Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu derste öğrenciler yüksek lisans tezlerini yazmak için gerekli bilgi ve becerileri edinirler.
Dersin İçeriği:
Bu ders bir tezin yapısı ve temel bileşenleri gözden geçirilir ve tez yazmak için gerekli beceriler işlenir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
2-Soru Cevap
Dersin Ölçme Yöntemleri:
B: Sözlü Sınav/Sunum; C: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,12 | B, C |
|
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,12 | B, C |
|
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,12 | B, C |
|
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 | 1,2,3,12 | B, C |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: | |
2 | Tez sürecinin aşamaları nelerdir? | |
3 | Tez yazımının temel kuralları nelerdir? | |
4 | Alıntılama ve kaynak gösterme kuralları nelerdir? | |
5 | Tez raporunun temel bileşenleri nelerdir? | |
6 | Giriş bölümü nasıl yazılır? | |
7 | Literatür taraması nasıl yapılır? | |
8 | Metodoloji bölümünde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? | |
9 | Verileri toplarken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? | |
10 | Tez sürecinde uyulması gereken etik kurallar nelerdir? | |
11 | Veriler nasıl analiz edilir? | |
12 | Araştırma bulguları nasıl raporlanır? | |
13 | Tezin sunumunda dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? | |
14 | Teze son halini vermek için yapılması gerekenler nelerdir? | |
15 | Final sunumu |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu |
A handbook of media and communication research : qualitive and quantitative methodologies / ed. Klaus Bruhn Jensen (New York: Routledge, 2002).
|
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dokümanlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Ödevler | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Sınavlar | www.coadsysexam.yeditepe.edu.tr |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
İlerleme raporları | 4 | 25 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma | x | |||||
2 | Medya ve iletişim çalışmalarıyla ilgili veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanma | x | |||||
3 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanma | x | |||||
4 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisine sahip olma | x | |||||
5 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma | x | |||||
6 | Tez konusu ile ilgili yeterli düzeyde araştırma yapmış olma | x | |||||
7 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olma | x | |||||
8 | Makale ve tez yazmak için gerekli olan bilgisayar kullanma becerisine sahip olma | x | |||||
9 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma. | x | |||||
10 | Medya ve iletişim yönetiminin teorik ve pratik açıdan anlam ve öneminin tam ve doğru anlaşılması | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | Sayısı |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 40 | 640 |
Final (Tez) | 1 | 1000 | 1000 |
Toplam İş Yükü | 1688 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 67,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 68 |