Dersin Dili:
İngilizce
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Amerikan iç savaşından günümüze kadar Amerikan dış politikasına yön veren iç ve dış dinamikleri analiz etmektir.
Dersin İçeriği:
Gözlem altındaki dönemde, her bir Amerikan Cumhurbaşkanının dış politikası analitik bir gözlemle karşılaştırmalı olarak incelenmektedir.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Ders, 2: Tartışmalı Ders, 3: Vaka çalışması, 4: Küçük grup çalışması, 5: Seminer, 6: Grup çalışması, 7: Araştırma, 8: Sözlü sınav veya sunum, 9: Anket çalışması, 10: Panel, 11: Konuk konuşması
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav, B: Ödev, C: Sunum veya sözlü sınav, D: Tartışma
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ögrenciler Amerikan İç Savaşının ülkede dış politikaya karşı nasıl bir ortak consensus yarattıgını gözlemleyeceklerdir. | 4,12 | 1,2 | A |
İncelenen dönemde her bir Amerikan Cumhurbaşkanının takip ettigi politika analitik olarak incelenecektir. | 1,2 | 1,2 | A |
Her dönemin iç ve dış dinamikleri ayrıntılı bir şekilde mercek altına alınacak ve ögrenciler bu unsurları tartışacaktır. | 1,2 | 1,2 | A,D |
Dış Politikaya baskı gruplarının nasıl etkili oldugunu ögrenciler örneklerle görecek, kendi yorumlarını katacaklardır. | 1,2 | 1,2 | A |
Amerikan Dış Politikasında degişmeyen belli ilkelerin olmasına ragmen, zamanın ve pratigin şartlarında bu ilkelerin nasıl esnedigi analiz edilecektir. | 2,12 | 1,2 | A |
Dış Politikada moral degerlerin mi yoksa çıkar ilişkilerinin mi geçerli oldugunu ögrenciler kendi yorumlarıyla degerlendireceklerdir. | 1,2,12 | 1,2 | A |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konuya genel giriş. | |
2 | Amerikan İç Savaşı | Öğretim Üyesi okunacak makaleleri temin edecektir. |
3 | I.Dünya Savaşı ve Amerika | Leon F.Litwack. Kitabın konuyla ilgili bölümleri. |
4 | II.Dünya Savaşı ve Amerika | Stephen E.Ambrose. Kitabın konuyla ilgili bölümleri. |
5 | Soğuk Savaş | Ambrose. |
6 | Kore, Vietnam, Kennedy-Johnson | Ambrose. |
7 | Vize | |
8 | Watergate-Nixon | Ambrose |
9 | Jimmy Carter | Ambrose. |
10 | Ronald Reagan | Ambrose. |
11 | George Bush to Bill Clinton | Öğretim Üyesi okunacak makaleleri temin edecektir. |
12 | Amerika in Irak ve Afganistan | Öğretim Üyesi okunacak makaleleri temin edecektir. |
13 | Barrak Obama dönemi. | Öğretim Üyesi okunacak makaleleri temin edecektir. |
14 | Son dönem Amerikan Ortadoğu Politikalarının Tartışması | |
15 | Genel tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Stephen E.Ambrose, Rise To Globalism, (New York,2000, Penguin) |
Diğer Kaynaklar | Leon F.Litwack, Becoming a World Power, (New York, 2008, Prentice) |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Öğrenciler sınıf tartışmaları için dökümanları okuyup geleceklerdir. |
Sınavlar | İki vize ve bir final sınavı olacaktır |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Toplam | 40 | |
Finalin Başarıya Oranı | 60 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme. | X | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındaki benzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | X | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | X | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | X | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | X | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | X | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | X | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | X | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | X | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | X |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 198 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |