Edebi zevk kavramının kuramsal analizi ve bağlantılı kavramların incelenmesi.
Modernlik, edebi zevk, kitsch, edebi değerin edebi yorumdan farklılığı, edebiyat kanonunun oluşumu.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri: |
1)Edebi yapıtların değerlendirilmesine ilişkin tarihsel ve kültürel geri alan bilgisinin sağlanması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
2) Öğrencilerin edebi zevk konusunda geliştirilen kuramları, edebi hareketleri ve kitsch kavramı hakkında bilgilendirilmesi. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
3) Tarih boyunca çeşitli edebi yapıtların nasıl bir evrimden geçerek geliştiğinin gösterilmesi. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
4) Öğrencilerin eleştirel ve analitik yaklaşımlar hakkında bilgilendirilmesi, disiplinler arası perspektif, edebi yapıtların edebi değer kavramı kapsamında ele alınmasına ilişkin yorum yeteneklerinin kazandırılması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
5) Edebi eserlerin değer analizinde kullanılacak kavram ve terminolojinin kazandırılması. | 1-4, 5-10 | 1,2,3 | B, C, D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ders Materyali |
1 | Derse Giriş ve tarihsel altyapı | Ders Materyali öğretim elemanı tarafından temin edilmektedir |
2 | Calinescu, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-Garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism | |
3 | Dorfles, Kitsch, The World of Bad Taste | |
4 | Dorfles, devam | |
5 | Levine, Highbrow-Lowbrow | |
6 | Levine, devam | |
7 | Gans, Popular Culture & High Culture, An Analysis and Evaluation of Taste | |
8 | Gans, devam | |
9 | Holliday & Potts, Kitsch Cultural Politics and Taste | |
10 | Holliday, devam | |
11 | Cawelti, John. G. Adventure, Mystery and Romance, Formula Stories as Art and Popular Culture | |
12 | Cawelti, devam | |
13 | Tiffany, My Silver Planet: A Secret History of Poetry and Kitsch, 2014 | |
14 | Tiffany, devam | |
15 | Sonuç |
Kaynaklar
ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı/Notu |
Calinescu, Matei, Five Faces of Modernity: Modernism, Avant-Garde, Decadence, Kitsch, Postmodernism
Dorfles, Gillo, Kitsch, The World of Bad Taste Levine, W. Lawrence, Highbrow-Lowbrow Gans, J. Herbert, Popular Culture & High Culture, An Analysis and Evaluation of Taste Holliday, Ruth and Potts, Tracey, Kitsch Cultural Politics and Taste Cawelti, John. G. Adventure, Mystery and Romance, Formula Stories as Art and Popular Culture Tiffany, Daniel, My Silver Planet: A Secret History of Poetry and Kitsch |
Diğer Kaynaklar |
Foster, Hal, The Anti-Aesthetic: Essays on Postmodern Culture
Hassan, Ihab, The Postmodern Turn: Essays in postmodern theory and culture Calinescu, Matei and Fokkema, Douwe, Exploring Postmodernism Cawelti, John. G.Mystery, Violence, and Popular Culture |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Sunum | 1 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Final Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
FİNAL ÖDEVİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
YIL İÇİNİN BAŞARIYA ORANI | 50 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngiliz ve dünya edebiyatlarındaki ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb. konulara uygulama becerisi | X | |||||
2 | Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi | X | |||||
3 | Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi | X | |||||
4 | Edebiyat kuramlarının temel konu ve kavramlarının yaşam stratejilerinin geliştirilmesinde kullanılması becerisi | X | |||||
5 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
6 | Etkin iletişim kurma becerisi | X | |||||
7 | Edebiyat akımlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | X | |||||
9 | Çağdaş edebiyat konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma | X | |||||
10 | Edebiyat ve estetik alanlarında araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 15x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 17 | 252 |
Sunum | 1 | 18 | 18 |
Final Ödevi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 375 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 15.0 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 15 |