Siyasi düşüncenin tarihi, siyasal teoriyi anlamanın çok önemli bir parçasıdır. Ders “Siyasi dünyamızın ne olmasını istiyoruz?” normatif sorusunu cevaplamaya çalışır. Bu dersin ilk amacı, öğrenciyi çağdaş politik sistemleri şekillendiren ve yönlendirmeye devam edecek fikirler ve felsefeler üzerine düşünmek ve eleştirel düşünmeye itmektir.
Bu derste öğrenciler politik dünyamızın nasıl organize edilmesi gerektiği konusunda birbiriyle yarışan kavramları, bu kavramların tarihsel gelişim süreçlerini ve siyasal düşüncenin önemli isimlerinin tekstleriyle tanışacaklar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|
1 ,2, 4 | 1,2,3,12 | A,B,D |
|
1, 2, 4 | 1,2,3,12 | A,B,D |
|
3, 5, 6, 7, 9 | 6,12 | B,C,D |
|
1,2, 4, 6, 7, 12 | 1,2,3 | A,B,D |
|
3, 5, 6, 7, 9 | 7,12 | B,C,D |
Dersin Akışı
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bir bakış, dersten beklenenler ve öğretim programının dağıtılması | Syllabus |
2 | Düşünce ve Düşünce Akımları |
Rawls, J. “Four Roles of Political Philosophy” in Justice and Fairness
Roberts, P. (2012). “Plato”in Introduction to Political Thought: A Conceptual Toolkit: A Conceptual Toolkit. pp.23-45 “Aristotle” pp. 46-68. |
3 | Geleneksel Düşünce Akımları: Liberalizm | Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction,pp. 24-61. |
4 | Geleneksel Düşünce Akımları: Sosyalizm | Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction,pp. 95-136. |
5 | Geleneksel Düşünce Akımları: Konservatizm | Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction,pp. 62-94. |
6 | Ana Tartışmalar: İnsan Doğası |
Heywood, A. An Introduction to Political Theory Ch.2 pp16-26.
Roberts, P. (2012). “Liberty and Human Nature” Introduction to Political Thought: A Conceptual Toolkit: A Conceptual Toolkit. pp. 69-102. Curtis, M. (2008) “Rousseau: Social Contract” in Great Political Theories, V2, pp.18-34 |
7 | Ana Tartışmalar: Birey ve Toplum |
Heywood, A (2015) Ch.2 pp. 26-50.
Roberts, P. (2012). “Social Contract and Artifiallity of the State” Introduction to Political Thought: A Conceptual Toolkit: A Conceptual Toolkit. pp. 103-124. |
8 | MIDTERM EXAMINATION | -- |
9 | Siyaset ve Hükümet | Heywood, A (2015) Ch.3 pp. 52-74. |
10 | Kanun, Düzen ve Adalet | Heywood, A (2015) Ch.6 pp. 153-183. |
11 | Haklar ve Vatandaşlık | Heywood, A (2015) Ch.7 pp. 184-218 |
12 | Güç, Otorite, ve Meşruluk |
Aron, R. (2018). “Montesquieu” in Main Currents in Sociological Thought: Volume One: Montesquieu, Comte, Marx, De Tocqueville: The Sociologists and the Revolution of 1848. pp.17-62.
Heywood, A (2015) Ch.5 pp. 121-151. |
13 | Demokrasi ve Temsiliyet |
Aron, R. (2018). “Tocqueville” in Main Currents in Sociological Thought: Volume One: Montesquieu, Comte, Marx, De Tocqueville: The Sociologists and the Revolution of 1848. pp.183-232.
Heywood, A (2015) Ch.8 pp. 220-241 |
14 | Devlet |
Aron, R. (2018). “Weber” in Main Currents in Sociological Thought: Volume 2: Durkheim, Pareto, Weber. Pp. 185-258.
Heywood, A. (2015) Ch.3, pp.75-88. |
15 | Ders genel değerlendirme ve kapanış | -- |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Notu | Heywood, A. (2015). Political theory: An introduction. Macmillan International Higher Education. |
Diğer Kaynaklar |
Roberts, P. (2012). Introduction to Political Thought: A Conceptual Toolkit: A Conceptual Toolkit. Edinburgh university press.
Curtis, M., & Curtis, M. (2008). Great Political Theories V. 2: AComprehensive Selection of the Crucial Ideas in Political Philosophy from the French Revolution to Modern Times (Vol. 2). Harper Collins. Aron, R. (2018). Main Currents in Sociological Thought: Volume One: Montesquieu, Comte, Marx, De Tocqueville: The Sociologists and the Revolution of 1848. Routledge. Aron, R. (2018). Main Currents in Sociological Thought: Volume 2: Durkheim, Pareto, Weber. Routledge. |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | |
Ödevler | Haftalık okumalar |
Sınavlar | Ara sınav ve dönemsonu sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SIRA | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav 1 | 1 | 35 |
Ara Sınav 2 | 1 | 35 |
Toplam | 70 | |
Finalin Başarıya Oranı | 30 | |
Yıl İçinin Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi, Uluslararası İlişkiler, Karşılaştırmalı Siyaset, Türk siyasal hayatı ve Türk dış politikası alanlarına dair bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | x | |||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | x | |||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında kullanılan model ve yaklaşımları akademik araştırma ve projeler hazırlarken kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | x | |||||
4 | Ortadoğu coğrafyası merkez alınmak üzere farklı toplumlar ve siyasal sistemler arasındakibenzerlik ve farklılıkları disiplinlerarası bir yaklaşımla tahlil edebilme. | x | |||||
5 | Niteliksel ve niceliksel veri toplama ve analiz yöntemlerinde yetkin olma. Akademik etik kurallarına titizlikle riayet etme. | x | |||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı entelektüel bir çerçeve içinde tartışabilme, sunum yapabilme ve mesleki ve akademik olarak kendini ifade edebilme. | x | |||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininde kullanılan temel araştırma modellerini, yaklaşımlarını ve entellektüel gelenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | x | |||||
8 | Akademik yazım ve sunum yöntemlerini proje, tez ve makale yazımı seviyesinde uygulayabilme. | x | |||||
9 | En ileri düzeyde İngilizce yazma, konuşma ve okuma becerilerine sahip olmak. | x | |||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplini bilgisini, bilgisayar gibi teknolojik araçları ya da diğer geleneksel yöntemleri kullanarak çözüm üretmek için uygulayabilmek. | x | |||||
11 | Kamu veya özel sektörde istihdam edilebilmek ya da uzmanlaşmış, araştırma faaliyetleri gelişmiş bir üniversitede doktora programına kabul edilebilmek için gerekli deneyim ve sosyal niteliklere sahip olmak. | x | |||||
12 | Kendi yetiştiği çevrenin dışındaki diğer topluluklara karşı empati geliştirmiş olmak. Böylelikle hem mahalli hem küresel ortamlarda takım çalışmasına uyum sağlayabilmek. | x | |||||
13 | Uluslararası akademisyenler ve öğrencilerle akademik bilgi alışverişi içerisinde olarak, uluslararası ve ülke içi meselelere dair görüşlerini geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibi olabilme. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |