Dersin Dili:
Türkçe
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı, geleceğin yöneticileri olacak öğrencilerin, Türk Finansal Raporlama Standartları dersi ile uluslar arası finansal raporlama standartları ve uluslararası muhasebe standartlarını kavramsal çerçeve temel alınarak incelenmesi ve muhasebe standartları uygulamaları ve uluslar arası finansal raporlama standartlarına uygun hazırlanmış finansal tabloların analizi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği:
Finansal raporlama ve ülke farklılıkları. Finansal raporlama da tarihsel gelişlim. Kavramsal Çerçeve. Varlıklarla ilgili standartlar
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav , B: Ödev, C: Performans
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Bu dersi alan öğrenciler Türk Muhasebe Sistemi ve Uluslararası muhasebe sisteminin kavramsal çerçeveleri itibariyle açıklayabilecekleridir. | 17,18,19 | 1,2,3 | A,B,C |
2) Türk finansal raporlama standartlarına göre hazırlanmış finansal tabloları inceleyebileceklerdir | 17,18,19 | 1,2,3 | A,B,C |
3) Bu dersi alan öğrenciler Türk Finansal Raporlama standartlarını açıklayabileceklerdir | 17,18,19 | 1,2,3 | A,B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Türk Muhasebe Sistemine Genel Bakış | |
2 | Kavramsal Çerçeve | |
3 | Kavramsal Çerçeve | |
4 | Finansal Tabloların Sunuluşu | |
5 | Finansal Tabloların Sunuluşu | |
6 | Nakit Akış Tabloları | |
7 | Stoklar | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Türk Muhasebe Politikaları, Muhasebe Tahminlerinde Değişiklikler ve Hatalar, Bilanço Tarihinden Sonraki Olaylar | |
10 | Maddi Duran Varlıklar | |
11 | Maddi Duran Varlıklar | |
12 | Varlıklarda Değer Düşüklüğü, Borçlanma maliyeti | |
13 | Hasılat | |
14 | Karşılıklar, Koşullu Borçlar ve Koşullu Varlıklar | |
15 | Kiralama İşlemleri | |
16 | FINAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Wiley IFRS 2009: Interpretation and Application of International Accounting and Financial Reporting Standards, by Barry J. Epstein and Eva K. Jermakowicz.International Financial Reporting : A practical guide, by Alan Melville (2.edition), Prentice Hall |
Materyal Paylaşımı
Dokümanlar | |
Ödevler | Proje |
Sınavlar | 1 Ara sınav, 1 Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Ödev | 1 | 20 |
Sinif ici calismalar ve tartismalara katilim | surekli | 40 |
Toplam | 100 | |
Finalin Başarıya Oranı | 40 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız çalışma/proje/araştırma yapmak için gerekli bilgi birikimi, disiplin ve sorumluluğa sahip olur, ve konu ile ilgili kapsamlı bir araştırma ve/veya proje raporu hazırlayabilir. | X | ||||
2 | İşletmelerde takım ve proje çalışmalarına etkin katkı sağlayabildiğini, gereken sorumluluğu alabildiğini ve liderlik rolünü üstlenmeye yatkın olduğunu gösterebilir. | X | ||||
3 | Kurum ve örgüt için hedef ve amaç belirleyebilir, bunlara yönelik veya performans iyileştirici proje tasarımı ve planlaması yapılabilir. | X | ||||
4 | Hızla değişen iş küresel koşullarda işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallarda (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği bilgileri eleştirel olarak değerlendirebilir, sahip olduğu bilginin yeterliliğini ve öğrenme gereksinimlerini tespit edebilir, eksikliklerini gidermek için öğrenimini yönlendirebilir. | X | ||||
5 | Eleştirel bakış açısına sahip olduğunu, kişisel ve profesyonel gelişimi için bilgi güncellemenin ve yaşam boyu öğrenmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | ||||
6 | Ulusal ve uluslararası dinamiklerin değişkenliğini göz önünde bulundurarak profesyonel hayatta başarılı olmak için esnek düşünebilmenin ve yaratıcı çözümler üretebilmenin önemini anladığını gösterebilir. | X | ||||
7 | İşletme bilim dalındaki ve yoğunlaştığı alt alanlardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) küresel dinamikleri anlayabilecek, takip edebilecek ve yorumlayabilecek; uluslararası kurumsal düzeyde, etkin, yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek İngilizce bilgisine sahip olduğunu gösterebilir. | X | ||||
8 | Ulusal ve uluslararası akademik ve profesyonel ortamlarda bilgisini, çalışmalarının sonuçlarını, fikir ve yorumlarını, genel işletme bilim alanında ve yoğunlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgi ve deneyimini başka disiplin ve birimlerdeki kişilere, gerekli verileri kullanarak, açık ve net bir şekilde Türkçe ve/veya İngilizce olarak ifade edebilir, sunabilir ve paylaşabilir. | X | ||||
9 | Kültürler ve bireyler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesinin önemini anladığını gösterebilir, farklı kültürlerden bireylerin oluşturduğu sosyal ve profesyonel ortamlarda gerekli empatiyi göstererek iletişim kurabilir. | x | ||||
10 | İşletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) geçerliliği ve yaygın kullanımı olan bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | X | ||||
11 | İş etiği ve sosyal sorumluluk kavramlarına hakim olur, bu kavramların uygulamalarını değerlendirebilir ve bu ilkelere uygun davranmanın topluma değer katmak için ne derece önemli olduğunu anladığını gösterebilir. | X | ||||
12 | Sosyal sorumluluk kavramının bireysel, toplumsal ve ekolojik boyutlarını bilir, bu çerçeve içinde üzerine düşen aktif vatandaşlık görevini anladığını gösterebilir. | X | ||||
13 | Çağdaş toplumların esasını oluşturan sosyal hakların evrenselliği ve sosyal adalet kavramlarını, toplumsal gelişmenin ve küresel rekabet edebilirliğin gereği olan bilimsel bakış açısının önemini anladığını gösterebilir. | X | ||||
14 | Kurumsal sürdürülebilirlik için kalite yönetiminin, iş sağlığı ve güvenliğinin, kurumsal sosyal sorumluluğun, profesyonel ve kültürel saygının ve kurumsal etik prensiplerinin önemini anladığını gösterebilir. | X | ||||
15 | İşletme bilim alanı ve uzmanlık dalları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) ile ilgili çağdaş kavram, teori ve modelleri, alan bilgisini sürekli geliştirmek için gerekli kaynaklara nasıl ulaşacağını ve alanının tarihsel gelişimini bilir, alanı ile ilgili konularda problem çözmek, analiz ve araştırma yapmak için alana özgü araştırma yöntemleri kullanabilir. | X | ||||
16 | İşletme bilim alanını ve uzmanlık dallarını (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) çevreleyen hukuki, siyasi, ekonomik, ve sosyal konularda uluslararası boyutta temel bilgiye sahip olduğunu gösterebilir. | X | ||||
17 | Analitik düşünce yapısına sahip olduğunu ve işletme bilim alanında ve uzmanlık dallarında (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) edindiği ileri düzeydeki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kullanabildiğini gösterebilir. | X | ||||
18 | Edindiği kuramsal, olgusal ve araştırma yöntemleri bilgileri ile nicel ve nitel verileri değerlendirebilir, yorumlayabilir, sorunları tanımlayabilir, veri analizi yapabilir, ve sonuçları değerlendirerek çözümler üretebilir. | X | ||||
19 | Örgüte / kuruma ilişkin eleştirel düşünebilir, işletme bilim alanında ve uzmanlaştığı alt dallardaki (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, sayısal yöntemler, üretim ve pazarlama) bilgilerini diğer alanlardan gelen bilgilerle ilişkilendirebilir, bütünleştirerek yorumlayabilir, yeni bilgileri oluşturabilir, ve disiplinlerarası etkileşimi anladığını gösterebilir. | X |
ECTS
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | - | - | - |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 219 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |