar üzerinde artarak daha önemli bir role sahip olurken, yaşam biçimlerimizi, işlerimizi ve eğlence anlayışımızı değiştirmektedir. Derste insanlar, teknoloji ve toplum arasındaki ilişkinin nasıl geliştiği incelenerek, dijital kültür alanındaki temel teoriler ele alınır, yeni medya ve dijital çalışmaların araştırılması ve analizi yoluyla teorik ve eleştirel bakış geliştirilir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Dijital medya ve kültür alanında kuramsal bilgiyi saptar, disiplinlerarası bağlantı kurar, eleştirel düşünce geliştirir. | 1, 2 | 1, 2, 3 | A, C |
2) Sanat ve tasarım alanlarında dijital teknolojilerin görsel imge ile ilişkisini sorgular, özgün örnekler üzerinde çözümleme yapar, teknolojiler arasında kıyaslama yaparak dijital imgeleri değerlendirir. | 6, 11, 12 | 1, 2, 3 | A, C |
3) Dijital medyaların gelişimi ile ortaya çıkan alternatif medya ve iletişim biçimlerini ele alır, bu iletişimin metotlarını ve ana prensiplerini tartışır. | 1, 2, 7, 11 | 1, 2, 3 | A, C |
4) Dijital medya yayılımı ile ortaya çıkan siyasal, sosyal, ekonomik, kültürel olguları saptar, analiz eder, değerlendirir. | 1, 2 | 1, 2, 3 | A, C |
5) Derinlemesine araştırma yapma ve bilimsel yaklaşım geliştirme becerisi oluşturur, belirlenen bilimsel çıktıları hazırlar. | 1, 13 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Bilgisayar Teknolojileri |
2 | Bilgisayar Teknolojileri Ve Bilgi Toplumu | Bilgi Toplumu |
3 | Dijital Medya Kuramları. Dijital Medyayı Anlamak | Dijital Medya Kuramları |
4 | Mcluhan’dan Castells’e Eleştirel Yaklaşımlar | Dijital Medya Kuramları |
5 | Mcluhan’dan Castells’e Eleştirel Yaklaşımlar | Dijital Medya Kuramları |
6 | Dijital Medya Temel Elemanları: Sanat, Tasarım ve İletişim | Dijital Medya Araçları |
7 | Ara Sınav | |
8 | Yakınsama Kültürü Ve Yeni Medya | Dijital Kültür |
9 | Dijital Kimlikler. Ağ Toplumları, Ağ Sosyalleşmeleri ve Ağ Bireysellikleri | Dijital Kültür |
10 | Tasarım Araştırma/Projesi Konsept Geliştirme | Dijital Medya Uygulama |
11 | Tasarım Araştırma/Projesi. Sunum ve Tartışma | Dijital Medya Uygulama |
12 | Tasarım Araştırma/Projesi. Sunum ve Tartışma | Dijital Medya Uygulama |
13 | Tasarım Araştırma/Projesi. Sunum ve Tartışma | Dijital Medya Uygulama |
14 | Tasarım Araştırma/Projesi. Sunum ve Tartışma | Dijital Medya Uygulama |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Miller, Vincent (2011). UnderstandingDigitalCulture, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington DC: Sage Publications. |
Diğer Kaynaklar |
Featherstone, Mike and Burrows, Roger (1995). Cyberspace, Cyberbodies, Cyberpunk: Cultures of Technological Embodiment. London: Sage.
Trend, David (2001). Reading Digital Culture, Malden, Massachusetts, Oxford: Blackwell Publishers. Turkle, Sherry (2005). The Second Self: Computers and the human spirit (20th anniversary edition). Cambridge, MA: MIT Press. Jenkins, Henry (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, NewYork and London: NewYork University Press. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | |
Ödevler | |
Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15X toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak medya çalışmaları alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün katkılara ulaşmak. | X | |||||
2 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak, | X | |||||
3 | Medya Çalışmaları alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, sorumluluk alarak çözüm üretmek ve gerektiğinde liderlik yapmak, | X | |||||
4 | Medya Çalışmaları alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanarak bilime yenilik getirmek, yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak, | X | |||||
5 | Medya Çalışmaları disiplininde bağımsız araştırma yapmak, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz etmek, yeni sentezlere ulaşmak ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanmak, | X | |||||
6 | Medya Çalışmaları alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslar arası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletmek, | X | |||||
7 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurmak. | X | |||||
8 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, toplumsal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak ve yeni medya teknolojileri, küreselleşme ve medyada yöndeşme ile güncel olaylar ve medyanın gündem oluşturma dinamiklerini yorumlamak ve değerlendirmek, | X | |||||
9 | Medya Çalışmaları alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulama geliştirebilmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek, | X | |||||
10 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmek, | X | |||||
11 | Medya Çalışmaları alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek. | X | |||||
12 | Medyanın tekelleşme sürecini ve bu sürecin siyasal, ekonomik ve toplumsal bileşenlerini betimlemek, sorgulamak ve sınıflandırmak. | X | |||||
13 | Medyayı yerel, ulusal ve küresel ağlar ve bu ağların sektörel etkileri, sivil toplum ve siyaset ile ilişkileri üzerinden tartışmak. | X | |||||
14 | Medyayı yasal düzenlemeler ve etik ilkeler temelinde değerlendirmek ve gözden geçirmek. | X | |||||
15 | Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5.96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |